Vier Nederlanders helpen Degenkolb in Ronde van Vlaanderen

dinsdag 31 maart 2015 om 10:38

Giant-Alpecin heeft in de Ronde van Vlaanderen één absolute kopman: John Degenkolb. De WorldTour-formatie heeft vier Nederlanders in de selectie opgenomen om de Duitser te ondersteunen. De ploeg heeft ook de opstelling voor de Vuelta Ciclista al Pais Vasco bekendgemaakt, met daarbij Tom Dumoulin.

In Vlaanderen kan Degenkolb de hulp verwachten van onder meer Koen de Kort, Albert Timmer, Roy Curvers en Ramon Sinkeldam. Ploegleider Marc Reef heeft er vertrouwen in dat de winnaar van Milaan-San Remo een rol kan spelen in de hoogmis van het Vlaamse voorjaar. “Alle renners zijn klaar om John zo goed mogelijk te ondersteunen en we geloven in zijn mogelijkheden om tot een goed resultaat te komen.”

Selectie Giant-Alpecin voor de Ronde van Vlaanderen 2015 (5 april)
flag-de John Degenkolb
flag-de Nikias Arndt
flag-nl Roy Curvers
flag-be Bert De Backer
flag-nl Koen de Kort
flag-nl Ramon Sinkeldam
flag-nl Albert Timmer
flag-be Zico Waeytens

In de Ronde van het Baskenland is Tom Dumoulin de grote man in de selectie. De Nederlander richt zich vooral op de tijdrit op de slotdag van de Baskische wedstrijd. Met Daan Olivier zit er ook nog een tweede Nederlander in de wedstrijdselectie. De rittenkoers start volgende week maandag en duurt tot en met zaterdag.

Selectie Giant-Alpecin voor Vuelta Ciclista al Pais Vasco 2015 (6-11 april)
flag-nl Tom Dumoulin
flag-us Lawson Craddock
flag-us Caleb Fairly
flag-de Johannes Fröhlinger
flag-cn Cheng Ji
flag-us Carter Jones
flag-se Fredrik Ludvigsson
flag-nl Daan Olivier

Dit artikel delen:

16 Reacties

Tinus 31 maart 2015 om 10:47

Heel erg benieuwd hoe Tom ervoor staat nu. Degenkolb is natuurlijk een man in vorm, maar Vlaanderen winnen is toch nog andere koek dan MSR. Al heeft hij het wel in zich om heel stiekem mee te muizen in finales.

Brummel 31 maart 2015 om 11:04

Is het vanwege Pasen dat de opstelling voor het Baskenland als een paasei verstopt is onder deze titel?

On: benieuwd hoe Tom het doet in de afsluitende tijdrit. Zitten toch aardig wat hoogtemeters in.

hiddenz 31 maart 2015 om 12:34

Weet iemand overigens waarom dumoulin eigenlijk nog nooit van start is gegaan in het belgisch voorjaar? heeft hij iets tegen kasseien? vindt hij het niets? Je zou toch zeggen dat hij daar een prima lijf voor moet hebben.

TeamNL 31 maart 2015 om 13:15

Toch ook benieuwd naar de Amerikanen want vooral Craddock heeft zijn talent nog niet laten zien.

Daan° 31 maart 2015 om 14:40

@hiddenz, waarschijnlijk ligt daar niet zijn interesse/vindt hij die kasseien niks.

BlancoProCycling 31 maart 2015 om 14:56

Niet echt een fantastische selectie voor Pais Vasco.
Dan zie ik liever Lotto rijden die met dezelfde kwaliteit, maar wel Nederlanders aan de start komen.
Maar enfin, Giant is niet Nederlands meer.
Degenkolb mist wel echt een goede knecht, want Waeytens is niet sterk genoeg om veel werk te doen. Vorig jaar met Devenyns was het al krap aan, nu is het nog minder.
Kan hem nog wel eens opbreken, moet veel werk zelf doen.

