Van der Poel moet comeback uitstellen: Alpecin-Fenix van startlijst Sibiu Tour

donderdag 16 juli 2020 om 13:22
Van der Poel moet comeback uitstellen: Alpecin-Fenix van startlijst Sibiu Tour

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zal later dan gepland zijn seizoen hervatten. Zijn ploeg Alpecin-Fenix is van de officiële startlijst van de Sibiu Tour geschrapt. Dat zou inhouden dat de Belgische formatie niet naar Roemenië afreist voor een deelname aan de rittenkoers. Later vandaag wordt een communiqué van Alpecin-Fenix verwacht.

De ploeg van kopman Mathieu van der Poel zou aanvankelijk volgende week donderdag starten in de vierdaagse rittenkoers, ter voorbereiding op de reeks Italiaanse wedstrijden die het in augustus gaat rijden. Onlangs werd het reisadvies voor Roemenië in België al bijgesteld van geel naar oranje. Daarop liet de ploeg weten dat het de deelname zou heroverwegen.

De organisatie van de Roemeense rittenkoers was afgelopen weekend nochtans optimistisch en stelt dat het aantal besmettingen in de regio waar de wedstrijd wordt gehouden meevalt. De Sibiu Tour gaat dan ook door van 23-26 juli. Op de website van de ronde heeft de Poolse continentale ploeg Wibatech-Merx de plek van Alpecin-Fenix ingenomen.

Van der Poel zal nu waarschijnlijk zijn rentree maken in Strade Bianche, die op 1 augustus op de kalender staat.

Dit artikel delen:

21 Reacties

thorsen 16 juli 2020 om 13:26

Je moet er niet aan denken dat je vast komt te zitten in Roemenië en zo het (hele) seizoen moet missen voor de Sibiu Tour. Jammer maar helaas.

Wheely 16 juli 2020 om 13:26

Beter, alles op de Strade.

HoofdIsVrij 16 juli 2020 om 13:42

De strade bianche gaat gekkenhuis worden.

Als we de 14-daagse mogen geloven dan is er best een kans dat het op 1 augustus gaat regenen: https://www.weeronline.nl/Europa/Italie/Siena/4298262

Emergo 16 juli 2020 om 13:51

Ik geloof, uit ervaring, niet in 14-daagse weersverwachtingen.

Wheely 16 juli 2020 om 13:54

Ik vanwege geloofsovertuiging niet.

Scott Sunderland 16 juli 2020 om 14:02

Ik uit bijgeloof wel.

Kelder is de Man 16 juli 2020 om 14:43

Het is meestal precies het tegenovergestelde, dus in dat opzicht best nuttig.

guyremgabdel 16 juli 2020 om 13:50

Was te verwachten.

Adrianus 16 juli 2020 om 13:52

Je moet er ook niet aan denken met flink letsel na een valpartij in een ziekenhuis in Roemenie te belanden.

ChefSpijker 16 juli 2020 om 14:45

Nee dan kun je inderdaad beter tijdens de Tour crashen en in een Frans ziekenhuis terechtkomen. Vraag Wout maar.

hartstikkebedankt 16 juli 2020 om 13:59

Dat zag je natuurlijk al aankomen. Kan me ook niet voorstellen dat Bora Ackermann en Konrad daar gaat laten rijden op dit moment.

skylimit 16 juli 2020 om 14:08

Gelukkig staat het Nederlandse A-bloc CT team nog wel op de startlijst.
*** edit wf: let op je taalgebruik

wat een stel pessimisten hier. Ja, ik neem het virus wel serieus, al ben ik het hier in mijn omgeving en op plaatsen waar ik dagelijks kom nog steeds niet tegen gekomen.
Berichtgevingen in de media geven ook een vertekend beeld en voornamelijk eenzijdige informatie.

Emergo 16 juli 2020 om 18:43

Die laatste zin ?? O ja ?? Gebaseerd op wat ??

Brabander 16 juli 2020 om 19:23

Alleen gefocust op het negatieve en angstzaaierij. Dat hebben bepaalde media zelfs al zelf toegegeven

assen 16 juli 2020 om 14:16

Gezien de recente lokale uitbraken in Europa zie ik het nu ook weer wat somberder in voor de TdF, Giro en Vuelta. De kans dat ze alle drie worden uitgereden schat ik lager in dan 20%.

Brabander 16 juli 2020 om 19:25

Nou. En daar kijk ik dan al zo lang naar uit. Jij weet het positivisme er wel in te houden zeg

;)

De Bezemwagen! 16 juli 2020 om 14:23

Zijn er nog andere wedstrijden waar hij aan kan deelnemen om toch wel wat koersritme te hebben voor Strade?

LB108 16 juli 2020 om 14:25

Dit lijkt me net een ideale koers om op ritme te komen, komt zeker geen kat naar de koers kijken en als iedereen binnen de koers gestest werd en ze de voorschriften volgen..

skylimit 16 juli 2020 om 14:55

Inderdaad. Sibiu is een mooie omgeving en vrij rustig, in tegenstelling tot Boekarest.
Angst blijkt weer een slechte raadgever.

thorsen 16 juli 2020 om 15:56

@skylimit: Lekker rustige omgeving waar je misschien niet weg komt omdat er bijvoorbeeld reisrestricties zijn. Het gaat niet altijd om het gevaar om besmet te worden, soms is het gewoon een praktische/logistieke kwestie waar je rekening mee moet houden.

En dat heeft verder niks met Roemenië specifiek te maken, maar als jij in de USA zit kom je ook niet meer thuis. Reizen draagt nu gewoon risicos met zich mee.

skylimit 16 juli 2020 om 16:22

@thorsen er zijn en zullen geen andere reisrestricties zijn anders dan nu het geval is.

Headlines

Materiaalzone

Populair