Vuelta 2020: Alle 684 tests op Covid-19 zijn negatief

dinsdag 27 oktober 2020 om 11:45
Vuelta 2020: Alle 684 tests op Covid-19 zijn negatief

© Cor Vos

Conform het gezondheidsprotocol van La Vuelta naar aanleiding van de corona-pandemie, werd op de eerste rustdag de volledige race-bubbel getest. Goed voor in totaal 684 tests en die zijn allemaal negatief, melden de UCI en Vuelta-organisator Unipublic.

“Na de twee tests voorafgaand aan de officiële start in Irun, werden renners en het personeel dat bij de wedstrijd betrokken is, een derde keer getest op Covid-19”, meldt het persbericht. “Met als doel de gezondheid van de iedereen te garanderen. In totaal werden 684 personen getest. Elke test leverde een negatief resultaat op.”

De organisatoren van La Vuelta en de UCI bedanken in hun statement alle teams en renners voor de samenwerking en de waakzaamheid waarmee iedereen aan het werk is. Deze middag begint de tweede week met de rit van Vitoria-Gasteiz naar Villanueva de Valdegovía.

Dit artikel delen:

16 Reacties

josi 27 oktober 2020 om 11:47

Mooi nieuws.

Feyerabend 27 oktober 2020 om 12:14

Chapeau voor de organisatie.

SnellePelle 27 oktober 2020 om 12:21

Arie kom er maar in!!

Abdoe 27 oktober 2020 om 12:25

Goed om te horen. Krijg sowieso de indruk dat de protocollen erg strak zijn hier, dat geeft vertrouwen dat een “Siciliaans hotel” deze ronde bespaard zal blijven.

Dikke Vrouw 27 oktober 2020 om 12:25

goeie nieuws!

Nils96 27 oktober 2020 om 12:30

Viel te verwachten, in ASO we trust!

Migg 27 oktober 2020 om 12:33

Dat is positief!

hnac 27 oktober 2020 om 12:35

Petje af voor de Vuelta organisatie. De bubble werkt nu al beter dan de die van de Giro.

mackie 27 oktober 2020 om 12:35

He Vegni, kijk het kan dus wel. Ook nog een trap na van Zeeman met zijn opmerking dat de Vualte de corona bubbel als beste in stand houdt.

Pogiboy 27 oktober 2020 om 13:11

Laatste maanden toch genoeg bewezen dat koers in coronatijden gewoon kan doorgaan, super nieuws!

zipp404 27 oktober 2020 om 14:49

Weet niet hoe betrouwbaar dit is. Waarschijnlijk worden renners die positief getest zijn door de organisatie ( ASO ) ”vriendelijk verzocht” de wedstrijd met knieklachten te verlaten;)

Lalsacien 27 oktober 2020 om 17:32

Rugklachten is de blessure van 2020….

Baukema Tomoulin 27 oktober 2020 om 14:56

Grappig, we krijgen continue nieuws over ‘Prudhomme dit’ en ‘Vegni dat’ maar ik weet oprecht niet wie de koersdirecteur van de Vuelta is.

Sagan=hulk 27 oktober 2020 om 15:09

Javier Guillen als ik me niet vergis.

freirefreire 27 oktober 2020 om 15:06

Mij bekruipt het gevoel dat ze in Spanje écht alles op alles zetten, omdat deels de trotse gedachte meespeelt dat het gezichtsverlies is als Frankrijk en Italië wél een grote ronde tot een (relatief) goed einde kunnen brengen, en de Spanjaarden niet. Madrid moet en zal gehaald worden.

vanSpringel 27 oktober 2020 om 18:01

Mij bekruipt dat helemaal niet. ik heb zelfs het gevoel dat de soep niet zo heet hoeft te worden gegeten als dat ie opgediend wordt.

Headlines

Materiaalzone

Populair