Van der Poel net naast podium in derde rit MTB op Cyprus

zaterdag 27 februari 2016 om 12:34

Foto: Marcel Koch

Mathieu van der Poel heeft zich ook in de derde etappe van de Sunshine Cup weer goed kunnen meten met de internationale top in het mountainbiken. Na zijn overwinning van gisteren, eindigde de Nederlander vandaag op Cyprus net naast het podium. Hij werd vierde.


De overwinning in de 50,7 kilometer lange etappe ging naar de Italiaan Luca Braidot, voor de Zwitser Fabian Giger en de Tsjech Jaroslav Kulhavy. Morgen wordt de Sunshine Cup afgesloten met een cross country-race volgens het olympische format. Van der Poel heeft de ambitie om zich bij het mountainbiken te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

flag-cy Cyprus Sunshine Cup, Afxentia 2016 (MTB)
Etappe 3 (50,7 km)
1. flag-it Luca Braidot (Italiaanse selectie) 2u0m51s
2. flag-ch Fabian Giger (Kross) z.t.
3. flag-cz Jaroslav Kulhavý (Specialized) op 1m39s
4. flag-nl Mathieu van der Poel (BKCP-Corendon) z.t.
5. flag-it Marco Fontana (Cannondale) z.t.

7. flag-nl Rudi van Houts (CST Superior Brentjens MTB) op 1m40s
Volledige uitslag

Algemeen klassement na etappe 3
1. flag-ch Fabian Giger (Kross)
2. flag-it Luca Braidot (Italiaanse selectie) op 37s
3. flag-gb Grant Ferguson (CST Superior Brentjens MTB) op 1m37s

4. flag-nl Mathieu van der Poel (BKCP-Corendon) op 1m48s
10. flag-nl Rudi van Houts (CST Superior Brentjens MTB) op 3m03s
Volledig klassement

Dit artikel delen:

15 Reacties

Don Stephano 27 februari 2016 om 12:35

Een slechte dag dus. Spijtig! ;-)

xistnc 27 februari 2016 om 12:41

Is het een rittenkoers in de zin van dat er ook een klassement is?

achilles 27 februari 2016 om 12:45

Gisteren was dat alleszins het geval. Toen was het 1 Ferguson, 2 Giger op 3sec en 3 Van der Poel op 12 sec.

LutsenkoFan 27 februari 2016 om 12:58

Is nu iedereen al lichtelijk teleurgesteld? Dit is toch wederom een knappe prestatie!

thorsen 27 februari 2016 om 13:00

Dat zijn alle 3 zeker geen slechte renners die voor hem eindigen.

Ik gok dat MvdP nu 2e zal staan in het klassement achter Giger. Tenzij Ferguson er nog vlak achter eindigde.

chiller87 27 februari 2016 om 13:10

Braidot is normaal een renner die net buiten de top 10 eindigt in worldcup. Giger en zeker kulhavy zijn wel echt toppers. Knappe prestatie voor vdp, maar het echte werk is nog niet begonnen voor de mtbers.

rahimns 27 februari 2016 om 13:44

@Xistnc Ja, de verschillen worden meegenomen naar een AK

Max01 27 februari 2016 om 13:55

@Lutsenkofan waar zou je dat uit op kunnen maken?
Knap hoor zo beginnen!

HoofdIsVrij 27 februari 2016 om 14:11

Mooie prestatie weer. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar het klassement. Youri??

TaDo 27 februari 2016 om 14:39

@Thorsen & hoofdvrij Nummer 3 is op meer dan 1,5 minuut binnengekomen en VDP staat niet in de top 3 van het klassement. Ik vermoed dus een vierde plek in het klassement. Nog steeds hoed af!

Youri IJnsen 27 februari 2016 om 14:40

Er is inderdaad een klassement over deze vier dagen. Dat klassement is bepalend voor de UCI-punten. Echter bestaat we voor het mountainbiken (voor zo ver ik weet) niet iets zoals ProCyclingStats. We zijn dus afhankelijk van de informatie van de organisatie. Zodra ik meer weer, staat het hierbij.

trickstuff 27 februari 2016 om 15:04

Misschien wel netjes om de eveneens knappe prestatie van Van Houts te benoemen?
7e op 1.40

Rondo 27 februari 2016 om 15:05

Nog steeds een goede prestatie, na gisteren laten ze VdPoel nu echt niet meer wegrijden. Morgen een nieuwe dag, hopelijk ook een nieuwe kans op een goede klassering, dit is toch om ervaring op te doen. Hierna heeft hij tijd om zijn programma en trainingen aan te passen.

titanio82 27 februari 2016 om 15:36

Hier zijn alle resultaten te vinden. Nog geen klassement na de 3e etappe.

http://cyclingcy.com/csc-race-info/csc-results/2016/afxentia

Vierde dus op 1:48

HennieK 27 februari 2016 om 21:17

Van der Poel op weg naar minstens 100 UCI punten als hij dit volhoudt, voorwaar een nuttige trip!