Touretappe kort geneutraliseerd door protestactie en gebruik traangas

Touretappe kort geneutraliseerd door protestactie en gebruik traangas

foto: Sirotti

dinsdag 24 juli 2018 om 12:24

De zestiende etappe in de Ronde van Frankrijk is tijdelijk geneutraliseerd geweest. Boeren blokkeerden de weg met strobalen. De politie gebruikte traangas om de boeren weg te krijgen, maar dit spul kwam per ongeluk ook in de ogen van de renners. De koersleiding stopte vervolgens het peloton om de renners de gelegenheid te geven om de ogen schoon te spoelen.

Er was veel politie op de been op de plek waar de boeren langs de kant van de weg stonden. De renners reden achter de rode auto langs de strobalen, zonder valpartijen tot gevolg. Een paar kilometer verderop stopten de renners alsnog. Diverse coureurs, waaronder de leider in het puntenklassement Peter Sagan, hadden dikke ogen. Na ongeveer een kwartier oponthoud, vertrokken de renners achter de auto. Na een drietal kilometers werd de wedstrijd weer officieel hervat.

Het gebeurde allemaal na ongeveer 30 kilometer na de start. Daarvoor kwam Warren Barguil al als eerste boven op het eerste klimmetje van de dag, de Cote de Fanjeaux (vierde categorie). Na de hervatting zijn er nog 185 kilometer te rijden.

https://twitter.com/LeTour/status/1021706135756328962

Dit artikel delen:

31 Reacties

mus van de maasstad 24 juli 2018 om 12:26

Lees net dat je 1 jaar celstraf kan krijgen voor het afsteken van rookpotten op een beklimming.

Hoe lang krijg je hiervoor?

Edit:

Blijkbaar dus traangas vd politie.

0
roygo80 24 juli 2018 om 12:26

De cel in voor een jaar!! Alweer dat rare Franse volk!!!!

0
shyguy 24 juli 2018 om 12:26

wtf

0
Kolderman 24 juli 2018 om 12:26

Pepperspray, crimineel

0
Paul81 24 juli 2018 om 12:27

Zodeju… Pepperspray.. Dat wekt wel sympathie voor het doel van deze protestactie natuurlijk :-(

0
Bulcke 24 juli 2018 om 12:27

Oppassen wat ik zeg nu. Het verschil tussen begrip hebben voor en begrijpen van motieven wordt hier nog wel eens door elkaar gehaald

0
Brummel 24 juli 2018 om 12:27

Wtf?

0
TheBFG 24 juli 2018 om 12:27

Politie spray dus

0
Prima Facie 24 juli 2018 om 12:28

Het kan ook pepperspray van een agent zijn geweest

0
mackie 24 juli 2018 om 12:29

Inrng zegt op Twitter dat de politie met Pepperspray spoot op de boeren om ze weg te krijgen

0
Dyllanw 24 juli 2018 om 12:30

Protesteren terwijl je aan elkaar hangt van Europese landbouw subsidies… raar volk die Fransen.

0
Fodiographer 24 juli 2018 om 12:30

Als het pepperspray is van een agent dan is die echt dom bezig!

0
Dolfy 24 juli 2018 om 12:31

Niet handig dan nee, dat de politie het gebruikt zou hebben..

0
nic92 24 juli 2018 om 12:33

Zelfs als het van een agent is dan zal het niet voor de lol zijn gebruikt.

0
roygo80 24 juli 2018 om 12:35

hadden ze op de alp d’Huez moeten gebruiken waar die rare malloten met rookbommen staan!

0
Scott Sunderland 24 juli 2018 om 12:36

Koers dan toch geneutraliseerd door het traangas van de politie en niet door de boeren ??

0
mark vv 24 juli 2018 om 12:37

Gaat nergens over. Raar volk.

0
shyguy 24 juli 2018 om 12:42

@brummel
Dat is de afkorting van een schrikreactie, hoe is het mogelijk dat die lui zoiets doen. En waarvoor willen ze deze (negatieve) aandacht??

0
Geit in mijn Kelderman 24 juli 2018 om 12:42

Wat een idioten, straf opleggen net als die mafketels die op de A7 de snelweg blokkeerden.

0
Wielrennertje 24 juli 2018 om 12:45

Wtf..

0
Brummel 24 juli 2018 om 12:52

@shyguy precies

0
Skele 24 juli 2018 om 12:52

Je zal maar permanente schade oplopen door een onbezonnen politieactie.

0
stoempen op de pedalen 24 juli 2018 om 12:53

Moscon had zich wel raad geweten met die boeren

0
jvh93 24 juli 2018 om 12:54

Waar gaat het heen met deze wereld………..

0
fringale 24 juli 2018 om 13:00

…en dan moet je weten dat 37% van het geld van de europese gemeenschap naar landbouwsubsidies gaat. En er is maar 1 reden voor al die overheidssteun : zelfvoorziening in geval van oorlog…alsof ik groenten zou eten uit mijn tuin als er een atoom op Parijs werd gedropt.

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone