Verhoeven: “Vanmarcke heeft een topwedstrijd gereden”

zondag 10 april 2016 om 19:10
Verhoeven: “Vanmarcke heeft een topwedstrijd gereden”

foto: Sirotti

Nico Verhoeven voelt zich goed na Parijs-Roubaix. Tegen WielerFlits doet de ploegleider van LottoNL-Jumbo zijn verhaal. Kopman Sep Vanmarkce werd vierde, daarnaast haalden alle renners van de ploeg de eindstreep. Daarmee was de Nederlandse formatie de enige die compleet Roubaix haalde.

“Sep Vanmarcke heeft een topwedstrijd gereden”, aldus Verhoeven. “Als ik terugkijk op de wedstrijd, met name met de ploeg, dan zaten we goed vertegenwoordigd op bepaalde punten. In de verre finale is het man-tegen-man, daar bleek hij de sterkste te zijn”, vertelt de ploegleider over de kasseistroken. “Maar daar had hij de pech dat de achtervolgers bij elkaar bleven.”

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal. Kijk elke dinsdagavond om 20.00 uur naar WielerFlits Live, de enige wielertalkshow van Nederland!

Dit artikel delen:

31 Reacties

ThorHushovdd 10 april 2016 om 19:11

Beste man in koers wat mij betreft, er jammer dat Stannard hem terug haalde vlak voor de laatste kasseienstrook..

nickdt 10 april 2016 om 19:12

Niet alleen Vanmarcke, maar de hele ploeg.

Puffin87 10 april 2016 om 19:23

Zonde voor Sep dat de anderen niet naar elkaar gingen kijken, maar gelijk gingen samenwerken om hem terug te pakken. Wie weet waar het anders had kunnen eindigen.

Maar inderdaad een pluim voor de hele ploeg! Zaten eerst met 6 man in het eerste peloton, hebben kopwerk gedaan, en Sep steeds snel teruggekregen als hij pech had. Uitstekend gereden door de ploeg; dat TLJ de enige ploeg is waarvan iedereen P-R uitreed zegt ook wel wat. Ze waren goed vandaag.

Pédaleur de charme 10 april 2016 om 19:24

@Thor
Als Stannard ‘m niet teruggehaald had, hadden de anderen dat even later wel gedaan. Hij had gewoon net te weinig marge om een goed draaiend viertal voor te blijven.

Het was voor Sep beter geweest als een van de andere vier op de kasseien had kunnen aansluiten. Met twee man waren ze vermoedelijk wel voorop gebleven.

maklukzat 10 april 2016 om 19:30

Dijk van een wedstrijd gereden. Rijdt altijd van voren en daardoor uit de problemen gebleven.

Koel 10 april 2016 om 19:31

Zeker een goede koers gereden, maar waar andere kanshebbers de pech hadden dat ze achterop raakten door de val, ging hij er met sterke mannen vandoor.
Waar in het verleden diverse renners alleen voorop wisten te blijven en te winnen, lukte hem dit niet, net niet sterk genoeg!

Tuubke 10 april 2016 om 19:54

@TH en PdC: je kunt Stannard moeilijk kwalijk nemen dat hij Vanmarcke terughaalt. Daar is hij nu eenmaal voor aangenomen. Bovendien: iedereen werd teruggehaald, want niemand had meer de kracht om in z’n eentje voorop te blijven. En toch bleven ze het proberen, dat maakte deze editie zo enerverend.

Vic413 10 april 2016 om 20:23

Wel jammer dat hij hoewel hij wist dat er niet veel meer op zijn spurt zat Boonen insluit. Wel heel begrijpelijk natuurlijk, want je w il altijd winnen.

SoloSlim 10 april 2016 om 20:32

Hopelijk is het ooit wel eens prijs..
Hij verdient wel een topklassieker, maar er kan maar 1’tje winnen

Danny81 10 april 2016 om 20:50

Ik ben TLJ fan en dus niet helemaal representatief maar ik vond Sep en de hele TLJ ploeg fantastisch rijden! Ik had het Sep super gegund, hij was echt de beste man in koers .

klootje kriekeljon 10 april 2016 om 20:53

De hele ploeg heeft boven kunnen gereden Nico. Chapeau!

