Vuelta 2020: Deceuninck-Quick-Step met Sam Bennett als speerpunt

Vuelta 2020: Deceuninck-Quick-Step met Sam Bennett als speerpunt

© Cor Vos

Deceuninck-Quick-Step heeft zijn achttal bekendgemaakt dat volgende week dinsdag de Ronde van Spanje aanvat. Absoluut speerpunt in de ploeg van Patrick Lefevere is Sam Bennett, die een sterke lead-out meekrijgt. Met Bagioli, Steimle en Garrison telt de selectie ook drie renners die debuteren in een grote ronde.

Voor Sam Bennett, die na drie weken Tour de France met het groen mocht pronken op het podium op de Champs Elysées, is het zijn tweede opeenvolgende deelname aan de Vuelta. Vorig jaar, toen nog in het shirt van BORA-hansgrohe, zette hij twee massasprints naar zijn hand. Bennet is de absolute kopman en krijgt met Shane Archbold, Michael Morkov en Zdenek Stybar een sterke lead-out mee.

Ook de ervaren soldaat Mattia Cattaneo is van de partij. Voor de 30-jarige Italiaan wordt het zijn comeback na de blessure die hij opliep in de Giro dell’Emilia, twee maanden geleden. Andrea Bagioli, Ian Garrison en Jannik Steimle maken in de Vuelta hun debuut in een grote ronde.

Dit artikel delen:

19 Reacties

jappe666 14 oktober 2020 om 12:46

Met voorlopig Ackermann als enige andere echte topsprinter moet Bennett wel wat kunnen doen. Voor de rest leuk dat DQS aanvallend zal moeten koersen. Zeer benieuwd naar de debutanten! Zou nog wel eens een etappewinst uit de kast kunnen vallen.

Sagan=hulk 14 oktober 2020 om 12:57

Selig-Ackermann tegen Morkov-Bennett. Dat gaat enkele leuke duels opleveren. Qua trein geef ik DQS het voordeel omdat er weinig hectiek gaat zijn waardoor Archbold en Stybar een Morkov ideaal kunnen lanceren als laatste man. Belangrijkste voor Bora is dan om Ackermann in het wiel van Bennett te krijgen.

Gidon 14 oktober 2020 om 14:28

Hopen dat Philipsen zich hier kan mengen.

Ab Normaal 14 oktober 2020 om 12:59

Wat mogen we van Steimle verwachten?

jappe666 14 oktober 2020 om 16:05

Lijkt me de man voor Stybar in de sprinttrein van Bennett, en voor het overige zie ik hem wel 2-3x proberen mee te gaan in een lange vlucht om dan te proberen zijn opponenten kapot te rijden, beetje zoals Cavagna vorig jaar succesvol heeft voorgedaan.

vincenzo 14 oktober 2020 om 13:09

En hoe vaak zal er gesprint worden met deze heren?

Jungle Man 14 oktober 2020 om 13:14

Hopelijk zeer weinig, maar wordt er wel gekoerst.

Smartijn 14 oktober 2020 om 15:23

Max 4x denk ik

Wielervolger 14 oktober 2020 om 13:21

Vansevenant zou toch de Vuelta rijden?

boenk 14 oktober 2020 om 13:37

Ik heb dat enkel zien beweren door mensen hier, maar nooit iets van gelezen of opgevangen vanuit de ploeg of Mauri zelf.

rosencrantz 14 oktober 2020 om 13:49

Het lijkt me maar best dat Vansevenant niet rijdt. Lijkt me nog wat vroeg.

harryjohan71 14 oktober 2020 om 14:26

Rijdt Stybar de Vuelta en Ronde van Vlaanderen?

ChefSpijker 14 oktober 2020 om 14:38

Ja en hij is niet de enige.

harryjohan71 14 oktober 2020 om 16:06

Van Wellens weet ik het ook. Andere renners heb ik nog niet gehoord.

doorak 14 oktober 2020 om 15:10

Als Shane Archibold een sikje laat groeien is het Catweazle 2.0

koos1 14 oktober 2020 om 17:58

Slim om Bennett met trein naar de Vuelta te sturen. Veel sprinters rijden daar niet, dan is een overwinning in een massasprint al bijna een zekerheid. Ze zullen het ook van de massasprints moeten hebben, verder best een matige ploeg zonder klimmers in een klim Vuelta.

appiett 14 oktober 2020 om 18:35

Zelfs bij Quickstep houdt het een keer op. Leuke ploeg in de Giro, superploeg voor RvV en dan blijft dit over voor Vuelta. Maar met Bennet wel een topsrinter en een paar leuke talenten om in de gaten te houden. (Voor mij vooral Bagioli)

tdola 15 oktober 2020 om 09:36

Schrijf deze ploeg maar op voor etappes 4, 9, 10, 14 en 18. Die kunnen zeer goed mogelijk op massasprint uitdraaien.