Van der Poel en Merlier voeren Alpecin-Fenix aan in Tirreno-Adriatico

vrijdag 4 september 2020 om 13:55
Van der Poel en Merlier voeren Alpecin-Fenix aan in Tirreno-Adriatico

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix heeft zijn selectie op papier voor Tirreno-Adriatico. Mathieu van der Poel mag zich uitleven in de lastige ritten, Tim Merlier zal worden uitgespeeld in de etappes die eindigen in een sprint.

Voor Van der Poel is Tirreno-Adriatico niet de eerste Italiaanse wedstrijd van het seizoen. Hij reed na de coronabreak al Strade Bianche, Milaan-Turijn, Milaan-San Remo, de Gran Piemonte en de Ronde van Lombardije. De 25-jarige renner zal de komende week ongetwijfeld willen scoren in het rood-wit-blauw.

Merlier liet na zijn zege in de Brussels Cycling Classic weten met ambitie naar Italië te trekken voor Tirreno-Adriatico. De Belgische kampioen hoopt een rit te winnen en zal in de sprints kunnen rekenen op Jonas Rickaert. Die laatste moet als sprintaantrekker Merlier naar één of meerdere zeges piloteren.

De selectie bestaat verder nog uit Dries De Bondt, Kristian Sbaragli, Otto Vergaerde en klimmer Louis Vervaeke.

Selectie flag-be Alpecin-Fenix voor flag-it Tirreno-Adriatico (7-14 september)
flag-be Dries De Bondt
flag-be Tim Merlier
flag-nl Mathieu van der Poel
flag-be Jonas Rickaert
flag-it Kristian Sbaragli
flag-be Otto Vergaerde
flag-be Louis Vervaeke

Dit artikel delen:

13 Reacties

-Stijn- 4 september 2020 om 14:17

Wie trekt de sprint aan?

Chris Van Uden 4 september 2020 om 14:38

Rickaert staat in het bericht

Dario Koelkast 4 september 2020 om 15:06

dat moet sbralagi toch ook wel kunnen

Deel Koeper 4 september 2020 om 14:51

Qua sprinters is de deelnemerslijst nogal erbarmelijk, dus Merlier of MvdP zelf hebben wel een kans. Zitten waarschijnlijk allebei bij de snelste 5 van dit peloton.

Remmentoevenepoel 4 september 2020 om 15:16

Ik vraag me wel af wie van de 2 sneller is in een massasprint. Na een standaard etappe zou ik toch Merlier denken

Roberto Chasse-inque 4 september 2020 om 17:42

Matige olie in mijn auto. Zo vergelijk ik deze ploeg. Je kan zeggen wat je wil. Dit is team Mathieu. En alleen dat.

Hollow Knight 4 september 2020 om 17:47

Rare opmerking. Kijk jij überhaupt naar het wielrennen of enkel de wedstrijden waar jouw god Mathieu rijdt?

Rickaert won onlangs Dwars door het Hageland en Tim Merlier won de Brussels Cycling Classic (waar hij Ballerini en Bouhanni klopte in de sprint).

Hollow Knight 4 september 2020 om 17:46

Ik neem aan dat MVDP zonder te morren de sprint gaat aantrekken voor Tim Merlier in de vlakke etappes.

Chippen 4 september 2020 om 17:57

een wilde sprinter als mathieu lijkt me geen ideaal type om sprints te laten aantrekken, dan nog eerder om merlier nog snel naar voren te brengen indien dat nodig is.

ProfrondeZevenbergen 4 september 2020 om 18:02

Lekker aannemen, trol.

erwin van zype 4 september 2020 om 18:28

Hopelijk laat Matje zich van zijn beste zijde zien .

DeGroteMolen 4 september 2020 om 18:29

Wat een B ploeg. Dan heeft Van Aert het toch heel wat beter bekeken. En dat blijkt iedere week weer, niet in de laatste plaats door de focus en klasse van Van Aert zelf in een proffesionele omkadering. Van der Poel moet keuzes gaan maken.

flores 8 september 2020 om 16:17

Mathieu moet keuzes gaan maken dat is zeker,zo wordt het niets.
Hij gaat de sprint aantrekken voor een renner die 15 keer minder salaris heeft
Welke renner doet zo iets ,noem er een .
In voorgaande jaren als Mathieu met Wout ging sprinten won hij van de 10 keer 9.
Hij moet beter renners om zich heen,zoals wout
Ook de mentaliteit bevalt me niet, De wedstrijd is te zwaar, je bent renner of niet.
Dan is het te warm,regen is ook niets voor hem
Alpecin zal dat met hem gaan bespreken denk ik,die zijn ook niet op hun kop gevallen.
Dit jaar nog niets gepresteerd op de weg.
Ik zie het duister in voor Mathieu.

Headlines

Materiaalzone

Populair