Vier Nederlanders helpen Degenkolb in Milaan-San Remo

dinsdag 17 maart 2015 om 12:55
Vier Nederlanders helpen Degenkolb in Milaan-San Remo

John Degenkolb is in Milaan-San Remo de absolute kopman van Giant-Alpecin. De Duitser is voor de eerste grote klassieker van het jaar één van de favorieten voor de zege. In Noord-Italië krijgt hij de ondersteuning van vier Nederlanders.


Roy Curvers, Koen de Kort, Albert Timmer en Tom Dumoulin zijn onze landgenoten op de deelnemerslijst van de World Tour-formatie. De ploeg wordt aangevuld door Chad Haga, Zico Waeytens en Nikias Arndt.

Het Duitse team heeft ook de selectie voor de Volta Ciclista a Catalunya (2.WT) bekendgemaakt. Luka Mezgec won vorig jaar drie ritten in Spanje en moet nu weer voor sprintzeges zorgen. Warren Barguil is de kopman voor het algemeen klassement. In Catalonië starten met Daan Olivier en Tom Stamsnijder twee Nederlanders.

Selectie Giant-Alpecin voor Milaan-San Remo 2015 (22 maart)
flag-de John Degenkolb
flag-de Nikias Arndt
flag-nl Roy Curvers
flag-nl Tom Dumoulin
flag-us Chad Haga
flag-nl Koen de Kort
flag-nl Albert Timmer
flag-be Zico Waeytens

Selectie Giant-Alpecin voor Volta Ciclista a Catalunya (23-29 maart)
flag-si Luka Mezgec
flag-fr Warren Barguil
flag-us Lawson Craddock
flag-de Johannes Fröhlinger
flag-us Carter Jones
flag-nl Daan Olivier
flag-at Georg Preidler
flag-nl Tom Stamsnijder

Dit artikel delen:

16 Reacties

ValverdeBassoNibali 17 maart 2015 om 12:59

Waarom geen Mezgec?

west 17 maart 2015 om 13:17

Omdat ie de volgende dag in Spanje moet zijn…

Rode Lantaarn 17 maart 2015 om 13:20

@ValverdeBassoNibali
Lees het artikel helemaal. Mezgec start de volgende dag in Catalunya.

Chaba 17 maart 2015 om 13:20

Ik ben ook wel benieuwd naar Carter Jones. In Amerika toch mooie resultaten neergezet bij zijn vorige team.

vlek 17 maart 2015 om 13:30

De blessure van Geschke komt wel echt op een slecht moment. Hopelijk is Dumoulin dan tegen zondag weer wat meer hersteld van zijn griepje, zodat Degenkolb na de Poggio sowieso iemand bij zich heeft om eventueel nog een gaatje te dichten.

Kirsipuu 17 maart 2015 om 13:35

Ik ben benieuwd naar Degenkolb. Normaal gesproken is hij de perfecte renner voor het parkoers van MSR en zou hij de topfavoriet moeten zijn met Sagan en Kristoff, maar hij heeft mij nog niet overtuigd dit seizoen.

vlek 17 maart 2015 om 13:42

Hij was in Dubai (?) wel al erg sterk op die lastige aankomst, maar de rit die Cimolai won in Parijs-Nice zou inderdaad wel voor wat twijfel over zijn vorm kunnen zorgen.

heuvelcolombia 17 maart 2015 om 14:09

Is Dumoulin fit?
Zoniet, dan zal Degenkolb het in de finale alleen moeten doen wrs. Ik had Gescke wel in MSR verwacht.

25sep 17 maart 2015 om 14:23

Koen De Kort kan ook lang mee als het moet

ValverdeBassoNibali 17 maart 2015 om 14:39

Ja, dat zag ik ook wel. Maar lijkt me ook een interessante renner voor MSR

Javier 17 maart 2015 om 15:12

Ik zie John als topfavoriet.

sven241 17 maart 2015 om 15:28

Dumoulin kan ook één van de outsiders worden in MSR.

maastrichtmandarijn 17 maart 2015 om 15:49

Ik hoop dat Dumoulin zich genoeg heeft ontwikkeld om het aantal kilometers aan te kunnen. Dat is ook leuk met het oog op de andere klassiekers

schipperaar 17 maart 2015 om 20:46

@maastrichtmandarijn
Op het wk vorig jaar had ie geen moeite met de afstand, wind is wschlk no, dus vnl rug in de wind misschien, lekker uitwaaien langs de Adratique en de Poggio aanvallen zoals ie vorig jaar wegsprong in Terneuze en op 50m strandde.

lancethegreat4 18 maart 2015 om 12:00

Degenkolb lijkt me minder in vorm dan vorig jaar. Ik weet niet of hij zal mee zijn met een elitegroepje zoals Sagan,Cancellara,Van Avermaet,Kwiatkowski en Kristoff.

robsteinweg 18 maart 2015 om 12:16

Ik zie Matthews ook als een van de favorieten.