Vermoeide Dumoulin tevreden met ploegentijdrit

maandag 21 september 2015 om 10:22
Vermoeide Dumoulin tevreden met ploegentijdrit

foto: Sirotti

Giant-Alpecin eindigde op de ploegentijdrit van de WK wielrennen op een verdienstelijke vijfde plek. Voor Tom Dumoulin waren het tevens zijn eerste wedstrijdkilometers sinds de Ronde van Spanje. De Limburger liet na afloop aan de NOS weten nog niet volledig hersteld te zijn van de drieweekse door Spanje.

“Ik ben nog wel een beetje moe van de Vuelta, dus kon niet zulke lange beurten doen als vorig jaar”, zei Dumoulin over zijn prestatie tijdens de ploegentijdrit. “Maar het niveau van onze ploeg lag ook hoger dan vorig jaar. Ik denk dat we hier heel goed hebben gepresteerd.”

Hoe goed zijn vormpeil is, durft Dumoulin niet te zeggen. “Ik heb me nooit echt heel slecht gevoeld na de Vuelta, alleen tijdens de laatste dagen van de Vuelta was ik slecht.” De strijd in  de Spaanse bergen heeft de 24-jarige renner wel vermoeid. “Daarom heb ik gisteren niets gedaan, ben tijdens de parcoursverkenning na twintig minuten in de auto gestapt.”

Woensdag komt Dumoulin opnieuw in actie tijdens de individuele tijdrit, zondag maakt hij onderdeel uit van de Nederlandse selectie voor de wegwedstrijd.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Lamme Frans 21 september 2015 om 10:23

Hopelijk kun je nog een keer knallen Tom!

0
Tutu888 21 september 2015 om 10:26

Geeft wel de verrassende teamprestatie van Giant weer.

0
ikbenprocycling 21 september 2015 om 10:43

Tom logisch aan rust toe na die geweldige Vuelta. Rit na rit zulke wattages trappen, beestachtig goed. Ik verwacht daarom geen podium voor Tom woensdag maar natuurlijk mag hij me weer verrassen.

0
zwiggelbig 21 september 2015 om 10:55

slaat helemaal nergens op dat hij de ttt moest rijden….. maar goed

0
west 21 september 2015 om 11:01

@big
Moest? Want jij weet zeker dat Dumoulin daar zelf helemaal niks in te zeggen heeft en dat een topsporter niet alles wil rijden wat hij maar kan rijden?

0
walkowiak 21 september 2015 om 11:10

Zijn seizoen is meer dan geslaagd met of zonder tijdrit titel of wk op de weg.

0
albertooo 21 september 2015 om 11:18

@zwiggelbig
Toch heeft hij mede de top vijf gehaald, dat is altijd iets waard.

0
aeroventiel 21 september 2015 om 11:21

Zie het als een bedankje van Tom aan de ploeg nadat ze zich kapot hebben gewerkt voor hem in de vuelta.
En een 5e plaats is heel netjes had niemand verwacht denk

0
denise 21 september 2015 om 11:29

Fantastische gast

0
Cadellie 21 september 2015 om 12:08

Gun hem zo podium op het WK TT.

0
Wheely 21 september 2015 om 12:20

Hij ziet er best moe uit, zal vast lekker slapen. Voor mij als fan is alles wat hij nu doet na die Vuelta een bonus, daarom vind ik die 5e plek in deze TTT ook hartstikke mooi. Chapeau.

0
wielerman 21 september 2015 om 12:37

Hij maakt hier ook mooi gebruik van, kan iig de druk een beetje weg nemen voor woensdsag.

0
schipperaar 21 september 2015 om 13:18

Meesterlijk in relativeren, zal misschien niet alles gegeven hebben met oog op woensdag.
Afstand woensdag zal int voordeel werken voor hem, nog een keer vlammen Tom.

0
Rondo 21 september 2015 om 13:24

Wat Wheely zegt +1
Hopelijk nog een goede ITT voor hem.

0
woodybronquito 21 september 2015 om 14:20

Zand in de ogen strooien, hij pakt die titel gewoon ;)

0
Romāns Vainšteins 21 september 2015 om 17:01

‘Meesterlijk in relativeren’

Alsjeblieft zeg.. Hij poept ook goddelijk schijnt…

0
achtpuntzes 21 september 2015 om 17:20

lol, RV lijkt beter in relativeren dan schipperaar, maar of jullie al dan niet goddelijk poepen hoef ik niet te weten. ;)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone