Vuelta 2017: Orica-Scott met Chaves en gebroeders Yates

maandag 14 augustus 2017 om 12:06
Vuelta 2017: Orica-Scott met Chaves en gebroeders Yates

Adam en Simon Yates - Foto: Sirotti

Orica-Scott komt op volle oorlogssterkte naar de Vuelta. Met Esteban Chaves beschikt de Australische formatie over de nummer drie van vorig jaar, maar ook de gebroeders Adam en Simon Yates staan aan de start. Het wordt de eerste grote ronde waar de drie klassementsrenners samen voor geselecteerd zijn.

“Nu alle drie onze klassementsrenners aan de start staan, wordt dat een hele uitdaging”, legt ploegleider Neil Stephens uit. “Vorig jaar reden we de Vuelta met Simon en Esteban. Toen heeft het zichzelf uitgewezen. Hoewel hij zelf in de top tien finishte, reed Simon onbaatzuchtig in dienst voor onze podiumplek”, kijkt Stephens terug. “Het doel is een goed resultaat voor de ploeg in Madrid. Wie dat zal zijn, dat maakt niet uit.”

Jack Haig en Carlos Verona moeten de kopmannen ondersteunen in de bergen. Orica-Scott rekent bovendien op Magnus Cort voor de massasprints. De 24-jarige Deen won vorig jaar twee etappes in de Spaanse rittenkoers.

Selectie Orica-Scott voor Vuelta 2017
flag-nz Sam Bewley
flag-co Esteban Chaves
flag-dk Magnus Cort
flag-au Jack Haig
flag-dk Chris Juul-Jensen
flag-ca Svein Tuft
flag-es Carlos Verona
flag-gb Adam Yates
flag-gb Simon Yates

Dit artikel delen:

32 Reacties

Magnus Cort Nielsen 14 augustus 2017 om 12:08

Drie kopmannen en geen uitgesproken leider, ik ben benieuwd maar gezien het parcours en de manier waarop Chaves de Tour gereden heeft verwacht ik hem absoluut op het podium.

Wielrennertje 14 augustus 2017 om 12:13

Ik verwacht dat Chaves gewoon goed gaat zijn. Ik denk namelijk dat hij in de tour niet alles heeft gegeven. Staat dus wel relatief fris aan de start, naar zijn wedstrijdritme is echter gissen.

vevie 14 augustus 2017 om 12:16

Ik zet ook in op een podiumplek voor Chaves, Adam Yates rijdt hier top 10. Ik denk zelfs top 5. Simon Yates, ik weet niet hoe fris hij nog is, maar die kan wel als leuke springplank fungeren voor Estevan en Adam.

klassementsrenner 14 augustus 2017 om 12:21

Top ploeg verwacht ik veel van

TykkeThor 14 augustus 2017 om 12:23

Die gaan al een flinke oorwassing tegemoet in etappe 1.

Noud89 14 augustus 2017 om 12:34

Dat zal wel meevallen denk ik Tykkethor.

snellerfietsen 14 augustus 2017 om 12:36

Traditioneel sterk in TTT’s maar dit jaar eigenlijk alleen tuft als echte hardrijder

jsprunk 14 augustus 2017 om 12:37

Ik verwacht eigenlijk weinig van Chaves na deze bekendmaking. Chaves krijgt een vrije rol, Adam als kopman en Simon als knecht voor zijn broer.

allieballie 14 augustus 2017 om 12:58

@jsprunk

Ah, fijn dat jij even gebeld hebt met Matthew White voor de exacte rolverdeling en ambities. Unzue ook nog gesproken toevallig?

elrio 14 augustus 2017 om 13:04

Ik vind het toch wel opvallend dat Simon en Adam Yates al op 25 jarige leeftijd voor een dubbele grote ronde gaan voor het klassement (hoewel de rolverdeling hier niet duidelijk is). Ook de rest van het jaar hebben ze veel gereden. Persoonlijk zou ik iets voorzichtiger met ze zijn.

Silent Hill 14 augustus 2017 om 13:08

Het feit dat ze alle 3 starten, lijkt mij gokken op kwantiteit, wegens een gebrek aan kwaliteit (voor deze Vuelta, wel te verstaan). Laat net dat laatste het belangrijkste zijn. Volgens mij komen ze alle 3 net te kort.

jp.vanoosterhout 14 augustus 2017 om 13:16

cort nielsen,juul jensen en bewley zijn ook flinke hardrijders !

jp.vanoosterhout 14 augustus 2017 om 13:18

deze 3 hebben alledrie een goede sprint bergop,dus verwacht ze veel in de top alledrie !

PieterZegen 14 augustus 2017 om 13:31

Wat een goede ploeg zeg! Die kunnen in elke etappe meedoen voor de winst

Schollekop 14 augustus 2017 om 13:32

Chaves is nog behoorlijk fris en met zijn capaciteiten in deze zware Vuelta denk ik dat hij een podiumkandidaat is. De Yates brothers top tien kandidaten.

jappe666 14 augustus 2017 om 13:41

Ben benieuwd naar hun koerstactiek…Met Haig hebben ze nog een 4de man die stevig tekeer ging in Polen.

F e r o x 14 augustus 2017 om 13:42

Chaves kon echt niet beter in de Tour. Zat compleet aan zijn limiet. Hopelijk terug op zijn normaal niveau voor de Vuelta.

De Brigadier 14 augustus 2017 om 14:01

Kunnen zonaar 8 ritten winnen. Met de blessure van Chaves schijnt het lek nog niet helemaal boven, die rijdt vooral met oog op volgend jaar.

JvdBrink 14 augustus 2017 om 14:07

@De Brigadier Waar haal je die informatie vandaan als ik vragen mag? :)

De Brigadier 14 augustus 2017 om 14:18

Van deze aardige kerel met wie ik wel vaker een praatje maak: https://mobile.twitter.com/sambewley

Vorige week in Breda ff gezien en hoewel hij het niet met zoveel woorden zei hoeven we van Chaves echt niet veel te verwachten.

Romāns Vainšteins 14 augustus 2017 om 14:20

Oh ? Tegen mij zie ie juist dat Chaves gaat vliegen op een manier waar de Condors jaloers van worden…

JvdBrink 14 augustus 2017 om 14:25

Bewley maakt veel praatjes dus.

De Brigadier 14 augustus 2017 om 14:26

edit WF: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

Alle ongelovigen kunnen de vorm van Chaves maandag al aanschouwen, als hij niet al in de ploegentijdrit over boord gaat.

Wielrennertje 14 augustus 2017 om 14:32

@De Brigadier Zo kan ie wel weer. Niet zo op je pik getrapt voelen. Alleen omdat RV een grapje maakt en omdat jij zo stoer iemand van Orica hebt gesproken.

De Brigadier 14 augustus 2017 om 14:43

Dacht dat ik het grapje maakte? Maar dat kon helaas niet door de beugel. Ieder zijn (niveau van) humor.

Headlines

Materiaalzone

Populair