Vuelta 2016: Jos van Emden gaat niet meer van start

Door , woensdag 7 september 2016 om 09:42
Vuelta 2016: Jos van Emden gaat niet meer van start

foto: Sirotti

Jos van Emden houdt de Vuelta a España 2016 voor gezien. De renner van LottoNL-Jumbo stapt niet meer op zijn fiets, omdat hij na een aantal zware dagen in de Vuelta nu nieuwe doelen heeft voor het najaar. Eerder dit seizoen reed Van Emden ook de Giro d’Italia.

Dit artikel delen:

22 Reacties

illu 7 september 2016 om 09:43

Vlak voor de tijdrit? Apart…

Stelvio-fan 7 september 2016 om 09:46

Als je weinig energie meer hebt, zul je ook geen goede tijdrit meer rijden. Even een tijdje rustig an, en dan mss WK/Eneco Tour nog vlammen en dan is het einde seizoen

Hakkie2 7 september 2016 om 09:47

Als je leeg bent heb je ook in een tijdrit niets te zoeken. Sowieso is bij een tijdrit aan het eind van een ronde de frisheid misschien wel belangrijker dan de tijdritcapaciteiten, zelfs Boogerd kon goed tijdrijden in de laatste tijdrit van de Tour.

arjando.ooms 7 september 2016 om 09:48

Misschien alvast een rustperiode met het oog op Eneco tour of het WK?

horsm 7 september 2016 om 09:49

Goh. Echt jammer – ik had verwacht dat Van Emden zich zonder kopman voor het klassement wel kon sparen voor de tijdrit. Maar dat geeft aan dat het dus inderdaad een enorm zware Vuelta is geweest.

alsjewint 7 september 2016 om 09:49

Jammer, had wel een beetje gehoopt dat hij in te tijdrit een gooi ging doen naar een topklassering.

Chrys 7 september 2016 om 09:55

Het is net als in de uitverkoop: op = op.

Sephiroth 7 september 2016 om 09:56

Ik vermoed dat van emden nog relatief veel werk heeft verzet voor gesink en bennet Horsm. Jammer dat hij afstapt, maar eneco en wk zijn meer zijn ding inderdaad. En deze Vuelta was ook wel erg pittig, die muren aan het einde zullen hem wel genekt hebben (vs de lopers uit de tour en giro)

kooltje 7 september 2016 om 10:02

Dit zag je al in zijn aanval in de rit die drucker won, toen wist hij het echter zelf nog niet

kampie 7 september 2016 om 10:02

Heel jammer voor de tijdrit maar dit kan later wel uitbetalen.

Front-runner 7 september 2016 om 10:04

Die ‘uitlooppoging’ van hem eergisteren was ook lachwekkend. Zeker in vergelijking met Bennati. Dat wees al op vermoeidheid. Logisch dat hij er dan nu uitstapt.

DeLuiaardVanLimburg 7 september 2016 om 11:21

FR deels eens, ik vond de poging van van Emden vooral op een erg ongelukkig moment gekozen. Het peloton was op volle snelheid aan het razen, Bennati koos zijn moment volgens mij een stuk gunstiger voor de bochtige stukken. Desalniettemin zat er inderdaad weinig op die aanval van V.E., eens.

Misschien had Jos zich vergist toen Robert hem gisteren vroeg of ie mee een rondje ging uitrijden op de rustdag :P?

Pierre92 7 september 2016 om 11:47

@hakkie2

“Sowieso is bij een tijdrit aan het eind van een ronde de frisheid bloedzak misschien wel belangrijker dan de tijdritcapaciteiten, zelfs Boogerd kon goed tijdrijden in de laatste tijdrit van de Tour.”

Abdoe 7 september 2016 om 12:33

Haha!

Jos van Emden ‏@josvanemden · 2 min2 minuten geleden

Na alle overtuigende meningen van criticasters (lees zuurpruimen) heb ik besloten om toch niet meer te starten. Wel zo netjes toch?

tendam 7 september 2016 om 13:18

@romans
De wielerwereld is al zo humorloos, maakt zo’n renner eens een grap is het weer niet goed.

koos1 7 september 2016 om 13:46

Misschien dan toch leeg gereden en ziet hij geen kansen voor de TT deze Vuelta.
Nieuwe doelen misschien het WK tijdrijden en ploegentijdrit (als die doorgaat met de WT-ploegen)??

ChassePatat77 7 september 2016 om 14:06

Adios Van Emden (lees strijkijzer)!!!

Romāns Vainšteins 7 september 2016 om 14:36

grap ?

achtpuntzes 7 september 2016 om 14:48

@ RV:
sinds wanneer ben jij zo serieus?
natuurlijk is het een grap. leg zijn tweet maar eens naast die van TLJ, hij knijpt in de remmen om rust te pakken en naar nieuwe doelen toe te werken.

Koel 7 september 2016 om 15:28

Romāns Vainšteins – 7 september 2016 om 12:39
Kijk maar uit wat je zegt, binnen de kortst mogelijke tijd staat meneer "tendam" van de TLJ politie voor de deur….
on: spijtig, was zeker een kanshebber voor de tijdrit!

Scotty 7 september 2016 om 16:12

Sneue tweet van Jos.

Quote:
Jos van Emden ‏@josvanemden · 2 min2 minuten geleden

Na wat terechte opmerkingen van collegarenners alle overtuigende meningen van criticasters (lees zuurpruimen) heb ik besloten om toch niet meer te starten. Wel zo netjes toch? KNIPOOG

Dán was het een grap geweest.

Kwouter 7 september 2016 om 16:35

Moet hij vandaag wel de champagne voor Gesink missen.

Headlines

Materiaalzone

Populair