Valverde ziet Nibali als grootste concurrent voor eindzege

vrijdag 6 mei 2016 om 08:30
Valverde ziet Nibali als grootste concurrent voor eindzege

foto: Marcel Koch

Alejandro Valverde (36) maakt vandaag zijn debuut in de Giro d’Italia, maar daardoor is hij niet minder ambitieus. De ervaren rot van Movistar gaat voor het hoogst haalbare, vertelt hij voor de camera van WielerFlits. Dan moet hij wel zijn grootste uitdager verslaan: Vincenzo Nibali.


“Nibali zal er staan. Ik denk dat hij de lastigste concurrent gaat zijn, door zijn ervaring en omdat hij weet hoe grote doelen te bereiken”, aldus El Imbatido een dag voor de openingstijdrit.

‘Dumoulin heeft potentie al laten zien’
Een grote favoriet voor die tijdrit door Apeldoorn is Tom Dumoulin. Valverde heeft goede woorden over voor de Limburger: “Hij is een toprenner en heeft zijn potentie al laten zien in grote koersen. Goed, hij zegt dat hij hier alleen komt voor de tijdritten en het klassement zal laten lopen, maar ik denk dat hij wel goed gaat zijn.”

Het interview met Valverde is gedeeltelijk in het Engels en gedeeltelijk in het Spaans.
Via ‘instellingen’ in de YouTube-video kan gekozen worden voor Nederlandse en Engelse ondertiteling.


Wil je niets missen van de Giro-start in Gelderland en nog veel meer?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

31 Reacties

Wheely 6 mei 2016 om 08:34

Wow! Valverde voor de camera van Wielerflits, supercool!

Sephiroth 6 mei 2016 om 08:36

Cool dat jullie m hebben weten te strikken! Daarnaast had hij er waarschijnlijk meer profijt van gehad als hij de druk bij landa had gelegt, Nibali maalt er niet meer of minder om.

Wheely 6 mei 2016 om 08:41

@Sepiroth
Ja want Nibali of Landa zullen dit filmpje vast gaan zien als diehard wielerflits fans ;)

Sonnycolbrelli 6 mei 2016 om 08:47

Vet! Hij ziet er relaxed uit

WCEendT 6 mei 2016 om 08:47

@Wheely
Je weet maar nooit, ondertussen tuned Landa elke week weer in voor wielerflits live.

pirazzi 6 mei 2016 om 08:50

Wel een beetje voorspelbare antwoorden, als dit de Tour de France was geweest had hij waarschijnlijk gezegd dat Froome zijn grootste concurrent is. Wel bemoedigend dat hij Tom Dumoulin “upgrade” terwijl deze zelf zichzelf “downgrade” door te zeggen dat het klassement geen doel is.

TaDo 6 mei 2016 om 08:55

Er zullen hier genoeg mensen vraagtekens zetten bij de sportman Valverde, maar de persoon Valverde is een fijne man. Zeer benaderbaar zoals een Contador dat ook is, erg fijn. Super dat jullie die vertaler nog hebben kunnen vinden!

LyndaLid 6 mei 2016 om 08:56

Alle concurrenten hebben het over Dumoulin, en Dumoulin zelf als enige niet haha.

Romāns Vainšteins 6 mei 2016 om 09:01

Valverde trapt altijd en alleen maar open deuren in maar leuk dat hij even de tijd neemt voor wielerflits. TIP > Stel eens wat andere vragen wanneer je leukere en minder voorspelbare reacties wilt > ipv 'wie zijn je grootste concurrenten' > 'waar precies ga je Nibali lossen ?' / ipv 'wat denk je van dumoulin' > 'hoe oud en wijs voel je je naast Dumoulin ?' en repeteer die kleine zinnetjes in het Spaans voordat zo'n lijfwacht het in de vertaling alsnog verkloot. Wanneer zo'n renner even na moet denken ipv dat zijn algemene riedel reflexmatig uitgebraakt kan worden krijg je net iets betere antwoorden, echt waar.

Je mag me inhuren BTW

Sephiroth 6 mei 2016 om 09:05

Wheely, nee niet perse WF, maar ze zullen geheid ergens wielernieuws volgen, dus waarom niet? Ik ga ervanuit dat hij voor elke camera Nibali zegt (als hij dumoulin had genoemd nu dan was het natuurlijk vleierij van het land van de interviewer)

Romāns Vainšteins 6 mei 2016 om 09:09

En de concurrenten hebben natuurlijk ook de ingevallen bek van Dumoulin reeds ontwaard, maak hen niks wijs. Al die tienerwielerchickies hangen beter de ‘begin 2015-variant’ aan de muur, die was meer oetsjiekoetsjie-mrrrauww .

TaDo 6 mei 2016 om 09:15

@RV Naar aanleiding van je laatste post spreek ik in ieder geval mijn veto uit om jou in te huren als interviewer. Liever geen oetsjiekoetsjie-mrrrauww voor de arme Nario…..

