Van Aert en Van der Poel zijn het eens: “Laat WK doorgaan, we bewijzen al hele seizoen dat het kan”

Van Aert en Van der Poel zijn het eens: “Laat WK doorgaan, we bewijzen al hele seizoen dat het kan”

© Cor Vos

maandag 25 januari 2021 om 06:00

Uiteraard kregen ook Wout van Aert en Mathieu van der Poel gisteren de berichten door dat er nog steeds een kans is dat het WK in Oostende wordt afgelast. Met dank aan een plotse uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus. De twee tenoren reageerden eensgezind. “In het veldrijden heeft een hele winter nog niemand positief getest.”

“Ik had de woorden van de Oostendse burgemeester Bart Tommelein deze middag zien passeren”, antwoordde Van Aert in de mixed zone op de vraag wat hij vond van de twijfels rond het doorgaan van het WK. “Maar uiteraard ging de focus eerst naar de cross. Ik wil vanavond alles eens goed doorlezen, maar ik heb in elk geval begrepen dat er nog niets definitief beslist is.”

“Maar ik stel me wel de vraag wat een eventuele afgelasting zou oplossen. We laten al een volledig seizoen zien dat het kan. Er gelden strenge maatregelen, iedereen draagt zijn steentje bij. Ik zou niet weten waarom het WK niet zou kunnen doorgaan. Natuurlijk spreek ik hier ook mijn hoop uit. Ik heb er intensief naar toegewerkt. Het zou bijzonder sneu zijn.”

“Niet één positief geval”
Tezelfdertijd gaf Mathieu van der Poel twee meter verder een quasi identiek antwoord. “Wat heeft die plotse corona-uitbraak met het WK te maken? Ik weet het, ik ben geen politieker, maar ik zie geen reden om het af te gelasten. We koersen in een afgesloten ruimte. Iedereen die aanwezig is, moet een negatieve PCR-test voorleggen.”

“Er wordt al een hele winter gecrost, zonder één positief geval. Tenminste, toch niet waar ik weet van heb. Dat betekent dat het veilig kan, dus laat dat WK maar doorgaan. Ik zou echt niet weten wat die plotse uitbraak daar met het WK ermee te maken heeft”, besloot de wereldkampioen.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Gilberto 25 januari 2021 om 06:57

Duidelijk stemmingmakerij deze foto

A.M.M. Jonkers 25 januari 2021 om 07:02

Verklaar u nader…..

Gilberto 25 januari 2021 om 07:31

Beetje kinderachtige, onsportieve houding van Mathieu zo komt het op mij over

Maillot à Pois 25 januari 2021 om 07:36

Ze geven elkaar een vuistje omdat een hand not done is in deze corona tijden. Niet meer en niet minder.

Turtlehead 25 januari 2021 om 08:34

… en Matje kijkt voor zich op de vloer, waar een opstapje is.

Prima Corona-plaatje, waarin ook nog eensgezindheid aan te verbinden is, zoals in kop en artikel ook wordt geschetst. Mooie keuze @redactie!

Beer 25 januari 2021 om 08:50

Kijkt hij niet achter van Aert?

Fast Freddy 25 januari 2021 om 09:10

Pffff……

S'mon 25 januari 2021 om 09:17

En wat dan nog, misschien keek hij een seconde eerder wel naar van Aert.

A.M.M. Jonkers 25 januari 2021 om 07:02

Twee zielen, 1 gedachte!
Goed statement van Wout & Mathieu.

Brabander 25 januari 2021 om 07:52

Zomaar weinig aan toe te voegen

Romāns Vainšteins 25 januari 2021 om 07:55

Hoezeer ze ook een punt hebben is dit natuurlijk een joekel van een WC Eend, komt altijd zo duhuh over als iemand met een clownsneus en witte kop betraand zijn pleidooi voor circusbehoud dropt.

AWestie 25 januari 2021 om 09:02

Nou als zij het zeggen moet het wel gebeuren natuurlijk

xistnc 25 januari 2021 om 09:26

‘Politieker’…

ChefSpijker 25 januari 2021 om 09:57

Mathieu gooit er nogal eens Vlaamse termen doorheen.

Westland95 25 januari 2021 om 10:41

Je merkt wel dat Mathieu een echte Nederlander is.

Frank V 25 januari 2021 om 16:42

[polluhtiekker]

Barry Batsbak 25 januari 2021 om 10:50

Een rondje met Erwin Vervecken over het WK parcours.

https://www.youtube.com/watch?v=z5AKGcAYZBg

Mag ik een link plaatsen eigenlijk?

guyremgabdel 25 januari 2021 om 12:47

Rik doet er alles aan om het WK te laten doorgaan. Zo is vandaag bepaald dat slechts 500 accreditaties per dag (inclusief renners en begeleiders) worden toegelaten. Als onze regering nu nog eens de moed zou willen hebben om scholen en crèches te willen sluiten tot 1 maart, hebben we perspectief om de voorjaarsklassiekers ook te laten doorgaan.

Frank V 25 januari 2021 om 16:43

Welke Rik?

guyremgabdel 25 januari 2021 om 17:51

Rik Debeaussart, de organisator (ook van het WK veldrijden in Hooglede 2007). zonder hem was er geen WK in Oostende. Het is niet Tommelein die weet hoeveel meter nadar en herashekken er nodig zijn, of hoeveel stewards, of hoe groot het rennerspark moet zijn, of hoeveel man er binnen mag in de perszaal in coronatijd, enz.

Titaantje 25 januari 2021 om 16:32

Zeggen dat het er niks mee te maken heeft is natuurlijk onzin, want het is, ongelukkig genoeg, op exact dezelfde locatie. Op z’n slechtst zou je kunnen proberen een alternatieve locatie te zoeken van een reeds bestaand parcours. Dat moet best mogelijk zijn lijkt me.

Frank V 25 januari 2021 om 16:44

Parcours Overijse toch nog maar even overeind houden dan?

Peter Lippens 25 januari 2021 om 20:16

Ze hebben beiden een punt terwijl er niemand kraait over voetbal, toch een contactsport waar het aantal positieve gevallen niet meer te tellen is.

Headlines

Materiaalzone

Populair