Verzamelaars opgelet: Panini komt met Tour de France-album

donderdag 25 april 2019 om 14:30

foto: Panini

De Giro d’Italia kwam twee jaar geleden met het idee om een Panini-album uit te brengen, maar nu komt ook de Tour de France met een wielervariant van het beroemde stickerboek. Dat meldt ASO.

Panini heeft van alle 22 deelnemende ploegen veertien renners geselecteerd, goed voor maar liefst 352 stickers, waaronder 32 specials. Panini brengt niet alleen plaatjes op de markt. Zo zijn er ook kaarten te verzamelen waarop de 21 Touretappes staan.

Daarnaast komt de Italiaanse plaatjesgigant met 42 kaarten, waarop het parcours, de geschiedenis van de Tour, de fietsen én tenues van de deelnemende ploegen zijn uitgelicht. Tot slot zullen er ook twee pagina’s van het album gewijd worden aan Eddy Merckx, die precies vijftig jaar geleden zijn eerste van vijf Tours won.

Dit artikel delen:

19 Reacties

ikbenprocycling 25 april 2019 om 14:33

komt op het forum hier een ruil rubriek ?

chasse patat 25 april 2019 om 14:59

Yes! Na de beide Giro albums nu een Tour-album! Een ruilrubriek op het forum lijkt mij zeker helpen om het album vol te krijgen. Doen dus!

west 25 april 2019 om 15:23

Weer alleen in Belgie?

toke 25 april 2019 om 15:31

Shit…..Geen plaatje van Mathieu van der poel.

Viktrodriguez 25 april 2019 om 15:35

Is deze überhaupt wel te koop in Nederland?

SolitaryShell 25 april 2019 om 15:42

Benieuwd welke renners wél de Tour gaan rijden, maar niet voorkomen in het Panini-boek.

Maglia Rosa 25 april 2019 om 15:50

De titel moet andersom zijn lijkt me: ‘Panini komt met Tour de France-album’

Gilberto 25 april 2019 om 16:09

Geen Floortje, geen Sophie de Boer, geen Kathrin Schweinberger, geen Kormos, geen VDB jr, dan hoeft het voor mij niet hoor

thorsen 25 april 2019 om 19:03

Komt toch een beetje over als een vies oud mannetje post zo…

Gilberto 25 april 2019 om 19:55

Valt best mee. Ik kijk nu eenmaal liever naar plaatjes van leuke dames dan ‘uitgemergelde mannetjes'(Romans Vainsteins Copyright)

bart12 25 april 2019 om 23:57

Letizia Paternoster!

Gilberto 26 april 2019 om 14:24

Hoe kon ik die nou vergeten :)

Tinus1984 25 april 2019 om 18:20

Leuk maar ook wel in Nederland verkrijgbaar dan??

Romāns Vainšteins 25 april 2019 om 18:45

Jeej, kiekjes van uitgemergelde mannetjes verzamelen !

Hemelrijk 25 april 2019 om 21:15

Het album moey worden aangevuld met foto’s van alle inloggers op wielerflits op hun aller onvoordeligst, dan ga ik sparen PLUS geen koppies maar foto’s vanuit helicopterposities met karakteristieken, kleine vlekjes op het asfalt, MOOI

Zjoske 25 april 2019 om 22:11

Neem er nog één

Arema Pro Cycling Team 25 april 2019 om 23:44

Album vol..paar honderd euro lichter?

Piet Lut 26 april 2019 om 08:26

Zijn er echt volwassen mannen die stickers sparen en in een boekje plakken?
Ik dacht dat alleen kinderen en huisvrouwen/mannen (AH zegeltjes etc) dat deden

Gaan ze de stickers van Team Sky nog wel vervangen of zit je met een boek met verkeerde shirts zometeen? Zal Toatal Direct Energie al in nieuwe tenue staan en hoe lossen ze het op met Lotto-Soudal en evt andere ploegen die mogelijk rijden in een speciaal TDF shirt?

Voor mij vele redenen om mijn geld hier niet aan te spenderen

Sammysosa 26 april 2019 om 08:51

*steekt vinger de lucht in* 36 lentes jong, kriebels in mijn buik bij dit bericht!