Vasil Kiryienka luistert debuut in regenboogtrui op met zege

zondag 18 oktober 2015 om 16:54
Vasil Kiryienka luistert debuut in regenboogtrui op met zege

foto: Sirotti

De Chrono des Nations 2015 is gewonnen door Vasil Kiryienka. De Wit-Russische wereldkampioen tijdrijden was over 51,5 kilometer van en naar Les Herbiers ruim een minuut sneller dan de nummer twee, Marcin Bialoblocki uit Polen. Johan Le Bon (FDJ) legde beslag op plek drie.

Lange tijd stond Daniel Westmattelmann aan de leiding, maar in het laatste deel zakte de jonge Duitser weg uit de top. Movistar-renners Adriano Malori (zevende) en Jonathan Castroviejo (elfde) konden geen potten breken. Wie dat wel kon, was Bialoblocki. De Poolse kampioen tegen de klok reed als eerste onder 1u06m, maar zag de als laatst gestarte wereldkampioen Kiryienka zijn tijd aan diggelen rijden.

En hiermee zit het Europese wegseizoen erop. Chrono des Nations was de laatste wedstrijd van de Europese wedstrijdkalender, die op 29 januari geopend werd in Spanje met de Trofeo Santanyi.

flag-fr Chrono des Nations 2015 (1.1)
Uitslag: Les Herbiers – Les Herbiers (51,5 km)

1. flag-by Vasil Kiryienka (Sky) in 1u4m36s
2. flag-pl Marcin Bialoblocki (ONE) op 1m12s
3. flag-fr Johan Le Bon (FDJ) op 1m37s
4. flag-fr Stéphane Rossetto (Cofidis) op 2m02s
5. flag-pt Nelson Oliveira (Lampre-Merida) op 2m18s
6. flag-no Reidar Bohlin Borgersen (Joker) op 2m31s
7. flag-it Adriano Malori (Movistar) op 2m47s
8. flag-de Daniel Westmattelmann (Kuota-Lotto) op 2m48s
9. flag-be Olivier Pardini (Verandas Willems) op 3m04s
10. flag-gb James McLaughin (Madison Genesis) op 3m26s
Volledige uitslag

Dit artikel delen:

12 Reacties

ThorHushovdd 18 oktober 2015 om 17:00

Held! Geen vloek van de regenboogtrui voorlopig

Purito 18 oktober 2015 om 17:05

Kyrienka die alleen maar beter wordt in het tijdrijden. Waardige wereldkampioen. Volgend jaar tijdritwinnaar in de Tour? Het zal me niet verbazen.

osca freire gomez 18 oktober 2015 om 17:37

Vooral de slechte prestatie van Malori valt me hier op. Hij had toch wel minimaal het podium moeten kunnen halen.

RiGHT 18 oktober 2015 om 17:44

precies mijn gedachte, @Osca (waar is je R ? )
als Kiryienka in zo’n deelnemersveld ook niet wint, zou hij zich moeten schamen.
dat is dus wel wat Malori moet doen.

osca freire gomez 18 oktober 2015 om 18:12

@RiGHT Typfout toen ik mijn account maakte. Ik wilde eigenlijk alleen een account om de reacties te lezen toen dat niet meer kon zonder een account te hebben.

Wim Kruithof 18 oktober 2015 om 18:25

Kiryienka kan zo prachtig afzien, hij heeft wellicht het meest tekenende smoelwerk van het gehele peloton.

BlancoProCycling 18 oktober 2015 om 19:39

Mooi van Kiryienka.
maar die Biablolocki is toch ook sterk dit jaar zeg. Zet hier ook weer een puike prestatie neer…

Lalsacien 18 oktober 2015 om 20:02

Goed dat Rossetto weer op de fiets zit na zijn opgave in de Vuelta!

Lopopodium 18 oktober 2015 om 21:29

Osca(r) freire gomez, ik vind de commentaren ook erg interessant. Zelfs het meest interessante van de site met een flinke toegevoegde waarde. Zonde dat men dat gedeelte juist achter slot en grendel doet voor de ongeregistreerde. Dat scheelt je toch wel wat lezers, lijkt mij, want we zullen wel niet de eerste zijn die juist graag de commentaren willen lezen. Als je als nieuwe bezoeker op de site komt zullen de artikelen zelf misschien niet direct uitnodigend genoeg zijn…

wakkie 18 oktober 2015 om 22:38

Oliveira op meer dan twee minuten… Duidelijk wie de teugels heeft laten vieren en wie niet.

SkyField 19 oktober 2015 om 05:20

Net zoals bij Malori, blijkbaar weinig getraind na het WK.

lrxrl 19 oktober 2015 om 10:12

Plaza tussendoor even in de kroeg gezeten?

Headlines

Materiaalzone

Populair