Wout van Aert maakt programma voorjaar bekend

zondag 11 februari 2018 om 08:15

foto: Sirotti

Wout van Aert heeft zijn voorjaarsprogramma bekendgemaakt. In een interview met Het Nieuwsblad vertelt de wereldkampioen veldrijden dat hij aan de start staat in onder andere de Omloop Het Nieuwsblad, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.


Naast zijn bevestiging van deelname aan die koersen zal de Belgische crosser verder aan de start staan in de Nokere Koerse, GP Denain, de Driedaagse De Panne, Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen.

Van de Omloop het Nieuwsblad verwacht Van Aert nog niet al te veel: “Ik heb altijd gezegd dat de Omloop Het Nieuwsblad te vroeg voor mij gaat komen. Het is een koers waar ik vooral wil leren en deel wil uitmaken van de ploeg die toch sterk is en goed aan het seizoen begonnen is. De Omloop Het Nieuwsblad is een opstapje naar wat de rest van het seizoen moet komen.”

Zondag rijdt Van Aert de laatste cross van het seizoen in Hoogstraten, daarna heeft de Belg nog twee weken om zich voor te bereiden op de Omloop.

Wout van Aert gaat dit jaar in de voorjaarsklassiekers een rol van betekenis spelen.

  • Oneens (73%, 2.702 stemmen)
  • Eens (21%, 793 stemmen)
  • Geen mening (5%, 195 stemmen)

Aantal stemmen: 3.690

Stem

33 Reacties

DeGroteMolen 11 februari 2018 om 08:39

Mooi en ambitieus programma, ben toch wel benieuwd of WvA wat aardige uitslagen zal kunnen rijden. En of hij volgend jaar weer alleen zal crossen als het echt tegenvalt qua prestaties of dat hij dan juist minder gaat crossen?

wienesroa 11 februari 2018 om 08:45

Ben benieuwd of hij zijn laatste cross nog eens kan rijden zonder te “ademen”.

achtpuntzes 11 februari 2018 om 08:45

Ik behoor alvast tot de minderheid die van Aert nu al een rol van betekenis ziet spelen in het voorjaar.

Go, Wout!

bloemist 11 februari 2018 om 08:47

Kiest er duidelijk de koersen met stenen uit, in een paar van die koersen tot 200 kilometer kan hij wel eens dicht eindigen. Al zal rijden tegen top renners die uit ritten koersen komen heel moeilijk zijn. Ik wens hem in elk geval veel succes,en zeker in zijn verdere loopbaan.We hebben nog lang het laatste niet gezien van hem, is net als Mathieu nog maar 23 jaar .

Tuubke 11 februari 2018 om 09:27

Ik verwacht geen werelduitslagen van WvA. Een cross-seizoen lijkt mij niet de optimale voorbereiding op deze lange klassiekers. Renners die gericht hiernaartoe pieken lijken mij toch echt in het voordeel.

Wheely 11 februari 2018 om 09:34

Ik verwacht minstens top 10 in Parijs-Roubaix.

leegloper 11 februari 2018 om 09:50

Ik denk dat hij in Paris-Roubaix toch te kort komt tegen mannen van de lange adem.

De Brigadier 11 februari 2018 om 10:53

Knechten voor Sean de Bie is ook eervol.

Beekman 11 februari 2018 om 11:12

Dat zou dan toch de eerste zijn die na een druk cross seizoen meteen daarna op de weg presteerd. En koersen van ca. 200 Km of meer is toch andere koek dan een uurtje vlammen in het veld. Luister nog maar eens naar het interview van Adri v.d. Poel in het tv programma van? Moet het eerst nog zien, maar heb daar weinig verwachtingen van.

coenj 11 februari 2018 om 11:13

Parijs Roubaix wordt natuurlijk niets misschien de kortere wel.

TykkeThor 11 februari 2018 om 11:21

Devolder zijnde kan je zo’n renner er toch maar bij hebben.

Doordrijver 11 februari 2018 om 11:22

Ik denk dat hij gaat verschieten van de snelheid… Die mannen zijn fris en rijden lekker door het hele voorjaar.

mark vv 11 februari 2018 om 11:39

Dat gaat hem niet worden bij geen 1 van deze koersen. Beetje logisch nadenken mensen. Ben benieuwd met wat voor excuses ze straks allemaal wel niet gaan komen als dit flopt.

ronddraaien 11 februari 2018 om 11:58

@mark
Benieuwd hoef je niet te zijn, het veldritseizoen zal het excuus worden, en terecht ook. WVA en de ploeg zijn op zoek naar een goed gevoel en signalen dat het in de toekomst iets kan worden, Wielerflits is op zoek naar resultaten. Daar zit toch een verschil in.

Sebas 11 februari 2018 om 11:59

Geen ENKELE van de bovenstaande koersen? Daar houd ik je aan! #logischnadenken

F e r o x 11 februari 2018 om 12:13

Slechte voorbereiding natuurlijk. Zal moeten proberen 1 fantastische prestatie in 1 bepaalde koers te halen. De rest gewoon aan de finish geraken.

Plaggie 11 februari 2018 om 12:44

Edit redactie: Niet anti-supporteren

WernerFranke 11 februari 2018 om 12:58

@plaggie
marginaal

Johan Vanhecke 11 februari 2018 om 13:00

Heeft iemand toevallig de uitslagen van Van Aert vorig jaar op de weg bekeken? Onder meer winst in de GP Cerami en twee derde plaatsen in de Baloise Ronde van België. Dat waren voorbereidingswedstrijden op het cross-seizoen.

yo-eddy 11 februari 2018 om 13:08

Hele grote motor, goede kop, die rij je er echt niet zomaar vanaf. Grootste nadeel is zijn gebrek aan een eindschot. Denk dat hij erg lang bij kan blijven maar in de finale tekort schiet. Hoop eigenlijk dat hij iedereen kan verrassen en ergens een podium pakt.

Geflitst 11 februari 2018 om 13:17

Wout van Aert heeft vorig jaar in zijn voorbereiding op het crossseizoen meer eendagswedstrijden gewonnen dan 30 profs van LottoNL samen in het hele jaar.

Plaggie 11 februari 2018 om 13:56

@redactie, als dat al anti-supporteren is, snap ik het niet meer. Ik schetste alleen een scenario welke van Aert zijn wegcarriere zal verlengen.
Maar goed jullie feestje, maar verwijder dan direct maar mijn hele account.

illu 11 februari 2018 om 14:01

Wat had je gepost dan plaggie?

vanSpringel 11 februari 2018 om 14:30

Ik kan Plaggie niet missen !

west 11 februari 2018 om 15:00

Die gaat natuurlijk nergens top 10 rijden. Waarom zou die jongen vanuit het niets, op voor hem nieuwe parcoursen, tegen concurentie waar hij nog nooit tegen heeft gereden, zomaar meekunnen met een GvA, Gilbert, Naessen, Kwiat en Sagan, om er maar een paar te noemen, als zij de gashendel opentrekken?

  • 1
  • 2