Van Baarle start in Dwars door Vlaanderen en de Ronde

Door , maandag 1 april 2019 om 19:54
Van Baarle start in Dwars door Vlaanderen en de Ronde

foto: Cor Vos

Dylan van Baarle is op tijd fit voor de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.De Nederlander van Team Sky staat ruim een maand na zijn gebroken hand aan de start van Dwars van Vlaanderen. “Het doel is de finale rijden”, zegt hij tegen WielerFlits. “De Ronde van Vlaanderen is ook al zeker.”

De klassiekerkopman van de Britse formatie brak in de Omloop Het Nieuwsblad zijn hand, waardoor direct vraagtekens gesteld werden bij de rest van zijn voorjaar. Na een operatie in Manchester herstelde Van Baarle snel. Afgelopen week vierde een goede rentree in de Wielerweek van Coppi en Bartali met een zesde plek in het eindklassement. “Ik denk niet dat ik achter op schema lig”, aldus de 26-jarige coureur.

Van Baarle reed drie keer eerder Dwars door Vlaanderen. In 2015 werd hij derde en twee jaar geleden eindigde hij als achtste. In de Ronde van Vlaanderen is een vierde plaats (2017) zijn beste resultaat.

De selectie van Team Sky in Dwars door Vlaanderen bestaat verder uit: Owain Doull, Kristoffer Halvorsen, Christian Knees, Chris Lawless, Gianni Moscon en Luke Rowe. De ploeg voor de Ronde wordt later deze week bekend.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Dolledriesoldebroek 1 april 2019 om 20:24

De ploeg heeft hem hard nodig dit voorjaar!

Krakowic 1 april 2019 om 21:12

Ook prettig vanuit Nederlands oogpunt. Kunnen in deze wedstrijden nog wel een kanshebber erbij gebruiken naast Van der Poel en Terpstra.

VerstandOpNul 1 april 2019 om 22:42

Tja, het is maar wat je belangrijk vindt..

Krakowic 1 april 2019 om 23:05

Denk dat er genoeg wielervolgers eerder naar de nationaliteit van een renner kijken dan naar de ploeg waarbij ze rijden. Daarbij is de staat van het Nederlandse wielrennen toch een belangrijke bron voor veel nieuwberichten op deze site.. Dus ja ik vind dat wel belangrijk.
Ben ik natuurlijk wel benieuwd waarom jij naar deze site komt. Vast niet alleen maar om dit soort loze reacties te plaatsen toch?

52voor11achter 1 april 2019 om 23:26

Maar je vergeet Langeveld, Teunissen en van Schip.
Langeveld is langzaam in topvorm aan het komen en richt zich op de RvV, Teunissen doet ook goed mee en was vorig jaar 2de in DDV en van Schip is ziek geweest vorige week maar wordt steeds beter.
Het is dus juist ongelooflijk goed gesteld met de Nederlandse kanshebbers voor een top 10 klassering.

Krakowic 1 april 2019 om 23:37

In de breedte is er inderdaad niks mis. Genoeg sub-toppers om een finale mee te kleuren. Maar alleen Van der Poel en Terpstra zie ik als mogelijke kanshebbers. Maar je hebt gelijk als je stelt dat Van Baarle daar niet meteen tussen hoort, al blijf ik de, wellicht ijdele, hoop houden dat ie dit jaar echt om de knikkers mee kan doen.

Pubsted 2 april 2019 om 11:08

Mwa na deze blessure betwijfel ik of hij wel zijn topvorm kan halen. Ik hoop het wel, maar denk dat je niet al teveel moet verwachten.

Turtlehead 1 april 2019 om 21:50

Mooi, mooi!

Alexander 2 april 2019 om 13:48

Van Schip verwacht ik echt wat van, maar dit is vooral hoop. Hoop zo op weer een reden om hem te interviewen. Die zijn altijd legendarisch.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair