Trek-Segafredo bevestigt komst Koen de Kort en John Degenkolb

vrijdag 12 augustus 2016 om 20:59
Trek-Segafredo bevestigt komst Koen de Kort en John Degenkolb

foto: Sirotti

Trek-Segafredo heeft het nieuws dat al weken rondzingt bevestigd: Koen de Kort en John Degenkolb versterken de Amerikaanse ploeg. Het duo vertrekt aan het eind van het seizoen bij Giant-Alpecin.

Degenkolb tekent een overeenkomst voor drie seizoenen. Het nieuwe contract van De Kort telt twee koersjaren. Met de komst van de 33-jarige Nederlander rijden volgend seizoen drie Nederlanders bij Trek-Segafredo. Ook Bauke Mollema en Boy van Poppel (einde contract) rijden bij de ploeg van Luca Guercilena.

Degenkolb laat in het persbericht van de ploeg weten vooral te focussen op de voorjaarsklassiekers.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Amigo de Birillo 12 augustus 2016 om 21:03

Zat er natuurlijk aan te komen. Vind het jammer dat het ‘vriendenteam’ van Argos uit elkaar gevallen is. Door die docu over Argos kreeg ik echt het idee dat deze ploeg en renners anders waren dan de rest.

0
Arema Pro Cycling Team 12 augustus 2016 om 21:09

Degenkolb laat in ieder geval zien weer op top niveau terug te zijn.
Ondanks dat hij weggaat hoop ik toch dat hij volgend jaar weer mooi voorseizoen fietst.

0
Quintenri 12 augustus 2016 om 21:11

Wordt een stevig ploegje zo…
Komst van Degenkolb, Contador, Pantano…
En dan nog niet te vergeten wat ze nog aan boord hebben met een Stuyven, Theuns, Nizzolo…
Is het niet wat jammer voor Stuyven dat hij, nu Cancellara er niet meer is, eigenlijk WEER niet voor eigen kans mag gaan?

0
kelderfan 12 augustus 2016 om 21:17

Trek is goed bezig met het aantrekken van Degenkolb voor de voorjaarsklassiekers.
Bauke krijgt met Pantano toch een prima klimmer en aanvaller erbij.

0
TeamNL 12 augustus 2016 om 21:18

Zeer benieuwd wat Curvers doet volgend seizoen. Wordt in december 37 en hoorde toch meer bij de sprintersgroep.

Trek heeft nu al een mooie ploeg voor volgend jaar.

0
vlek 12 augustus 2016 om 21:32

Het verhaal ging dat Degenkolb een aantal renners mee kon nemen, dus dan zou ik Curvers ook bij Trek verwachten. Ondanks zijn leeftijd nog altijd een belangrijke renner voor zijn ploeggenoten.

0
klootje kriekeljon 12 augustus 2016 om 21:40

Ik mis waarschijnlijk wat maar ik deze niet helemaal?

Met de komst van de 33-jarige Nederlander rijden volgend seizoen drie Nederlanders bij Trek-Segafredo. Ook Bauke Mollema en Boy van Poppel (einde contract) rijden bij de ploeg van Luca Guercilena.

Is dan toch niet zeker? Of heeft hij al bijgetekend?

0
Sammysosa 12 augustus 2016 om 21:48

Ik heb nooit echt gevoel bij Trek gehad, maar het begint nou toch wel echt een hele mooie ploeg te worden. Prachtige renner Degenkolb, zonde dat hij weg gaat bij Giant (Argos, zoals ik het nog steeds zie).

0
TrekFactory 12 augustus 2016 om 22:26

Yes! Pantano en Contador erbij +beter verlengen we Felline, Stetina en Zoidl.

0
Turtlehead 12 augustus 2016 om 23:04

Boy en Roy naar TLJ voor de sprinttrein dan maar!

0
daffodil 13 augustus 2016 om 01:27

Gesink naar Bahrain of toch veilig naar Lotto Soudal?

edit: Gesink tekent voor drie jaar bij Roompot (red.)

0
SCIC 13 augustus 2016 om 06:47

Wat Gaat Zubeldia doen?

0
Cyclingbruh 13 augustus 2016 om 08:44

@scic

Die verlengt zonder dat het in de media komt. ;-)

0
Verweggistan 13 augustus 2016 om 09:00

Ik dacht dat Zubeldia een vast contract had ;)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone