Vuelta 2019: Wilco Kelderman klassementskopman Team Sunweb

donderdag 15 augustus 2019 om 12:22
Vuelta 2019: Wilco Kelderman klassementskopman Team Sunweb

Wilco Kelderman - foto: Cor Vos

Team Sunweb heeft haar selectie voor de aankomende Ronde van Spanje geopenbaard. De equipe van Iwan Spekenbrink hoopt met Wilco Kelderman voor een goed klassement te gaan in de Spaanse drieweekse etappekoers. Max Walscheid mag in de massasprints voor dagsuccessen proberen te zorgen.


Sunweb-coach Luke Roberts blikt in een  communiqué van de formatie kort vooruit op de derde en laatste grote ronde van het jaar: “Met twee tijdritten en acht aankomsten bergop – waaronder de zware Alto de Los Machucos en de Alto de la Cubilla – om het klassement te bepalen, denk ik dat er vijf à zes mogelijkheden voor sprinters zullen zijn. De rest van de etappes zullen waarschijnlijk voor de ontsnapping of een kleine groep zijn.”

“Ons voornaamste doel is een goed klassement met Wilco”, vervolgt de coach zijn relaas. “We nemen sterke knechten mee: Nicholas Roche, de Australiërs Robert Power en Michael Storer en allrounder Martijn Tusveld. We zijn heel blij om hem na zijn valpartij in Parijs-Nice weer in onze ploeg op te kunnen nemen.”

“Max zal mikken op succes in de sprints, hij zal worden bijgestaan door Casper Pedersen, die zijn debuut maakt in een grote ronde, en wegkapitein Nikias Arndt”, sluit Roberts zijn verhaal af.

De Ronde van Spanje gaat op 24 augustus met een ploegentijdrit van start in Torrevieja.

Selectie Team Sunweb voor Vuelta a España 2019
flag-de Nikias Arndt
flag-nl Wilco Kelderman
flag-dk Casper Pedersen
flag-au Robert Power
flag-ie Nicholas Roche
flag-au Michael Storer
flag-nl Martijn Tusveld
flag-de Max Walscheid

Dit artikel delen:

36 Reacties

Refie 15 augustus 2019 om 12:28

Geen TdM?

JasperMollema 15 augustus 2019 om 12:47

Tom Du Moulin? Dit is nog geblesseerd.

Baik-Baik 15 augustus 2019 om 12:31

Hopelijk is hij weer blessure vrij en een beetje in vorm. Mocht dat het geval zijn is het gewoon een top 5 kandidaat.

S. Morgenstern 15 augustus 2019 om 12:33

Prima ploeg! Hopelijk wordt het een mooie ronde voor Kelderman. Leuk dat Tusveld wordt meegenomen, dat zou heel goed kunnen wijzen op een contractverlenging (zelfde voor Storer en in mindere mate Roche).

Damien Heuvel 15 augustus 2019 om 12:43

Ik gun die mannen wel een mooie Vuelta, maar vrees dat het her en der bij wat ereplaatsen blijft.

Hopelijk keren de kansen zich eens en kan de ploeg dit aankomende najaar afsluiten met een positief gevoel.

oscarfreirefan 15 augustus 2019 om 12:45

Medisch bulletin etappe 4:
Wilco Kelderman uitgevallen na botsing met ogenschijnlijk onschuldige passage over een 8 baans weg

Lapjestrui 15 augustus 2019 om 12:50

Voorsorteren op malheur. Nog ongelukkig ook. Nooit grappig.

Man met de hamer 15 augustus 2019 om 12:54

Een botsing met een passage?

Mr10B 16 augustus 2019 om 09:33

Als Kelderman start in een GT dan blijkt uit het verleden dat hij hem 8 van de 10 keer uit rijdt. Dat zijn hele normale cijfers.

Brabander 15 augustus 2019 om 12:49

Hoop dat Wilco eindelijk eens alle schroom van zich af kan gooien, want die lijkt echt in een neerwaartse spiraal beland. Terwijl er zoveel in die gast zit. Zou het fantastisch vinden mocht dat er weer eens uitkomen

Sagan=hulk 15 augustus 2019 om 12:58

Kelderman zal wel weer een redelijk anonieme ronde rijden, had nooit mogen starten in de Tour. Voor de TTT lijkt me dit best een goede ploeg.

Jean Dumas 15 augustus 2019 om 12:59

Parcours moet hem liggen. Voor Walscheid is wel te hopen dat Cees Bol niet mee doet.

Joachim Agostinho 15 augustus 2019 om 13:10

De selectie is toch rond..?