Tom Opheij 10 april 2016 om 21:06

Ik hoop dat ze Sep kunnen behouden, maar ben er bang voor… De ploeg heeft het vandaag fantastisch gedaan.

Romāns Vainšteins 10 april 2016 om 21:27

Lotto BE popelt denk ik om deze man binnen te halen voor aankomend seizoen.

klootje kriekeljon 10 april 2016 om 22:02

Dat denk ik ook RV. Of Trek. Kan Stuyven of Benoot nog wat in de luwte blijven zonder dat ze opeens de volle druk als kopman moeten dragen.

ThorHushovdd 10 april 2016 om 22:14

@Pedaleur
Ja waarschijnlijk wel, maar geen van de vier leek het te kunnen totdat Stannard als een beul doortrok. Misschien was het inderdaad beter geweest als 1 iemand was aangesloten, maar dat zullen we nooit weten.

@Tuubke
Neem het hem ook zeker niet kwalijk, is ook gewoon koers en vind het een leuke renner om naar te kijken! Fantastische P-R om naar te kijken inderdaad.

xistnc 10 april 2016 om 22:28

Door omstandigheden heb ik vandaag de koers via de NOS moeten volgen, met nu en dan een stoorzender tussendoor. Hoe was het commentaar op Sporza toen Sep voorop reed en toch vooral Boonen jacht maakte op zijn landgenoot? Een Belg achter een Belg dus, zoals de laatste jaren vaker…

jan jansen 10 april 2016 om 22:33

Nu hebben ze een reden om tevreden te zijn,
nee toch niet, hij had moeten winnen.

xistnc 10 april 2016 om 22:44

@jan jansen
Weet je wat? Heb het er nog ff over met jezelf.

oscarito1908 10 april 2016 om 23:58

Daar werd niet echt moeilijk over gedaan. Wel toen Sep achter Boonen aan kwam.

boehoe 11 april 2016 om 00:18

@oscarito, viel mij ook op. Toen sep even niet echter Boonen aanging hintten ze ook op dat sep de hele Belgische pers morgen over zich heen zou krijgen als ie Boonen terughaalde. Op het eind waren ze redelijk hysterisch bij de Belgen. Ik miste De Cauwer.

boehoe 11 april 2016 om 00:21

Kanttekening bij het goede rijden van tlj vandaag vind ik wel dat het alleen de buitenlanders waren die we echt in de frontlinie zagen. Zou mooi zijn als daar eens een Nederlandse klassieke renner op de voorgrond trad.

Jose Maria 11 april 2016 om 00:35

Het heeft helaas geen overwinning opgebracht, maar zijn manier van rijden is natuurlijk fantastisch voor de koers. Ik zie liever Vanmarcke 4e worden op deze manier, dan winnen op de manier van Boasson Hagen mits hij gewonnen had. Die heeft er de hele wedstrijd aangeplakt en gespeculeerd op een sprint. Gelukkig liet Stannard Hagen het laatste stuk dichtrijden en was Hagen kansloos voor de overwinning.

oscarito1908 11 april 2016 om 01:03

Ik vond het eerlijk gezegd een schande boehoe.

oscarito1908 11 april 2016 om 01:05

In ieder geval zijn de afgelopen 3 weken echt reclame geweest voor de koers.
Gent-Wevelgem was goed, de Ronde was geweldig, Roubaix was fantastisch.
Helaas E3 niet gezien, maar soms moet er ook gewerkt worden.

Het maakt niet uit dat Vanmarcke 4e wordt, al is een podiumplek mooier. Hij heeft de koers gekleurd, en dat is in mijn ogen veel belangrijker dan een 2e, 3e, 4e, 5e of 6e plaats.

TomVD 11 april 2016 om 01:20

Sterke prestatie van de ploeg! Want voor het eerst vond ik toch TLJ een sterk blok! Jammer dat de verdiende zege er niet in zat voor Sep, maar deze koersen hebben toch uitgewezen dat het een kwestie van tijd is voor Sep een grote zege pakt! Voor mij op de kasseien de sterkste man in koers vandaag. We mogen niet vergeten dat Sep slechts 27 jaar is. De motor zal normaal komende jaren enkel groter worden. Van de leeftijdsgenoten doet voorlopig enkel Sagan het nog beter.

  • 1
  • 2

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone