UCI schorst Taborre voor vier jaar

UCI schorst Taborre voor vier jaar

foto: Sirotti

donderdag 26 mei 2016 om 12:41

Fabio Taborre is voor vier jaar geschorst. Dat heeft de UCI bekendgemaakt op haar website. De Italiaanse coureur reed vorig jaar voor Androni Giocattoli en werd in juni betrapt op FG-4592.

Afgelopen maand kreeg een andere betrapte renner van Androni Giocattoli, Davide Appollonio, ook al een vierjarige schorsing aan de broek. Door beide dopinggevallen is de Italiaanse ProContinentale ploeg in 2015 een tijd uit competitie gehaald. Momenteel rijdt de ploeg van Gianni Savio niet in de Giro d’Italia.

Savio heeft zelf besloten om renners uit zijn ploeg een boete van 100.000 euro op te leggen als zij betrapt worden op het gebruik van doping. Die rechtszaken lopen nog. Taborre reageerde eind 2015 bezorgd. “Mijn carrière is over, mijn leven is geruïneerd. Ik vraag me af of dit de manier is om doping te bestrijden”, aldus de 30-jarige Taborre, die zelf zegt slachtoffer te zijn van sabotage.

Dit artikel delen:

13 Reacties

SolerEritrean 26 mei 2016 om 12:46

Ja die 100k van Savio is echt wel hard, maar dan nog pakken(en vooral gepakt worden), dat is natuurlijk niet zo heel verstandig.

Luuuuuuukk 26 mei 2016 om 12:49

Blijkbaar werkt die 100k nog niet afschrikwekkend genoeg, als je ziet dat 2 renners alsnog pakken.. Ik vind het wel een goede maatregel. Zet zoiets maar standaard in een contract!

sstijnntje 26 mei 2016 om 12:49

Boete van Savio is dus niet voor het gebruik van doping, maar het betrapt worden op doping :P

bart12 26 mei 2016 om 12:56

ja en een celstraf krijg je alleen als je betrapt wordt op moord..

Spinergy 26 mei 2016 om 12:58

inderdaad!

Romāns Vainšteins 26 mei 2016 om 13:03

die 100k van savio wordt met hoongelach van tafel geveegd door iedere normale rechter.

Mooi dat hij een jaar buitenspel werd gezet voor de giro , de schijnheil dat het is.

ssj 26 mei 2016 om 13:03

Die link naar FG-4592 werkt niet. Hier is een werkende.

Het is bedoeld voor mensen met te weinig rode bloedcellen. Dus lijkt een soort EPO te zijn

bart12 26 mei 2016 om 13:13

@ rv, zou het? Toch wel redelijke inkomstenderving door het niet mee kunnen doen aan de giro.

Romāns Vainšteins 26 mei 2016 om 13:30

Oh, misschien issie wel buitenspel gezet juist omdat hij zijn renners als een hond behandelt, hen als misdadigers afserveert en mooie winst probeert te maken via schimmige wurgcontracten ?

Polleke 26 mei 2016 om 14:28

Als op dat contract de handtekening van Taborre staat dan kan daar toch geen rechter omheen….

Romāns Vainšteins 26 mei 2016 om 15:04

Tuurlijk wel. Idiote voorwaarden kunnen verworpen worden, je kunt niet zomaar alles in een contract zetten.

Polleke 26 mei 2016 om 15:51

Je kan er alles in zetten…je moet het alleen niet ondertekenen….

SolerEritrean 26 mei 2016 om 17:52

@RV Een Giro zonder Savio is geen Giro, ik blijf erbij.

Headlines

Materiaalzone

Populair