Marco241 15 augustus 2019 om 13:18

Walscheid heeft het artikel wel gelezen, dus die hoeft daar niet op te hopen ;)

Olly 15 augustus 2019 om 13:08

Yeah gogo Wilco! Maak er een mooie Vuelta van.

jsprunk 15 augustus 2019 om 13:18

Mooi om te zien dat hij er voor gaat! De Vuelta ligt hem altijd goed, het is enkel afwachten of zijn duurvermogen genoeg gaat zijn voor week 3.

Panache 15 augustus 2019 om 14:53

Volgens mij ligt de Vuelta Kelderman niet zo heel goed, maar is het vooral de tegenstand die hem in Spanje goed ligt.

Teejay 15 augustus 2019 om 13:20

Als dat maar goed gaat! hopelijk zien we hem niet weer het asfalt kussen

Johnny7 15 augustus 2019 om 13:21

In vorm en zonder pech = top 5.

Jungle Man 15 augustus 2019 om 13:26

Kelderman zou nog redelijk fris moeten zijn zo richting het einde van het seizoen.
Hopelijk blijft ie ‘heel’ en maakt ie er een mooie Vuelta van.
Hoe zal het zijn met DuMoulin / Oomen?

SaulGoodman 15 augustus 2019 om 13:30

Dat kunnen ze hem beter tijdens de eerste etappe onderweg pas vertellen. Nu weet je vrijwel zeker dat hij voor de start weer ergens op het asfalt gaat liggen.

kelderfan 15 augustus 2019 om 13:38

Go, go Kelderman. Hij heeft een redelijk goede ploeg mee en hopelijk is Roche goed om hem bij te staan. Dat wordt klimmen geblazen.

Marik 15 augustus 2019 om 13:44

Ik ben echt heel benieuwd of Wilco nu alle schroom van zich af gooit. Ik hoop het zo, want dan is het een verdomd goede renner.

ti-raleigh 15 augustus 2019 om 13:49

Ik hoop dat Wilco mooie top 10 rijdt, maar ik denk het niet. De ploeg zal langzaam uit het dal moeten kruipen en dat gaat meestal niet gepaard met plotsklaps veel te winnen. Verder weinig aansprekende namen, ik verwacht dan ook niet te veel van Sunweb.

Kingstown 15 augustus 2019 om 13:56

Met Walscheid mikken op succes in de sprints. Tsja.
Een paar verre ereplaatsen in de top-10. Meer zal het niet worden.

thijssss 15 augustus 2019 om 14:03

In polen toch 4e achter Ackermann, Gavaria en Jakobsen. Wat moeten ze anders?

josi 15 augustus 2019 om 14:47

Weet niet echt wat ik hier van Kelderman moet verwachten. Als hij fysiek in orde en in vorm is, zou hij hoog moeten kunnen eindigen, maar het is alweer een tijd geleden dat hij topfit was.

Jan Blokland 15 augustus 2019 om 15:11

Top 5 gaat echt wel lastig worden voor Kelderman. Roglic, Kruiswijk, Angel Lopez, Quintana, Carapaz, Valverde, Izagirre, Majka, schat ik toch hoger in. Maat hij mag me verrassen.

Panache 15 augustus 2019 om 16:15

De een valt, de ander heeft te veel gegeven in de Tour, weer een ander wordt ziek, daarnaast is iemand uit vorm. Iedere keer valt 50% van de kanshebbers binnen anderhalve week af. Grote kans natuurlijk dat Kelderman daar zelf ook bij zit.
Wat opvallend is in de Vuelta is dat de no.10 in het eindklassement vaak tussen de 10-15 minuten achterstand heeft.

Natrix maura 15 augustus 2019 om 15:31

“We nemen sterke knechten mee.” Pijnlijk om te lezen.

Charlie33 15 augustus 2019 om 15:39

Het persbericht is 1 en al pijnlijkheid. Een kleuterklas op schoolreis. Feyenoord dat zegt dat ze ambities hebben om de champions league te winnen. Zoiets. Robin Haase die mikt op de halve finale US Open.

Lapjestrui 15 augustus 2019 om 16:18

De persberichten worden door KPMG berekend en opgesteld.

Titaantje 15 augustus 2019 om 16:55

Ik had Hindley en/of Hamilton ook wel verwacht. Zou weliswaar de 2e grote ronde in een jaar zijn voor die jonge ventjes, maar ze hebben na de Giro nauwelijks meer gereden. Zullen dan zeker naar Canada gaan en Bejing oid?

SnellePelle 15 augustus 2019 om 21:45

edit wf: niet doen

koningg1 15 augustus 2019 om 23:31

Vindt het nogal wat om Kelderman de druk van het kopmanschap op te leggen. Zou hem eerder eens een periode wat koersjes laten rijden om het vertrouwen weer te laten krijgen.