Vichot wint GP La Marseillaise

Door , zondag 29 januari 2017 om 16:31
Vichot wint GP La Marseillaise

foto: Sirotti

Arthur Vichot heeft de Franse seizoensopener GP La Marseillaise op zijn naam geschreven. De 28-jarige Fransman van FDJ liet in Marseille Maxime Bouet en Lilian Calmejane zijn kuiten zien.

Fransen dicteren de koers
Het was Frankrijk boven in de GP La Marseillaise. Romain Combaud (Delko Marseille-Provence KTM) en Thomas Rostollan (Armée de Terre) vormden met z’n tweeën de vlucht van de dag. Zij hielden hun liedje vol tot zo’n zestig kilometer voor de streep. In een eerder stadium was Davy Gunst (An Post-Chainreaction) afgehaakt bij de twee Fransen.

Daarna volgde een spervuur aan demarrages, met uiteindelijk een kopgroep van tien renners. Daarbij onder meer Vichot, Thibaut Pinot en Kris Boeckmans. In de laatste tien kilometer kwam nog een omvangrijke groep terug, maar toen bleek al wel dat de winnaar daarbij zat. Uiteindelijk bleek Vichot de sterkste sprinter.

Dit artikel delen:

11 Reacties

TykkeThor 29 januari 2017 om 16:36

Lijkt de uitslag van een veldrit wel. ;)

Dolfy 29 januari 2017 om 17:27

LOL! Ja iets van die mondialisering enzo ja… :-)

Gompie 29 januari 2017 om 18:07

Een van de vele typische Franse flutkoersjes; afschaffen en iets mondialer graag, amar dan zonder zand!

Kingstown 29 januari 2017 om 18:25

@ Gompie:

Waarom afschaffen? Wat is er mis met koersen waarbij ploegen en renners zich in eigen land voorbereiden?

jorryt 29 januari 2017 om 18:32

Gewoon de franse topcompetitie

Leukefans 29 januari 2017 om 18:48

@Gompie
Wat een totaal belachelijke reactie. Ik ben ook fan van mondialisering van de sport, maar waarom zou dat betekenen dat er niet in elk land mooie koersen met traditie en karakter zouden mogen bestaan? Mondialisering mag niet betekenen dat we in elke koers steeds exact hetzelfde peloton zien rijden, wat zou dat saai worden!

assen 29 januari 2017 om 18:59

Frankrijk staat niet voor niets zo hoog in de CQ-ranking als land. Komt voornamelijk door die vele Franse koersen waar voornamelijk Fransen rijden. Als die landenranking het belangrijkste zou zijn, dan zou het competitievervalsing zijn.
Gelukkig hebben we de WT.

Il Cavaliere 29 januari 2017 om 19:28

@Gompie Doe even lekker normaal, dwaas.

Lalsacien 29 januari 2017 om 20:06

@assen Ik ben blij dat een land zoveel koersen organiseert.

Ingmar 29 januari 2017 om 20:12

Boeckmans was mee in de kopgroep van 10, maar heeft uiteindelijk de finish niet gehaald. Iemand die meer weet?

TheArt 29 januari 2017 om 21:58

Hoezo competitievervalsing assen? Dat er dan maar meer buitenlandse WorldTour-ploegen aan dit soort koersen meedoen. Dat ze dat niet doen, kan je de Fransen toch moeilijk verwijten. Top dat er een hoop van dit soort Franse koersen bestaan. Daar gelukkig nog wel.

Headlines

Materiaalzone

Populair