Romāns Vainšteins 31 maart 2015 om 14:58

Gewaagde gok > Dumoulin wordt voorzien als laatste man voor Degenkolb maar gaat uiteindelijk een dichtere klassering rijden. Mede omdat Degenkold niet helemaal ökselfrisch meer lijkt te zijn.

Rikkert 31 maart 2015 om 15:15

Ik acht Degenkolb weinig kansen toe, mede door de zwakke ploeg. Denk dat hij zich beter volledig kan richten op P-R. Toch zonde dat Dumoulin hier nooit wordt opgesteld, maar dat maakt de Waalse klassiekers straks ook weer interessanter.

Wheely 31 maart 2015 om 15:33

@hiddenz
Tom weegt momenteel nog maar 69 kg. Met zijn 1:85 lijkt me dat te mager. Die wil duidelijk in de heuvelklassiekers aan de bak en dan moet je hier niet willen rijden.

sven241 31 maart 2015 om 15:47

Kijk al uit nar Degenkolb!

Romāns Vainšteins 31 maart 2015 om 18:14

Pffff, geven ze 2 selecties tegelijk en ik helemaal blij dat Dumoulin eens kasseien probeert, vond de ronde al een vrij stevige wijze van instappen.

vinnievidefietsen 1 april 2015 om 08:21

Als dit item over TLJ zou gaan, waren de reacties heel anders geweest en ik doel dan op t stukje over Dumoulin. Als iemand zich in n rondje van 5-6 dagen uitsluitend focust op de afsluitende tijdrit, vind ik dat persoonlijk vrij zielig en zonde van de tijd. Ze zullen t wellicht anders bedoelen, maar als t Wilco betrof, was t gelijk hakken en zagen geweest hier.

Stelvio-fan 1 april 2015 om 09:05

@vinnievidefietsen: vermoedelijk komt dat door van die ‘supporters’ die hier het hele team de lucht in prijzen als ze winnen en dat creëert ook mensen die daarom juist extra kritisch naar de prestaties van TLJ kijken. Overigens heb ik het ook een beetje met de andere (rode) Lotto, nadat er iemand hier heel ongenuanceerd gaat zitten roeptoeteren, dan zorgt dat bij mij juist voor een extra kritische blik op dat team (slaat eigenlijk nergens op).
Overigens moet je denk ik wel oppassen om TLJ overal bij te slepen. Gewoon lekker in de luwte laten, en dan gaan ze vanzelf wel weer presteren (niemand wil een grijze team zijn dat nooit opvalt).

vlek 1 april 2015 om 09:21

Ik hoop dat Olivier hier een beetje in gang schiet. Vorig jaar maakte hij een veelbelovend debuut als prof en het zou mooi zijn als hij de lijn weet door te trekken dit seizoen en hij niet achter de feiten aan blijft lopen door ziekte.

ghostwriter 1 april 2015 om 13:35

Ik vind het jammer dan Dumoulin de Ronde van Vlaanderen niet rijdt. Ik denk dat hij op op dat terrein goed uit de voeten kan. Daarbij lijkt het mij goed als hij zo vaak mogelijk wedstrijden van boven de 250 kilometer rijdt. Dat zal hem op termijn ook goed doen in de heuvelklassiekers waarin hij zulke afstanden moet afleggen. Daarbij ben ik er nog niet van overtuigd dat hij meer geschikt is voor de heuvelklassiekers dan voor de kasseiklassiekers.

JoostBlaauw 2 april 2015 om 08:50

@ghostwriter

Naar mijn weten is Dumoulin bewust bezig aan een ideaal programma richting de heuvelklassiekers. Daarbij heeft hij gewicht verloren. De Ronde past totaal niet in zijn programma en hij zou Degenkolb in de laatste vijftig kilometer niet meer kunnen helpen denk ik.

Headlines

Materiaalzone

Populair