Visbeek: “Dumoulin komt normaal goed terug van een slechte dag”

vrijdag 26 mei 2017 om 19:36
Visbeek: “Dumoulin komt normaal goed terug van een slechte dag”

foto: Sunweb

Tom Dumoulin kende vandaag een slechte dag in de Giro d’Italia. Hij verloor de leiderstrui aan Nairo Quintana. Dat hoeft volgens ploegleider Aike Visbeek echter niks te betekenen voor de rest van zijn Giro. “We hebben morgen nog een hele lastige etappe en daarna een tijdrit”, benadrukt hij tegenover de NOS. “Het kan nog alle kanten op.”

“Dit is een teleurstelling, maar morgen is een nieuwe dag”, vervolgt Visbeek. “Normaal komt hij altijd goed terug van een slechte dag. Dat kan misschien wel eens heel goed uitkomen met de zware dag van morgen.”

Dat het niet onmogelijk is om te herstellen van een slechte dag, bewees Bob Jungels vandaag. De Luxemburger verloor gisteren veel tijd, maar vandaag kwam hij als vierde klassementsrenner over de streep.

Dit artikel delen:

33 Reacties

klootje kriekeljon 26 mei 2017 om 19:41

Ik kan dat gedoe over Ajax toch niet helemaal los laten. Vind het lastig te begrijpen dat een ploegleider bij wie de kopman zelfs in het roze zit het heeft over dat hij liever niet in deze Giro was geweest maar bij de EC-finale.

0
Romāns Vainšteins 26 mei 2017 om 19:46

Wat ? Eruit met die gek !

0
klootje kriekeljon 26 mei 2017 om 19:48

Ja leuk RV :)

Nee tis helemaal geen groot ding, maar het verbaast me gewoon enorm.

0
Pietertje2 26 mei 2017 om 19:57

@Klootje

Ben jij misschien Wim Kieft?

0
klootje kriekeljon 26 mei 2017 om 20:02

Hoezo, sossa nodig?

0
josi 26 mei 2017 om 20:07

Beetje flauwekul uitspraak, lijkt me. Er is geen vergelijkingsmateriaal waarbij Dumoulin in een grote ronde voor het AK reed en een slechte dag had, maar er daarna weer stond.

0
Pietertje2 26 mei 2017 om 20:08

Nee :D

Je hebt ook altijd van die hele random ergernissen.

0
robotour 26 mei 2017 om 20:09

@KK als je zo’n grote Ajax-fan bent en na 21 jaar weer in zo’n finale staat, kan ik de uitspraak wel begrijpen. Probleem bij dit soort uitspraken is, dat het gelijk weer op een weegschaal gelegd wordt. De man spreekt uit zijn hart, waarom zou dat gelijk weer veroordeeld moeten worden.

0
robotour 26 mei 2017 om 20:13

Ik betwijfel of hij morgen weer zijn goede benen terug heeft. Een voordeel is wel dat hij morgen niet in de leiderstrui rijdt en Movistar de koers zou moeten controleren. Hopelijk kan hij daar weer van profiteren.

0
jdw 26 mei 2017 om 20:15

Geen speld tussen te krijgen.Tom is na een slechte dag idd weer top!Morgen verder geen tijd meer verliezen en zondag met de tijdrit het roze weer terug pakken.

0
xistnc 26 mei 2017 om 20:21

Ik hoop het, Aike. Zo niet, dan naait Tom toch eigenlijk al die mensen die dag en nacht met hem bezig zijn. Door onprofessioneel te poepen, door een onnodig grote bek tegenover concurrenten en door te tukken achterin het peloton terwijl hij weet dat de boel op scherp staat.

Morgen revanche op jezelf, aub. Met deze achterstand kan hij het immers in Milaan best rechtzetten.

0
vlek 26 mei 2017 om 20:21

Laten we inderdaad hopen dat normaal hier van toepassing is. Ik zal morgen in ieder geval weer met een bang hartje de koers volgen.

