Van der Poel kent programma voor december: geen Essen en Zonhoven

zaterdag 30 november 2019 om 17:03
Van der Poel kent programma voor december: geen Essen en Zonhoven

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel kent zijn programma voor de maand december. De Nederlander past aankomend weekend voor de Ethias Cross in Essen en de Superprestige-cross in Zonhoven om langer met Corendon-Circus op stage in Spanje te gaan. De wereldkampioen komt daarna nog in acht crossen in actie. 


“De crossen in Zonhoven en Essen gaan voor mij niet door”, vertelt MVDP. “Dus ik blijf heel de week in Spanje. We kwamen er met Essen niet uit met de startgelden, dan kom ik ook niet voor een cross naar huis. Zonhoven is moeilijk om te missen, maar we hebben met de ploeg beslist om langer te blijven. Het is ook belangrijk om met de wegploeg een hele stage te doen.”

“Dan kan ik met de kerst alles meepakken zonder al te veel te moeten trainen”, vervolgt hij zijn verhaal aan WielerFlits. “Ik wil gerust alle crossen tijdens de kerstperiode rijden.” Het betekent dat Van der Poel aankomende maand in Mol, Ronse, Overijse, Sint Niklaas, Namen, Zolder, Loenhout en Diegem is te bewonderen.

Programma Mathieu van der Poel december 2019
flag-be Zondag 1 december: Zilvermeercross Mol
flag-be Zaterdag 14 december: DVV Trofee Hotondcross Ronse
flag-be Zondag 15 december: Druivencross Overijse
flag-be Zaterdag 21 december: Rectavit Waaslandcross Sint-Niklaas
flag-be Zondag 22 december: Wereldbeker Namen
flag-be Donderdag 26 december: Wereldbeker Heusden-Zolder
flag-be Vrijdag 27 december: DVV Trofee Azencross Loenhout
flag-be Zondag 29 december: Superprestige Diegem

Dit artikel delen:

12 Reacties

john 30 november 2019 om 17:16

Ja netjes van Mathieu kan er ook nog een belg winnen in december

Martino87 30 november 2019 om 17:55

Ik dacht juist dat hij geen trainingsstage ging doen deze winter.

leegloper 30 november 2019 om 18:27

Hij zou wel met de wegploeg meegaan.

Quote:
Stage met de wegploeg
“Ik ga wel, maar slechts een paar dagen om ook eens met de volledige wegploeg samen te zijn. Dat vind ik zelf ook belangrijk. Ik ga van maandag tot en met donderdag na Mol. Ik vind het belangrijk om erbij te zijn, want er zijn ook nieuwe jongens bij”, legt de kopman van Corendon-Circus uit. De Zilvermeercross van Mol is volgende week zondag op 1 december.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/van-der-poel-staat-scherp-scheelt-twee-kilo-met-mijn-wegseizoen/
Blijkbaar maakt hij die stage wat langer.

Martino87 30 november 2019 om 18:52

Duidelijk, dank je wel!

leegloper 30 november 2019 om 18:30

Zonhoven is met die kuil, jammer. https://www.youtube.com/watch?v=t9_8Pvx4E-k
Lollig van die andere cross, dat MVDP gewoon het startgeld noemt. Vaak wordt er omheen gedraaid.

steven2743 30 november 2019 om 19:51

Jammer van Zonhoven. Voor mij een van de mooiste crossen van het jaar.

Covadonga 1 december 2019 om 01:11

Essen doet het slim. Dat wordt een spannende koers.

Romāns Vainšteins 1 december 2019 om 09:13

Hup Essen! Ook zonder te dokken voor nicheopperapen kun je er een prima volksfestijn van maken, scheidt ook mooi de ware cultuursnuivers van atleethielelikkers.

A.M.M. Jonkers 1 december 2019 om 13:12

Weer aan de flessen azijn gezeten zeker?

Smuckinho 1 december 2019 om 09:52

Met als gevolg dat er weinig tot geen publiek is in Essen. Maar de mensen die er zijn zijn wel de ware cultuursnuivers!

jan jansen 1 december 2019 om 12:11

Waaronder onze RV

Taliesin 1 december 2019 om 14:39

Was van plan om naar Zonhoven te gaan, maar nu met MvP en van Aert er allebei niet bij, laat ik het schieten.