Virtuele Ronde van Vlaanderen trekt ruim 600.000 kijkers in België

maandag 6 april 2020 om 12:42
Virtuele Ronde van Vlaanderen trekt ruim 600.000 kijkers in België

De virtuele Ronde van Vlaanderen die gisteren live werd uitgezonden op Sporza heeft in België 613.486 kijkers getrokken. Slechts zeven wedstrijden haalden in 2019 meer kijkers op de Vlaamse zender dan dit experiment.

Wedstrijdorganisator Flanders Classics kende gisteren de primeur door samen met ‘Indoor Cycling Simulator’ BKool een virtuele uitvoering van de Ronde van Vlaanderen te houden. Dertien toprenners uit acht verschillende teams deden mee aan de bijna dertig kilometer lange DeRonde2020 – een koers vanuit hun kot.

De overwinning was na ruim drie kwartier zwoegen op de indoor smarttrainer voor Greg Van Avermaet. Oliver Naesen (tweede) en Nicholas Roche (derde) pakten de overige podiumplaatsen.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Romāns Vainšteins 6 april 2020 om 12:54

Wat een idioterie, waarschijnlijk omdat het de eerste was.

Zjoske 6 april 2020 om 13:04

Het leven is een stuk leuker als je je energie in dingen stopt die je leuk vindt. Doe ermee wat je wilt…

Jan 6 april 2020 om 13:18

waren de azijn en cashew noten op RV?

Kelder is de Man 6 april 2020 om 17:41

RV heeft gelijk denk ik. Veel die graag wielrennen kijken en het dus even hebben geprobeerd. Heb er niets mee en ga ook geen tweede x kijken. Heeft verder niets te maken met mn noten en azijnkeuze.

stalle 6 april 2020 om 12:57

Ik vond het super leuk.Prachtig initiatief.

$kedel 6 april 2020 om 13:08

Dat zegt natuurlijk vrij weinig tot niets met de uitgehongerde sportliefhebbers.

ChefSpijker 6 april 2020 om 13:41

Het zegt dat er kennelijk momenteel vraag is naar dergelijke initiatieven. Zonder koers op de weg.

SoloSlim 6 april 2020 om 14:55

Iedereen zit thuis..
Wat moeten we anders doen dan kijken?

Maar het was vermakelijk!
Zeker voor herhaling vatbaar.
(Wel wat verbeteringen aanbrengen tegen volgende keer)

Pascal De Kooning 6 april 2020 om 15:11

Ik zie 1000x liever renners die regen, wind, vrieskou of hitte trotseren maar blijkbaar zijn er veel mensen die deze variant op de echte koers toch heel vermakelijk vinden. Voor mij zelf hoeft dit niet..

Aristos 6 april 2020 om 16:17

Ik zie ze liever ook in het echt, maar ik heb me prima vermaakt. Wat mij betreft een aardig alternatief. Vrees dat het nog lang duurt, voordat we tv kijken, gezien er hier en daar gesproken wordt over 1,5 tot 2 jaar aan maatregelen. Ik vrees dat sportwedstrijden niet hoog boven op het prioriteitenlijstje staan van de overheid om weer snel vrij te geven.

$kedel 6 april 2020 om 16:40

Dat zal over een week of wellicht 2 heel anders zijn.

Romāns Vainšteins 6 april 2020 om 17:13

Juist sportevenementen en in het bijzonder wielrennen zijn bij uitstek gelegenheden om iedereen weer klaar te stomen voor het normale leven.

FDJ 6 april 2020 om 17:25

Je moet je niet zo bang laten maken. Al die Virologen zeggen iets anders. Waarom? Ze zoeken allemaal hun moment of fame, maar weten niets. Na verloop van tijd hoopt er dan eentje te zeggen: ‘Zie je wel ik heb het al die tijd gezegd’.

Pelsluis 7 april 2020 om 10:16

De economie wordt het belangrijkst! Aan sport kleven ook niet onaanzienlijke belangen op dat gebied maar wel private. Er komt echter nog wel een Volksgezondheid element bij: het aloude principe van geef het volk brood en spelen.

kleomantre 7 april 2020 om 10:38

@FDJ: Juistem. Wat nu aan de hand is, is precies hetzelfde als dat je met je auto die wat last van vibraties of geratel heeft of die wat rookt naar een autogarage gaat. Daar is in zo'n geval vanuit veiligheidsoverwegingen alle reden toe. Of dan tenminste voor de staat van je auto.

Je hebt er zelf de ballen verstand van en vertrouwt dan de monteur. Je weet dat ze het vrijwel zeker gaan fixen omdat het hun expertise is. Tussendoor krijg je een belletje dat er dit, dat en dat mis mee is en dit is ook nog een zorg voor de langere termijn. Dat heeft een aardig kostenplaatje, maar je weet zelf nog steeds niet wat nou wel of niet nodig is. Je wordt voor het blok gezet en kiest dan vaak toch voor het advies van de monteur. Niet wetende dat de ene monteur er een hele andere standaard op na houdt dan de ander, dat er wellicht goedkopere oplossingen zijn en dat je misschien zelfs wel geflest wordt.

Grappigste is dat je dat vaak niet eens door hebt en je achteraf toch tevreden de garage uit rijdt met het idee dat je dit goed hebt aangepakt en je weer vooruit kan. Dit is ook van toepassing op allerlei ander zaken zoals de tandarts. En in zeker zin geldt dat nu ook voor de politici die zich vastklampen aan de virologen.

Headlines

Materiaalzone

Populair