0
Pédaleur de charme 26 mei 2017 om 20:24

Ik denk dat Tom er vooraf voor getekend zou hebben om twee dagen voor Milaan binnen 40 seconde van het roze te staan.

0
klootje kriekeljon 26 mei 2017 om 20:26

Pietertje ik word moe van vergelijkingen ;) Maar zou liegen als ie niet treffend was.

Robotour nogmaals, welnee helemaal geen groot ding. Maar elke scheet wordt toch besproken op een forum? En hoe langer ik er persoonlijk over nadenk…. Nothing more, nothing less.

21 jaar geen finale ok. Maar 37 jaar geleden dat een NLer een grote ronde won. En hij is nota bene onderdeel van het succes en de ploeg van Dumoulin, niet fan/buitenstaander. Je hebt gehoord dat hij er alles aan gedaan heeft om een vervanger voor zichzelf te vinden binnen de ploeg maar dat die er niet was? Dat is toch opvallend?

Maar ok, meer fan van Ajax dan van wielrennen dus.

0
Javier 26 mei 2017 om 20:28

Hmm… Heb nog even de uitslagen van Dumoulin zitten bekijken. Kan iemand een voorbeeld geven van wanneer hij inderdaad goed terugkwam van een slechte dag?

0
Wolt 26 mei 2017 om 20:28

Mollema wint morgen !

0
LaurentJalabert 26 mei 2017 om 20:32

Het voordeel is dat zowel Pinot als Nibali niet vooruit te branden waren vandaag en Tom eigenlijk nauwelijks tijd heeft verloren.
Proberen morgen weer het verlies te beperken en je hebt gewoon kans om te winnen.

0
Gilberto 26 mei 2017 om 20:38

@xistnc
Ik vond het ook niet echt verstandig hoor, maar overdrijf je niet een beetje met ‘een onnodig grote bek’. Zo spannend was het ook allemaal niet wat hij tussen neus en lippen door zei hoor, jeetje…

0
M!chello 26 mei 2017 om 20:43

Nog steeds op Pole Position met deze verschillen. Nog 1 keer aanklampen en het roze is binnen! Het doemscenario zou zijn dat hij er weer doorheen zakt en zelfs buiten podiumplaats komt.
Spannend! Come on Tom!

0
robotour 26 mei 2017 om 20:46

@gilberto achteraf was het misschien niet slim en zette hij de concurrentie nog meer op scherp. gisteren had hij achteraf ook Pinot niet 1 minuut kado moeten doen al leek dat toen een goed idee, maar dat kan morgen ook verkeerd uitpakken.

0
MDKIDW 26 mei 2017 om 20:49

Visbeek moet eens met de ploeg en zeker met tom praten want zijn ploeggenoten hebben tom, terwijl hij achterin het peleton met tj zat te keuvelen, op een gat getrokken.

Hij verneukt zijn eigen giro hier

0
girardengo 26 mei 2017 om 20:51

Het zou wel normaal zijn wanneer hij morgen weer tijd verliest. Als hij de ronde alsnog wint zou dat vrij ongelofelijk zijn, na de tactische en diplomatieke blunders en de inzinking van de afgelopen dagen.

0
noordhollander 26 mei 2017 om 20:55

constant dat gedoe met mollema en kruiswijk,beide rijden een totaal kleurloze giro tot nu toe,als tom al een slechte dag had en Molema rijdt maar 35 seconden weg waar gaat het dan over?
we zullen morgen zien hoe het afloopt maar ik geef tom toch nog steeds de beste kansen

0
xistnc 26 mei 2017 om 21:08

@Gilberto
Hij vond het zelf kennelijk de moeite waard om zijn keutel in te trekken, de verbale keutel althans. Dat wil toch wel wat zeggen.

0
KRP 26 mei 2017 om 21:23

Net een interview gezien met Dumoulin en hij geeft zelf aan “met deze benen” pakt hij ook geen tijd in de tijdrit. Giro is een paar dagen te lang voor dumoulin ben ik bang.

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone