Van der Poel en Van der Haar naar Amerikaanse wereldbekercrossen

maandag 11 september 2017 om 15:05

Foto: Sportfoto.nl

Mathieu van der Poel en Lars van der Haar maken deel uit van de Nederlandse selectie voor de eerste wereldbekerwedstrijden van het nieuwe veldritseizoen. De twee zijn onderdeel van de vierkoppige selectie zoals deze vandaag door de KNWU bekendgemaakt is. Bondscoach Gerben de Knegt selecteerde daarnaast Stan Godrie en Corné van Kessel.

Aanstaande zondag wordt de wereldbeker afgetrapt met een cross in Iowa. De week erna is Waterloo het decor van een volgende veldrit. Vorig jaar maakte Las Vegas nog deel uit van het Amerikaanse tweeluik. Beide wedstrijden werden destijds gewonnen door Wout van Aert, die ook nu weer de oversteek zal maken.

Elite mannen
Stan Godrie
Lars van der Haar
Corné van Kessel
Mathieu van der Poel

Elite vrouwen
Sophie de Boer
Maud Kaptheijns
Fleur Nagengast

18 Reacties

marehoek 11 september 2017 om 15:48

Zijn deze wedstrijden ergens live te zien?

FritsvanHoefelen 11 september 2017 om 15:52

Denk dat Renaat wel ingevlogen wordt

FritsvanHoefelen 11 september 2017 om 15:53

16/09 Iowa (VS) Wereldbeker Telenet/Proximus (sv Sporza)

Dolfy 11 september 2017 om 16:18

Alle WB-wedstrijden zijn live via Youtube te volgen bij de UCI en in België deels op Sporza en deels Telenet. Een mooi overzicht heeft Sporza gemaakt: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/veldrijden/1.2773960

Edjon 11 september 2017 om 17:07

Waar heb je gelezen dat ook dit jaar de wereldbeker via Youtube wordt uitgezonden. Als dit het geval is dan ga ik aankomende zondag streamen :)

Dolfy 11 september 2017 om 17:18

@Edjon De teaser/promo van de UCI: https://www.youtube.com/watch?v=-1uupOf_v_k Wel niet vergeten dat het Engels commentaar erbij is he…

ewoedski 11 september 2017 om 17:31

Waarom zo’n kleine selectie? Kostenbesparing?

MME 11 september 2017 om 17:37

Geen David van der Poel?

Koel 11 september 2017 om 18:06

marehoek – 11 september 2017 om 15:48
In Iowa en Waterloo…..

Pol 11 september 2017 om 18:09

Waarom David niet is toch beter dan Stan Godrie,De reis wordt toch niet betaald door de KNWU. De ploegen moeten zelf alles ophoesten.

polke 11 september 2017 om 18:27

@pol David rijd in Zwitserland meer kans om ook eens te winnen denk ik

thorsen 11 september 2017 om 18:41

Je kunt het niet meer echt een selectie noemen sinds iedereen in de top 50 (o.i.d.) van de uci ranglijst start recht krijgt. Deze 4 zijn ingeschreven, dat is toch wat anders

Pol 11 september 2017 om 18:46

Op de site van de KNWU komt het over dat er geselecteerd is, maar thorsen heeft gelijk iedereen in de top 50 heeft start recht.

Jan Blokland 11 september 2017 om 19:43

David van der Poel in Zwitserland. Puur voor de punten. Dat heeft hij verleden jaar ook gedaan volgens mij

Thijs E 11 september 2017 om 20:24

David vd Poel zal in Zwitserland wel gaan werken aan zijn puntentotaal. Scheelt volgens mij straks weer in de startposities.

LightPhoenix 11 september 2017 om 21:56

Geen Marianne Vos?

Mwielerfan 11 september 2017 om 23:04

Vos reed al jaren voor haar burn out niet meer de start van het veldseizoen

Edjon 12 september 2017 om 10:12

@Dolfy, ok thanks!