Voorzitter Crélan: “Wij proberen Wout van Aert te volgen”

maandag 13 augustus 2018 om 08:55
Voorzitter Crélan: “Wij proberen Wout van Aert te volgen”

foto: Sirotti

Luc Versele, voorzitter van het Belgische Crélan, wacht op duidelijkheid omtrent de toekomst van Veranda’s Willems-Crélan. “Wij proberen Wout van Aert te volgen, maar maken ons ook zorgen om de andere renners en de omkadering. Wij willen niet dat zij in de kou komen te staan”, uit de Belg zijn zorgen tegenover Het Nieuwsblad.

Vorige week is er overleg geweest tussen ploegbaas Nick Nuyens en Crélan. “Het is nog niet duidelijk hoe het er volgend jaar gaat uitzien”, was daaruit de conclusie volgens Versele. “Gaat de samenwerking met Aqua Blue Sport door? En wordt het dan een Ierse ploeg of een Belgische?,” benadrukt hij de vraagtekens die er zijn.

Met het stoppen van Veranda’s Willems blijft Crélan voorlopig als enige sponsor over voor de ploeg van Nuyens. “Wij hebben een contract met Nick dat zegt dat Crélan hoofdsponsor is in het veldrijden. Ik begrijp dat Nick een oplossing zoekt voor de toekomst, maar het moet wel goed gebeuren”, duidt Versele erop dat er een sponsor voor de ambities op de weg moet komen.

Dat Crélan zo trouw is aan Van Aert, levert gezien zijn toekomst de nodige vraagtekens op. Is het een optie dat Crélan zich per 2020 eveneens aansluit als sponsor bij LottoNL-Jumbo? “Dat is een mogelijkheid, maar dat gaan we bekijken. Ook dan willen we hoofdsponsor blijven in het veldrijden en ik weet niet of dat kan”, besluit Versele.

Dit artikel delen:

18 Reacties

ghostwriter 13 augustus 2018 om 09:14

Het zou mooi zijn als Crélan vanaf 2020 co-sponsor van de huidige LottoNL ploeg wordt. In 2019 gaat het budget van de ploeg omhoog naar 15 miljoen Euro en als Crélan daar nog (minstens) 5 miljoen aan toe zou voegen komt de ploeg qua budget bij de subtop van de WT te horen. Terwijl ze dit jaar De ploeg met het op één na laagste budget zijn.

FBahamontes 13 augustus 2018 om 09:26

Vaag verhaal weer, ook niet best dat er in deze fase van het seizoen nog steeds geen duidelijkheid is. Begin steeds meer twijfels te krijgen of die ploeg volgend jaar nog wel bestaat.

BoomHoogerland 13 augustus 2018 om 09:30

@ghostwriter is 5M dan niet te optimistisch?
Vraag me ook af of TLJ dat wel ziet zitten, WvA is aangetrokken om de sponsor belangen in België te versterken. Crelan heeft vooral belangen in België en ik denk niet dat een van de twee tweede viool wilt spelen. Zeker niet voor die bedragen (15 & 5 miljoen)

Poeksel 13 augustus 2018 om 09:36

In het veld een shirt van Crelan, op de weg Jumbo?

horsm 13 augustus 2018 om 09:49

@Poeksel en Boom en Teunissen mee in het veld als ondersteuning??

Timocycling 13 augustus 2018 om 10:20

van Aert gaat sowieso niet meer veldrijden bij LTJ. Daarvoor is hij niet aangenomen. Crelan heeft dan ook geen belang meer vanaf 2020. Lijkt mij dus niet logisch dat zij co-sponsor zouden worden.

FBahamontes 13 augustus 2018 om 10:28

@Timocycling
Van Aert gaat geen volledig crossseizoen rijden, maar hij zal heus nog wel zijn veldritten meepakken hier en daar.

