Van Baarle: “Het was een week met ups en downs”

zondag 16 juni 2019 om 17:13
Van Baarle: “Het was een week met ups en downs”

foto: Cor Vos

Het was eigenlijk helemaal niet het plan van Dylan van Baarle om in de kopgroep te zitten. Dat vertelde de Nederlander van Team Ineos in het flashinterview na zijn ritzege in de Dauphiné. “Ik moest Wout helpen, maar het eindigde iets anders”, zegt Van Baarle.

Na het uitvallen van kopman Chris Froome pakte ploeggenoot Wout Poels zaterdag al de ritzege. Dat zorgde voor rare gevoelens bij Van Baarle. “Deze week was met ups en downs”, vertelt hij. “Iedereen weet wat er gebeurd is met Chris, maar de ploeg heeft het goed opgepakt en daar ben ik heel blij mee.”

Voor Van Baarle is het ook een overwinning op zichzelf. “In het verleden heb ik het vaak lastig gehad hier, maar ik heb hard getraind en gewerkt om hier nu goed te zijn. Ik ben vooral blij dat dit er nu uit komt”, aldus de Nederlander, die in Champéry medevluchter Jack Haig klopte in een sprint met twee.

Dit artikel delen:

7 Reacties

west 16 juni 2019 om 17:26

“HET WAS EEN WEEK MET UPS EN DOWNS”
Dat heb je met bergetappes..

koos verrek 16 juni 2019 om 19:24

Heb ik het mus of hebben ze die bij SKY ook lekker omgetuned naar e klimmer?

ewoedski 16 juni 2019 om 19:27

Kon altijd al redelijk omhoog, maar zal nog wel een paar kilo’s kwijt zijn ivm poging tourselectie te halen. Dat zal nu wel zeker zijn lijkt me.

koos1 16 juni 2019 om 20:17

Zal nu wel zeker zijn van een plekje in de Tourploeg. Niet verwacht dat hij in deze etappe bij de sterksten van de kopgroep zou horen.

TykkeThor 16 juni 2019 om 20:40

Als je anderhalf jaar geleden had gezegd dat van Baarle een bergrit in de Dauphiné zou winnen had iedereen je voor gek verklaard. Toch bizar hoe ze de kunst van het gewichtsverlies bij Sky/INEOS zoveel beter onder de knie lijken te hebben ten opzichte van de rest van het peloton.

Greg4ever 16 juni 2019 om 21:35

Gewicht verliezen is niet zo moeilijk, maar meer gewicht verliezen dan watts en daarmee je watts/kg ratio omhoog krijgen is al lastiger.

#trotsopDylan

Romāns Vainšteins 17 juni 2019 om 10:05

Geen fan om verschillende redenen maar een tourselectie verdient hij dit jaar 100%, ook wanneer Froome wel had kunnen starten. Evenals Poels lijkt van Baarle er in te slagen het beste uit zichzelf te laten wurmen daar.