Vader Thibaut Pinot besmet met coronavirus: “Ik wil hem niet bij mij”

donderdag 26 maart 2020 om 10:34
Vader Thibaut Pinot besmet met coronavirus: “Ik wil hem niet bij mij”

foto: Cor Vos (archief)

Régis Pinot, de vader van Thibaut Pinot, heeft positief getest op het coronavirus. De kopman van Groupama-FDJ is zelf in goede gezondheid, stelt zijn vader. “Thibaut is voor nu in orde. Ik heb hem achter het raam gezien, want ik wil mijn kinderen niet bij mij terwijl ik besmettelijk ben”, zegt hij tegen France Bleu.

Eind vorige week kreeg Régis Pinot de eerste verschijnselen van het coronavirus. “Eerst pijn, toen moest ik hoesten en daarna kreeg ik koorts”, legt hij uit. Uiteindelijk werd hij afgelopen maandag getest, waarna woensdag de positieve uitslag op het virus gemeld werd. “Momenteel heb ik vooral ademhalingsproblemen.”

Als vader van de Franse hoop als het gaat om het rondewerk, heeft Régis ook een mening over de Tour de France. De organisatie onderzoekt de mogelijkheid om ook in tijdens van crisis de ronde door te laten gaan. Vader Pinot vindt dat niet kunnen. “Anders zijn er ongelijkheden. Er zijn landen waar je nog mag fietsen en in andere landen niet”, zegt hij. “We moeten iedereen minstens een maand de tijd geven om de wedstrijden te hervatten, zodat iedereen weer op het goede spoor kan komen. Anders is het oneerlijk.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Dekker 26 maart 2020 om 11:26

7 Maart:

PINOT NIET BANG VOOR HET CORONAVIRUS: “DE KLOOF TUSSEN TELEVISIE EN REALITEIT IS NIET EVENREDIG”

https://www.wielerflits.nl/nieuws/pinot-niet-bang-voor-het-coronavirus-de-kloof-tussen-televisie-en-realiteit-is-niet-evenredig/

Doe niet zo lullig en ga papa ff knuffelen joh!

Lalsacien 26 maart 2020 om 12:48

De vader van Pinot wil hem er niet bij hebben.

jkjustin 26 maart 2020 om 11:34

Maakt u zich maar geen zorgen meneer Pinot, uw zoon voelt zich namelijk niet verbonden met het Coronavirus.

*cynische modus uitschakellen*

Hopelijk valt het mee voor deze man en raakt niemand in zijn omgeving besmet!

Arry1337 26 maart 2020 om 11:44

Het is zo makkelijk (en een beetje kinderachtig) om nu zo te doen als voorgaande reacties.. Alsof jullie alwetend zijn, en vanaf half januari al precies dezelfde mening hadden over het virus als dat jullie nu hebben. Ga er maar vanuit dat Thibaut zijn mening ondertussen ook heeft herzien..

VerstandOpNul 26 maart 2020 om 11:59

Deels heb je daar gelijk in..
Maar zijn reactie was al in een tijd dat iedereen inmiddels wel doorhad dat er wel iets serieus aan de hand was..

Maillot à Pois 26 maart 2020 om 12:00

Inderdaad.
Lees maar ff de reacties onder het betreffende artikel.
Dat zouden velen nu ook niet herhalen denk ik.

Dekker 26 maart 2020 om 12:42

Ook toen was prima duidelijk dat Corona een probleem ging worden, er waren echter in Europa helaas véél te veel mensen die spraken over “een griepje”.

In februari waren reeds schokkende verlagen te vinden over het ziektebeeld van corona in China, je hoefde er alleen maar een beetje naar te zoeken. De laksheid van februari heeft Europa nu in grote problemen gebracht.

Noem mij dan nu maar kinderachtig, ik ben al sinds februari zeer voorzichtig met contacten en mijn eigen gedrag (doe alsof je weet dat je het hebt en zorg dat je niemand aan steekt).

Maillot à Pois 26 maart 2020 om 17:20

Ik noem je persoonlijk zeker niet kinderachtig, Dekker.
En je hebt gelijk, hij had het kunnen weten, maar zoals je zelf zegt, de situatie werd toen door nogal wat mensen onderschat.
En nog steeds, met name in Nederland.
Ik vind dus het Pinot niet al te hard moet aanwrijven dat hij toen geloofde wat voor zijn belangen het best uitkwam om te geloven. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

kleomantre 26 maart 2020 om 11:48

Pinot is de pineut

wielrenner 26 maart 2020 om 19:35

Wat een geroeptoeter hierboven. Lijkt wel een roddelpagina.