Vuelta 2016: Talansky kopman bij Cannondale-Drapac

Vuelta 2016: Talansky kopman bij Cannondale-Drapac

foto: Cannondale-Drapac

donderdag 18 augustus 2016 om 17:41

Traditiegetrouw heeft Cannondale-Drapac als laatste haar selectie voor een grote ronde bekendgemaakt. De Amerikaanse formatie van Jonathan Vaughters gaat voor een goed klassement met Andrew Talansky en jaagt op ritzeges. Er zijn geen landgenoten opgenomen voor de Vuelta e España.

Talansky wil beter doen
De 27-jarige Talansky begint aan zijn vijfde Ronde van Spanje, waarin hij in 2012 als zevende eindigde. “De Vuelta is de laatste van de drie grote rondes en elk van hen heeft zijn eigen karakter. Ik heb de Giro d’Italia nog nooit gereden, maar als toeschouwer kun je al zien dat de drie grote rondes qua stijl heel erg van elkaar verschillen. De Vuelta was mijn eerste grote ronde ooit en is daarom erg speciaal voor mij. De Spaanse fans zijn fantastisch, de koers is intens, maar het stressniveau ligt een stuk lager dan in de Tour de France. Of dat dit jaar ook zo is met renners als Alberto Contador, Chris Froome en Nairo Quintana aan de start, is nog maar de vraag. Zelf wil ik graag een goed klassement rijden en het beter doen dan mijn resultaat uit 2012. Ik heb een goede voorbereiding achter de rug en wil het beste uit mezelf naar boven halen”, stelt Talansky in een persbericht.

Selectie flag-us Cannondale-Drapac voor flag-es Vuelta a España 2016
flag-nz Patrick Bevin
flag-au Simon Clarke
flag-us Joe Dombrowski
flag-it Davide Formolo
flag-us Ben King
flag-it Moreno Moser
flag-fr Pierre Rolland
flag-us Andrew Talansky
flag-it Davide Villella

Dit artikel delen:

17 Reacties

madeks 18 augustus 2016 om 17:43

Haha Rolland, die had ik niet zien aankomen

TiesW 18 augustus 2016 om 17:44

Daar gaat onze kans op Nederlands sprintsucces :(

denistel 18 augustus 2016 om 17:44

zeer benieuwd lijkt de laatste jaren wat stil te staan.op papier toch wel 1 van de betere teams lijkt mij.

Japsie 18 augustus 2016 om 17:50

Zo, dit is wel echt een mooie ploeg! Cannondale neemt de Vuelta serieus! Mooi.

Sammysosa 18 augustus 2016 om 17:51

Kolere, dit is even andere koek! Dit is een serieus mooie ploeg zeg!

koos1 18 augustus 2016 om 17:56

Jammer geen Wippert, dacht dat het de bedoeling was dat hij deze Vuelta zijn ronde debuut zou maken. Duidelijk een ploeg rond de klimmers/klassementrenners.

hadock 18 augustus 2016 om 17:59

Bij BMC (bijna) alle belgen aan de start, en bij Cannondale geen enkele Nederlander, jammer!

Johnny7 18 augustus 2016 om 18:14

Veel gezeik hier altijd op Cannondale maar dit is een sterke ploeg.
Hoop dat Formolo beter in vorm is dan in de Giro en dat Dombrowski voor zijn eigen klassement mag rijden. Ik schat hem hoger in dan Talansky.

Kingstown 18 augustus 2016 om 18:18

Op papier misschien een sterke ploeg.
In de praktijk zal het zoals altijd weer zwaar tegen gaan vallen.

IlPirata 18 augustus 2016 om 18:40

Sterke ploeg inderdaad en Rolland mag zijn salaris waar gaan maken in de vuelta na een niet zo bevredigende tour.
Top 10 Talansky moet mogelijk zijn, maar hij heeft het al een tijdje niet laten zien in grote rondes.

Janjanssen98765 18 augustus 2016 om 18:49

Hadden ze een ander tenue gehad dan was het inderdaad een sterke ploeg geweest.

Covadonga 18 augustus 2016 om 19:02

Kingstown +1
Een paar keer in de top 10 en een mannetje bij de eerste 15 van het ak zou al heel goed zijn. Rolland had ik ook niet verwacht.

nasibal 18 augustus 2016 om 19:48

Bevin wil ik wel zien in de ITT

SCIC 18 augustus 2016 om 21:08

TiesW: Daar gaat onze kans op Nederlands sprintsucces

Kan me voorstellen dat Wippert niet meegaat, want de kans op sprintsucces lijkt me klein met de samenstelling van de ploegen.

Titaantje 19 augustus 2016 om 04:45

Stevige poeg. Had voor ideale ondersteuning wel 1 extra hardrijder bij gemomen ipv een C-categorie klimmer. Ben benieuwd. Talansky zal wel ergens rond p7 uitkomen.

Baukema Tomoulin 19 augustus 2016 om 07:55

Sterke ploeg. Ik hoop dat hun kopman niet tegenvalt zoals Uran in de Giro. Ik zet in op 1 man (Talansky) op plek 8,9 of 10. Verder nog 3 man in de top 30. We gaan ze elke dag van voren zien rijden tot en soms in de finale, maar als de beslissing dan komt zijn ze plots allemaal kwijt.

Vic413 19 augustus 2016 om 12:01

Formolo als knecht of ontsnapper?

Headlines

Materiaalzone

Populair