Niklas 13 augustus 2018 om 10:29

Als ik goed tussen de regels door lees, wil Versele (Crélan) tenminste drie dingen: hoofdsponsoer blijven (1), van een Belgische veldrijdersploeg (2) met Wout van Aert (3). Dat lijkt me onmogelijk. Dan lijkt mij dat er twee opties zijn: hij gaat met het oog op ‘de andere renners en de omkadering’ nog een jaartje door (1) of hij doet de ploeg zonder Wout van Aert over aan een nieuwe hoofdsponsor (2). Blijft de vraag of hij zo verknocht is aan Van Aert dat hij overweegt om co-sponsor te worden van Jumbo (zonder veldritambities).

tendam 13 augustus 2018 om 11:01

@timocycling
Volgens Nico Verhoeven zou Van Aert nog wel een beperkt veldritprogramma blijven rijden.

Die Nick Nuyens lijkt me echt een drol van een manager… hoe kun je alle belanghebbenden zo in het duister laten.

DeGroteMolen 13 augustus 2018 om 11:22

Logisch toch dat Crelan WvA wil behouden op de een of andere manier? Van Aert zal vooralsnog willen blijven crossen lijkt me. In die discipline is hij immers absolute topper terwijl dat op de weg nog moet blijken (al is hij heel goed op weg). Wellicht dat er een combi met Lotto NL te maken is. Zou win win voor iedereen kunnen betekenen.

r525 13 augustus 2018 om 12:18

@ghostwriter
Is er toevallig een lijstje met de budgetten? Ben wel benieuwd.

john 13 augustus 2018 om 12:42

Wat wordt hier maar steeds over lotto,nl geluld , die stoppen per 31-12-2018 en dan heet de ploeg gewoon Jumbo

Col du Bramont 13 augustus 2018 om 13:06

Crélan spreekt nu niet bepaald vertrouwen uit in Nick Nuyens … . Beetje vaag allemaal.
NB het huidige team heet gewoon LottoNL-Jumbo. Wat volgend jaar de officiële naam zal zijn zien we dan wel weer.

rahimns 13 augustus 2018 om 14:11

@R525 blijft lastig omdat veel ploegen er vrij geheimzinnig over doen maar dit is het ongeveer:

 AG2R La Mondiale 16 miljoen
 Astana 20 miljoen
 Bahrain Merida 17 miljoen
 BMC 23 miljoen
 BORA-hansgrohe 18 miljoen
 Dimension Data 15 miljoen
 EF Education First-Drapac 11 miljoen
 Groupama-FDJ 16 miljoen
 Katusha-Alpecin 25 miljoen
 Lotto Soudal 15 miljoen
 LottoNL-Jumbo 11 miljoen
 Mitchelton-Scott 14 miljoen
 Movistar 15 miljoen
 Quick-Step Floors 18 miljoen
 Sky 35 miljoen +
 Sunweb 19 miljoen
 Trek-Segafredo 12 miljoen
 UAE Emirates 30 miljoen

Fast Freddy 13 augustus 2018 om 14:34

Bizar hoog budget UAE. Kan me voorstellen dat de sjeik niet blij wordt van de resultaten…

On: deze soap wordt zo slecht gemanaged dat het eigenlijk alleen maar fout kan aflopen. Voor Nuyens en Crelan dan.

Pedalo 13 augustus 2018 om 14:49

Niet zo moeilijk….Jumbo-Crelan volgend jaar….en in de winter Crelan-Jumbo….

Mwielerfan 13 augustus 2018 om 22:52

Gek om Nuyens onduidelijkheid te verwijten als hij simpelweg geen zekere hoofd/weg-sponsor heeft. Hoe kan hij dan duidelijk zijn?
Er is vast wel iets anders dat ie minder doet, maar dit?

Movistar heeft een laag budget voor de kwaliteit van renners.

r525 14 augustus 2018 om 07:39

@rahims
Thanks! Biedt was perspectief het zo naast elkaar te zien.

Headlines

Materiaalzone

Populair