Van den Broeck en Lampaert rijden WK tijdrijden namens België

maandag 24 augustus 2015 om 17:54
Van den Broeck en Lampaert rijden WK tijdrijden namens België

Jurgen Van den Broeck - foto: Sirotti

Carlo Bomans heeft zijn tijdrijders voor het WK tijdrijden in Richmond bekendgemaakt. De Belgische bondscoach wist al lang dat de nationale kampioen, Jurgen Van den Broeck van Lotto Soudal, aan de start zou staan. De tweede man is Yves Lampaert van Etixx-Quick-Step.

Bondscoach Bomans zal in een later stadium zijn selectie bekendmaken. De Belgen mogen negen renners naar Richmond sturen. Namens Nederland rijden Tom Dumoulin en Wilco Kelderman de rit tegen de klok.

Dit artikel delen:

12 Reacties

jochemv 24 augustus 2015 om 18:00

Op een goede dag zit er een top 40 in voor hun

Quintenri 24 augustus 2015 om 18:05

@ jochemv

Ik denk dat er voor Van den Broeck wel meer inzit! Top 15-20 moet lukken denk ik..

Belkinrabo 24 augustus 2015 om 18:18

Nou ik,denk dat de doel voor van de Broeck is om uitterijden :)

Bonifazio 24 augustus 2015 om 19:25

Op de Tirreno na, heeft hij in elke tijdrit top 15 gereden dit jaar. Sluit top tien dus zeker niet uit.

snellerfietsen 24 augustus 2015 om 20:38

Van den Broek is van aanklampende klassementsrijder naar zeer behoorlijke tijdrijder getransformeerd. Zie hem in de tijdrit van de vuelta wel een top5 doen. WK wellicht top10.

DerPantzerwagen 24 augustus 2015 om 21:42

Top 10 moet wel lukken hij rijdt nu alles in voorbereiding op wk tijdrijden en er zijn er niet veel die dat doen dus daar heeft hij wel een voordeel in. Lampaert is toch ook maar opvulling, jammer!

wakkie 24 augustus 2015 om 23:32

Vreemd he dat hij plots beter tijdrijder is dan klassementsrenner. Nochtans…wat hij in 2010 echt wel goed. Constanter en degelijker dan de top 5-10 rijders nu. Het zat er in…

Thijs E 24 augustus 2015 om 23:39

Met Van Den Broeck wordt het een top-10 verrassing óf een excuusdag.

west 25 augustus 2015 om 08:34

Lampaert? Als er geen WT-renners de TT willen rijden kan je altijd Rosseler toch nog eenmalig optrommelen?

zoetepap 25 augustus 2015 om 10:43

Moet nog zien VDB voor Lampaert eindigen zal.

nafnikleb 25 augustus 2015 om 10:46

Denk dat hij in de Vuelta 2e wordt in de IT en op het wk top 5.

Luchtbalboy 25 augustus 2015 om 13:08

@west

Sinds wanneer is Etixx-Quick-Step geen WT meer?

Headlines

Materiaalzone

Populair