Vingegaard nog niet op niveau in Dauphiné: “Net terug van kleine blessure”

maandag 31 mei 2021 om 18:14
Vingegaard nog niet op niveau in Dauphiné: “Net terug van kleine blessure”

Jonas Vingegaard - foto: Cor Vos

Jumbo-Visma moest het in de finale van de tweede etappe van het Critérium du Dauphiné doen zonder Jonas Vingegaard. De Deense klimmer loste vroeg en finishte op bijna negen minuten. “Hij komt net terug van een kleine blessure en rijdt deze koers om ritme op te bouwen en op topniveau te komen”, zegt ploegleider Grischa Niermann.

“We weten van Jonas dat hij nog tijd nodig heeft om op niveau te komen”, aldus Niermann. “Vandaag werd in de klim ook duidelijk dat hij er nog niet is. Verder is alles volgens plan gelopen. Uiteindelijk zaten Steven Kruijswijk en Sepp Kuss in de eerste groep en dat was prima. Het was nog een pittige dag, maar we zijn die goed doorgekomen. Morgen is de enige kans voor een massasprint. Voor ons een dag om veilig door te komen om met hopelijk goede benen naar de tijdrit te trekken.”

Kruijswijk sprintte achter ritwinnaar Lukas Pöstlberger naar de elfde plaats, Kuss eindigde als twintigste in de rit. In het klassement zijn ze respectievelijk dertiende en veertiende. “Het was geen makkelijk terrein, maar ik voelde me goed”, vertelt de Amerikaanse klimmer. “Tijdens de laatste beklimmingen was het tempo goed te volgen. Het was zaak om vooraan te rijden, om alles goed in de gaten te houden. Zeker in zo’n kleine groep.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

Murcia 31 mei 2021 om 18:22

Prima, dan weten we dat ook weer en Steven en Sepp zijn dus hier de speerpunten. Vooral zorgen dat je hier niet meer schade (blessures, valpartijen) oploopt nu de Tour dichter en dichter komt.

Savojor 31 mei 2021 om 18:39

Dat verklaart een hoop.

Wel bijzonder dat er in het persbericht voorafgaand aan de Dauphine met geen woord is gerept over deze blessure. Volgens mij was het uberhaupt niet bekend dat hij geblesseerd was, of heb ik iets gemist?

S. Morgenstern 31 mei 2021 om 18:44

Tel die verbazing op bij je verbazing dat Vingegaard überhaupt niet werd genoemd, terwijl je hem hoger in schat dan aangewezen kopmannen Kuss en Kruijswijk en je bent rond toch?

Jori 31 mei 2021 om 19:57

Niermann had ook al aangegeven dat Vingegaard niet op de plek stond waar hij moest staan, maar dat Kuss wel weer erg goed was en Kruijswijk er stiekem ook wel weer aankwam, hoewel het nog niet direct topniveau zou zijn

Pimpin 31 mei 2021 om 20:01

Gesink ook baggerslecht. Lijkt me dat Tour-ploeg niet zo gaat draaien als vorig jaar met ook Wout die niet in topvorm zal geraken. Martin (Tour) hadden ze beter om kunnen wisselen met Affini (Giro).

xistnc 31 mei 2021 om 20:10

Sandbagger-slecht, misschien.

Yeez 31 mei 2021 om 20:25

Deze discussie was vorig jaar ook al rond Gesink aan de gang in L’ain en Dauphiné, maar in het hooggebergte en überhaupt in grote rondes is hij altijd goud waard

Nils96 31 mei 2021 om 20:49

Onderschat nooit een condor.

Turtlehead 31 mei 2021 om 21:30

Affini naar de Tour was op voorhand heel raar geweest, want die had eigenlijk nooit echt iets laten zien op WT-niveau.
Dat is achteraf makkelijk.
Der Tony zal wel een keer een jaar teveel doen, maar dat hoeft heus niet dit jaar te zijn, ook in mindere vorm nog een prima vent voor erbij.

dit is mijn achterwiel 31 mei 2021 om 20:01

Dus kruis als superknecht in de tour en kopman in de vuelta.

Wheely 31 mei 2021 om 20:10

Hangt een beetje van de aert van de blessure af hoeveel invloed dit nog gaat hebben in de Tour. Kan van alles zijn, iemand een idee?

dit is mijn achterwiel 31 mei 2021 om 20:31

Behoorlijk wat, lijkt me. De tour komt er snel aan.

Davide Lappartiente 31 mei 2021 om 20:14

Dumoulin kom er maar in

Mac-S 31 mei 2021 om 20:43

De woorden Kruijswijk en sprinten in dezelfde zin? Moet niet gekker worden.

NCyclingfan 31 mei 2021 om 21:27

Net als Reichenbach en goed afdalen…

Romāns Vainšteins 31 mei 2021 om 20:53

Weinig zo nikszeggend als vormpeil in de Dauphine, gewoon lekker wachten tot de tour start.

Turtlehead 31 mei 2021 om 21:27

‘Slechte resultaten uit het heden zijn geruststellend voor de toekomst’, zoiets bedoel je zeker?

Ik zie wel een beetje een afbrokkelende Tourselectie eerlijk gezegd. Vingegaard, Gesink, VanAert, Teunissen… het houdt niet over met die mannen en veel alternatieven zijn er ook niet gelijk beschikbaar.

Turtlehead 31 mei 2021 om 22:21

Alles goed #Annet?

KennyKlimmen 31 mei 2021 om 22:28

Kom op zeg, Annet, dit is een site voor liefhebbers, fans, wannabees, fietstoeristen en pseudo-ploegleiders met een heel enkele keer een bijdrage van iemand die wellicht iets meer gepresteerd heeft dan het rijden van grandfondo’s….

Maak het ajb niet selectiever dan het al is….

Medicijnman 31 mei 2021 om 23:43

En schrijf iets beter Nederlands ook, want ook daar zijn we hier wijsneuzen in

Annet Leurink 1 juni 2021 om 00:00

Turtlle: ik ben niet bekend met jouw positie maar heb vanavond toch echt gezien @Annet komt goed Annet! (zoveelste minkkukel)

Murcia 1 juni 2021 om 00:21

@Annet
Als je eerste post hier bestaat uit het kleineren van de mensen die deze site runnen als wel de users die reageren dan is het inderdaad beter om op een ander forum te kijken zoals je vorige alter ego’s dit ook al zeiden te doen. Je moet geen energie verspillen aan zaken die ver beneden jouw hoge standaarden liggen.

SpeedyLegs 1 juni 2021 om 08:17

Alles gelezen hebbend lijkt het dat de hele ploeg van JV nog niet op TDF niveau zit en als dat tegen die wel zo is, men geen directe confrontatie aangaat met de grootste concurrent.
Een beetje meer bravoure zou niet misstaan.

Lalsacien 1 juni 2021 om 08:41

Welkom, Annet! Met iets meer vriendelijkheid kom je boodschap beter over. In ieder geval wat mij betreft.

Headlines

Materiaalzone

Populair