Van Schip last rustperiode in tot Tour de Yorkshire

maandag 8 april 2019 om 18:23
Van Schip last rustperiode in tot Tour de Yorkshire

foto: Cor Vos (archief)

Jan-Willem van Schip last een rustperiode in en slaat de Scheldeprijs en Parijs-Roubaix over, laat hij weten aan RTV Utrecht. De hardrijder van Roompot-Charles stond ook al niet aan de start van de Ronde van Vlaanderen. Hij mikt op een rentree in de Tour de Yorkshire.


Het voorjaar van Van Schip kende een piek op het WK baanwielrennen, waar de 24-jarige coureur goud pakte op de puntenkoers. Eind maart begon hij zijn voorjaar met een 78ste plek in de Bredene Koksijde Classic. Daarna haalde hij in de GP de Denain, de E3 BinckBank Classic en Gent-Wevelgem de finish niet, mede door ziekte.

“Ik ben er nog niet helemaal”, zei Van Schip na Gent-Wevelgem tegen WielerFlits. Toen had hij nog wel de hoop aan de start te staan van de Ronde, maar dat ging dus niet door. Hij neemt rust en hoopt in de Tour de Yorkshire (2-5 mei) de koers weer te hervatten.

Dit artikel delen:

9 Reacties

JaBo 8 april 2019 om 19:07

Heel verstandig en dan tijdens deze rustpauze beetje trainen met een normaal stuur :-)

Thijs E 8 april 2019 om 19:11

Goud op het WK baan, kost hem wel een deel van zijn voorjaar, maar dat lijkt me een prima keuze. Met een beetje goede wil oogst hij later dit jaar nog de vruchten van zijn baantraining.

ikbenprocycling 8 april 2019 om 22:42

Duur betaald voorjaar

zipp404 8 april 2019 om 23:00

Op de baan zijn voorjaar gehypotekeerd, of zie ik dat verkeerd?

ikbenprocycling 9 april 2019 om 06:21

Voor mijzelf simpelweg een kwestie van smaak. Waar zou je ‘m bij voorkeur zien vlammen ?
Schip zelf (maar Roompot?) is vast in zijn nopjes (?) en daar zal het bottomline om gaan.
Ik vond de pisteprestaties heel mooi, maar de uitslagen erna sloegen als een tang op een varken, of oid. Waar hij verder nog topuitslag gaat rijden in 2019, we zullen het wel zien. En met zijn babbels over zijn onorthodoxe innovatieve benadering heeft hij nog wel wat te bewijzen op de weg.

wulu 9 april 2019 om 09:17

@ikbenpro

wat moet hij bewijzen dan?

Rijd verzwakt mee in de kopgroep met grote namen in GW en heeft in het verleden al bewezen goed mee te kunnen. Dat hij een eigen mening en manier van het plannen van zijn wielercarrière heeft, doet er niks aan af dat hij zich in jouw ogen nog moet bewijzen op de weg….

ikbenprocycling 9 april 2019 om 09:34

fijn dat ik mijn smaak en mening nog mag hebben

wulu 9 april 2019 om 16:03

@ikbenpro

onderbouw je mening eens dan mbt dat hij zich dient te bewijzen op de weg?
Kan nergens terug lezen in mijn reactie dat je die namelijk niet mag hebben…

Simon1 9 april 2019 om 09:28

Jammer, maar waarschijnlijk weet hij wat goed voor hem is. De in het wiel podcast met hem is echt een aanrader.