UCI beslist later over vier licenties

UCI beslist later over vier licenties

CCC Sprandi Polkowice moet wachten - Foto: Sirotti

woensdag 25 november 2015 om 15:20

De UCI heeft vandaag de beslissingen van de License Commission openbaar gemaakt. Zeven teams krijgen een WorldTour-licentie voor 2016, waaronder MTN-Qhubeka. Vier teams wachten nog op een ProContinental-licentie.

Twee ‘nieuwe’ ProContinentale formaties
Naast de promotie van MTN-Qhubeka, kregen ook Cannondale, Etixx-Quick-Step, Katusha, Lampre-Merida, Lotto Soudal en Tinkoff een vernieuwde verbintenis. Op een niveau lager voldeden de nieuwe teams Cult Energy-Stölting Group en Roth-Skoda nu ook aan de richtlijnen van de licentiecommissie. Er liggen nog vier ProContinentale aanvragen op tafel, die de UCI nog onder de loep neemt. CCC Sprandi Polkowice, Direct Energie (nu nog Europcar), Bardiani-CSF en Southeast zitten in ieder geval tot december nog in de wachtkamer.

WorldTour-teams voor 2016
flag-fr AG2R La Mondiale
flag-kz Astana
flag-us BMC
flag-us Cannondale
flag-za Dimension Data
flag-be Etixx-Quick-Step
flag-fr FDJ
flag-de Giant-Alpecin
flag-ch IAM Cycling
flag-ru Katusha
flag-it Lampre-Merida
flag-be Lotto Soudal
flag-nl LottoNL-Jumbo
flag-es Movistar
flag-au Orica-GreenEDGE
flag-gb Sky
flag-ru Tinkoff
flag-us Trek Factory Racing

ProContinental-teams voor 2016
flag-it Androni Giocattoli
flag-de Bora-Argon 18
flag-es Caja Rural-Seguros RGA
flag-fr Cofidis, Solutions Crédits
flag-dk Cult Energy-Stölting Group
flag-fr Delko Marseille Provence KTM
flag-au Drapac
flag-fr Fortuneo-Vital Concept
flag-br Funvic Soul Cycles-Carrefour
flag-it Nippo-Vini Fantini
flag-us Novo Nordisk
flag-gb ONE
flag-nl Roompot Oranje Peloton
flag-ch Roth-Skoda
flag-ru RusVelo
flag-be Topsport Vlaanderen-Baloise
flag-us UnitedHealthcare
flag-pl Verva-Active Jet
flag-be Wanty-Groupe Gobert

Teams nog in de wachtkamer
flag-pl CCC Sprandi Polkowice
flag-fr Direct Energie (nu nog Europcar),
flag-it Bardiani-CSF
flag-it Southeast

Dit artikel delen:

8 Reacties

froomefan56 25 november 2015 om 16:28

Van mij had IAM cycling gwn terug gemogen naar PronContinental niveau

Tutu888 25 november 2015 om 16:49

@froomefan
Ik denk zij zelf ook wel, alleen de UCI wil graag weer 18 ploegen op het hoogste niveau.

Verweggistan 25 november 2015 om 17:20

DirectEnergie kan ik voorstellen, die hebben net een nieuwe sponsor. Dat Southeast allemaal problemen heeft ook. Maar Bardiani heeft intussen wel ervaring met dat papierwerk, ben benieuwd waarom zij nog geen licentie hebben. Dat geldt in mindere mate ook voor CCC.

Hakkie2 25 november 2015 om 19:21

Dat zijn toch niet de minste PCT teams die nog in de wachtkamer zitten. Hoop toch dat ze allemaal wel een licentie krijgen. Waar moeten renners als Coquard, Colbrelli en Barbin en talenten als Mareckzo en Boudat anders zo snel nog een goed team vandaan halen?

billi 25 november 2015 om 19:33

zal wel een formaliteit zijn, iets wat op zich laat wachten, zie niet echt problemen

Lude1998 25 november 2015 om 19:57

Lotto jumbo was vorig seizoen anders niet veel beter dan IAM.

Koersmaniak 26 november 2015 om 00:29

Het zijn inderdaad niet van de minste ploegen in de wachtkamer, ploegen die garant staan voor heel veel belangrijke wildcards.

@lude: ik ben geen lottonl-fan, maar ze haalden toch 500 cq-punten meer dan iam, 3 plaatsen hoger op de ranking.

ProfrondeZevenbergen 26 november 2015 om 22:29

500 punten meer is idd van vergelijkbaar nivo als je de hele ranglijst in ogenschouw neemt. De top 5 heeft er bijvoorbeeld 5.000 meer.

Laatste nieuws

Materiaalzone