Kijk WielerFlits Live #17 met o.a. Jasper Ockeloen & Bram Tankink terug

donderdag 19 mei 2016 om 08:00
Kijk WielerFlits Live #17 met o.a. Jasper Ockeloen & Bram Tankink terug

foto: ANSA

Deze week was er in WielerFlits Live opnieuw uitgebreid aandacht voor de Giro d’Italia. Gaat Tom Dumoulin het voortijdig voor gezien houden? Waar eindigt Steven Kruijswijk? En wat is het geheim van het tijdritsucces van LottoNL-Jumbo-renner Primoz Roglic? 

Volgens het Italiaanse medium La Stampa wil Giro-organisator RCS in 2018 stunten met de eerste start buiten Europa. Alleen een handtekening zou nog ontbreken voor een lucratieve Grande Partenza in Japan. We bespraken het in de Stelling van de Week.

[poll id=”243″]

In de studio was wielrenner Jasper Ockeloen te gast. Met hem spraken we over de Giro d’Italia en ook uitgebreid over zijn carrière en toekomstplannen. Waarom verkoos hij dit jaar de Ronde van Turkije boven de Topcompetitie

Verder Skypten we onder andere met AD-journalist Daan Hakkenberg en Bram Tankink, stonden we stil bij een nieuwe mijlpaal voor WielerFlits en was er aandacht voor de Tour of California.

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

7 Reacties

Lars#1 17 mei 2016 om 16:17

Leuk om te lezen dat Ockeloen vanavond te gast is, heeft vorig jaar toch een mooi jaar doorgemaakt en had misschien wel een kans moeten krijgen bij een PCT team.

Verweggistan 17 mei 2016 om 18:52

Ockeloen heeft vorig jaar gekoerst in Taiwan, China, Azerbaidzjan. Hoe is het om daar te koersen, is het heel anders dan hier; heeft hij nog vreemde dingen meegemaakt tijdens de koersen in die landen; hoe is de beleving in die landen; staat er publiek enz.
En tijdens de ronde van Fuzhou en ook Taiwan vorig jaar finishte Ockeloen tussen de Iraniers. Hoe kijkt hij aan tegen deze renners die de Aziatische koersen domineren; de meeste van die renners hebben al eens een schorsing uitgezeten bijvoorbeeld . Wat is hun niveau, zouden ze in Europa mee kunnen komen, net zoals de Eritreers dat kunnen?

rahimns 17 mei 2016 om 20:27

Een start in Japan, lijkt me gewoon lichamelijk ondoenlijk… en misschien zelfs wel onverantwoordelijk. Zeker als men ook nog eens een zware bergetappe daar wilt rijden. Laat men dan een goed georganiseerde WT-wedstrijd opzetten

klootje kriekeljon 17 mei 2016 om 20:32

Opvallend dat er zoveel nee geantwoord wordt want natuurlijk is dit eerder goed dan slecht voor het mondiale wielrennen. Maar zou de stelling zijn of het een goed plan is dan zeg ik nee. Je vraagt nu al enorm veel van een wielrenner in een grote ronde, zwaar genoeg. Moet daar dan ook nog een jetlag bij voor die paar etappes? Onzin. Misschien goed voor het wielrennen, goed voor de bobo’s en goed voor de fans maar zeker niet goed voor de wielrenners.

klootje kriekeljon 17 mei 2016 om 20:42

Trouwens naar het oosten zou reizen is heel misschien nog te doen maar terug naar het westen en vervolgens verder koersen een heel stuk zwaarder.

Okidoki 18 mei 2016 om 05:13

@klootje kriekeljon: waarom zou het naar jouw idee de sport mondiale maken. Wellicht trek je er 5 Japanners mee, maar Japan is nou niet het best bereikbare land in Azië. En, tegenwoordig kan je alles mooi via de beeldbuis of internet volgen. Met een Girostart in Japan zie ik dus weinig toegevoegde waarde voor het mondiale wielrennen. Ze kunnen beter werken aan betere livestreams om mensen te bereiken in de hele wereld. En wellicht meer reclame maken in dit soort landen, maar ik vraag me ook af.

Scibby 19 mei 2016 om 10:58

waarom zijn er trouwens nooit vrouwelijke renners bij “maar waar rijdt ie?” al moet je dan de naam misschien veranderen in maar waar rijden ze?

Headlines

Materiaalzone

Populair