Bram93 6 mei 2016 om 09:27

@RV, helemaal mee eens met het vragen van wat andere vragen!

Johnny7 6 mei 2016 om 09:34

Als je alle grote namen zo over je (Dumoulin) praten ga je echt niet in de bus binnen komen als je meer kan hoor! Hij heeft al respect afgedwongen en kan dat respect alleen maar groter maken.

Landa moet ik nog maar zien, voor het eerst is hij de echte kopman in een grote ronde, we hebben vaker gezien dat renners dat niet meteen kunnen waarmaken! Spannend!

OscarV 6 mei 2016 om 09:37

@RV zo vroeg al aan de alcohol….?
Zonder gekheid, eens met je eerdere reactie. Die minder voorspelbare vragen / antwoorden zouden echt meerwaarde hebben. Alhoewel het natuurlijk onwijs leuk is dat WF nu al renners als Valverde te spreken krijgt. En dat wil je als interviewer niet verkloten door op de tenen van pakweg een Valverde te gaan springen.

On: ik zie zowel Nibali als Dumoulin niet meedoen om de eindzege. Nibali omdat ik denk dat hij de Giro niet uitrijdt, Dumoulin omdat hij gewoon echt puur voor de tijdrit meedoet. Valverde zou beter naar Landa en Pozzo kijken.

Mapsv 6 mei 2016 om 09:55

Valverde verdiend hier meer respect. Kijkende naar zijn erelijst is dit een van de allergrootste renners aller tijden. Hij wint al meer als een decennium grote koersen! Welke andere renner doet dat hem nog na? Wat een held! Wat een klasbak!

TaDo 6 mei 2016 om 10:01

@OscarV Uiteraard gaat Nibali wel de Giro uitrijden, aangezien hij zelf aangaf in voorgaande interviews dat zijn twee piekmomenten dit jaar de Giro en OS zijn. De Tour gebruikt hij als voorbereiding op de OS en zal hij waarschijnlijk alleen voor de dagzeges gaan. Tevens heeft Astana met Aru al een kopman in de Tour.
Met de wetenschap dat hij de Giro uitrijdt en zijn palmares van grote rondes, ben ik er van overtuigd dat Vicenzo gaat meedoen met de strijd om de Maglia Rossa. Het verhaal van Dumoulin daarentegen inderdaad helder, alhoewel ik vermoed dat Tom nog wel eens lang in het roze kans fietsen.

Pozzovivo verwacht ik niet voor de eindoverwinning eerlijk gezegd (wel mogelijk top 5), dan zou ik eerder Zakarin en Uran verwachten.

Edit: Vanuit welk stuk van het interview en/of reacties haal jij het respectloze uit @mapsv? Valverde is inderdaad een van de grote van zijn generatie, echter voornamelijk betreft eendagsklassiekers. Wat betreft grote rondes vind ik hem niet op hetzelfde niveau als een Contador of Nibali.

maklukzat 6 mei 2016 om 10:05

Spaanse renners zijn goed in open deuren. Dus Valverde is daar geen uitzondering op. En natuurlijk zijn ze allemaal positief over Dumoulin. Die gaan ze echt niet afkraken voor de camera’s in zijn thuisland.

Eckhart 6 mei 2016 om 10:29

De beste van zijn generatie! Al vrees ik dat een eventuele koudepiek hem zou kunnen nekken in zijn ambities :/

OscarV 6 mei 2016 om 10:34

@TaDo, duidelijk verhaal over Nibali, als hij uitrijdt is Nibali natuurlijk ook de grootste kanshebber. Mijn onderbuikgevoel zegt alleen dat hij niet uitrijdt. Helaas is mijn onderbuik niet heel betrouwbaar….
Voor mij is Landa de grote kanshebber. Pozzo verwacht ik podium, samen met Zakarin of Kruijswijk. Het moet er nu gewoon een keer uitkomen bij Pozzovivo.
Uran zakt er 1 of twee dagen doorheen, volgens mij is Uran niet constant genoeg en heeft hij altijd wel een slechte dag. Daardoor is hij geen kanshebber voor podium voor mij.

fransvanrooij 6 mei 2016 om 10:49

Mooi hoor, Valverde op Wielerflits!

RainbowJersey 6 mei 2016 om 10:51

Dumoulin heeft aangegeven hier niet voor een klassement te zijn. Maar als de benen goed zijn en hij rijdt een paar dagen in het roze, moet ik het nog maar zien.

Ik denk alleen niet dat hij zich helemaal uit elkaar zal trekken voor een plek rond de top 5, zoals in de Vuelta.

Romāns Vainšteins 6 mei 2016 om 10:55

Hij trok zich niet uit elkaar voor een top 5 maar miste op een haar na de eindoverwinning, essentieel verschil lijkt me.

Belmonte 6 mei 2016 om 11:11

Klasse WF!

Hij oogt scherp