Tour de France-trofee, Opmerkelijke diskwalificatie, NK Wattmeister

woensdag 10 oktober 2018 om 13:30

foto: Sirotti

In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Vandaag onder meer over Geraint Thomas, een diskwalificatie in de Tour of Taihu Lake en profs op het NK Wattmeister.


Tour de France-trofee van Geraint Thomas is gestolen

Vervelend nieuws voor Tourwinnaar Geraint Thomas en zijn ploeg Sky; bij een Pinarello-tentoonstelling op een fietsshow in Birmingham is de Tour de France-trofee van Thomas op een onbewaakt moment gestolen. De Britse wielerploeg heeft de zaak nu overgedragen aan de politie. Dat meldt Sky op hun online thuis.

“Het is ongelooflijk vervelend dat dit is gebeurd”, vertelt de Tourwinnaar. “Er hoeft niet gezegd te worden dat de waarde van de trofee voor degene die hem heeft meegenomen gelimiteerd is, maar veel voor mij en het team betekent. Ik hoop dat de persoon die hem heeft meegenomen, hem alsnog teruggeeft. De trofee is belangrijk, maar de herinneringen van deze zomer kan niemand mij meer afpakken”, eindigt Thomas strijdlustig.


Opmerkelijke diskwalificatie in Tour of Taihu Lake

Een opmerkelijke diskwalificatie in de Tour of Taihu Lake: Edwin Ávila is vanmorgen niet meer van start gegaan in de derde etappe. De sprinter van Israel Cycling Academy duwde in een tussensprint in de tweede etappe per ongeluk – volgens Ázila, de ploeg en het ICA – Carlos Alzate omver en werd vervolgens gediskwalificeerd. Op Facebook en Twitter reageert de ploeg verontwaardigd:


LottoNL-Jumbo en Roompot-Nederlandse Loterij sturen renners naar NK Wattmeister

Zaterdag is het zover; dan vindt op de Neeltje Jans – gelijktijdig met Tacx Pro Classic – het NK Wattmeister voor de eerste keer plaats. Een paar dagen voordat de coureurs alle wattages uit hun lichaam proberen te halen maakt de organisatie bekend wie er om de rood-wit-blauwe trui strijden; LottoNL-Jumbo stuurt Jos van Emden en Bram Tankink, terwijl Roompot-Nederlandse Loterij Elmar Reinders, Brian van Goethem, Taco van der Hoorn en Martijn Budding naar Zeeland stuurt.

Daarnaast staat er nog een aantal Conti-renners en clubrenners op de deelnemerslijst; BEAT hoopt op succes met oud-Wattmeister Piotr Havik en Daniel Abraham Gebru, terwijl de huidige Wattmeister Kenny Nijssen en thuisrenner Eloy Raas ook hun ambities hebben.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Chasse_patate 10 oktober 2018 om 09:38

Ik moest lachen.

AWestie 10 oktober 2018 om 09:40

Ik verdenk Theo Maassen

LB117 10 oktober 2018 om 09:45

Dat dacht ik ook meteen!

Jean Dumas 10 oktober 2018 om 09:47

Duikt vast ergens op bij de Antiques Roadshow (Engelse Tussen Kunst en Kitch).

sstijnntje 10 oktober 2018 om 10:21

-Aluminium hoedje op-

Dit heeft Sky vast zelf gedaan om vervolgens middels de slachtofferrol weer wat meer sympathie te kweken bij de wielervolgers!

-Aluminium hoedje af-

Pfff, zo’n ding kan je nooit in die staat verkopen. En is het omgesmolten iets waard? Gare dief

Secondant 10 oktober 2018 om 10:53

Vraag me af wat de waarde van omgesmolten kristelglas is. Niet al te hoog vermoed ik.

T-Rex 10 oktober 2018 om 10:37

Wellicht voor de stille verzamelaar?

Jotto-Lumbo 10 oktober 2018 om 10:49

Froomie, how are you??

Bazzz 10 oktober 2018 om 11:00

Is waarschijnlijk impulsief gedaan. De dief zal zich vast ook afvragen of hij hem niet beter terug kan geven, maar dan is hij zelf de sjaak

Agos-Vidalos 10 oktober 2018 om 11:23

Iemand nog oren naar een mooie trofee? Twee voor de prijs van één en een gekleurd truitje voor de jongste van het kroos!

vlaamse ardennen 10 oktober 2018 om 11:30

Vast en zeker de neef van Museeuw.

west 10 oktober 2018 om 11:52

Denk dat het Thomas weinig kan schelen aangezien Sky dat ding al had ingepikt voor promotiedoeleinden…

Handige Harry 10 oktober 2018 om 12:08

Welke wielerflitser verdenken we?

Wheely 10 oktober 2018 om 12:17

Ook wel een stelletje pancakes dat ze dit hebben laten gebeuren.

xistnc 10 oktober 2018 om 12:33
Quote van artikel:
volgens Ázila, de ploeg en het ICA

Wat staat hier?

Binda 10 oktober 2018 om 12:44

Dan Martin woont in Birmingham. Die wilde vast wel zo’n trofee op zijn schoorsteenmantel hebben staan.

Mathieu Moller 10 oktober 2018 om 12:56

Zo opmerkelijk is deze diskwalificatie toch niet? Of het terecht is, is een tweede (iemand beelden), maar DSQ als gevolg van een lompe sprint is niet zo vreemd.

ghostwriter 10 oktober 2018 om 13:55

Inderdaad, daarbij was het juist opmerkelijk geweest als de dader eerlijk had toegegeven hem expres een duw te hebben gegeven.

Gabriel Melching 10 oktober 2018 om 17:26

https://www.youtube.com/watch?v=B_zIR0ZDB6w hier de beelden op 0.25

arjando.ooms 10 oktober 2018 om 13:34

Die Pinarello die er onder staat is volgens mij veel meer waard.

west 10 oktober 2018 om 13:53

Wel eens geprobeerd een fiets onder je sweater te stoppen? ;)

rahimns 10 oktober 2018 om 14:06

Die troffee van de Tour gaat anders ook best opvallen onder je trui… ;)

Ik had die van de Giro meegenomen, ziet er een stuk mooier uit

aardappeljager 10 oktober 2018 om 14:37

Ik dacht dat Tankink gestopt was na zijn mountainbike race. Blijkbaar nog een laatste kunstje

Marszzz 10 oktober 2018 om 18:01

Bram kan het toch nog niet laten, met klotsende benen dat wel van de champagne.

assen 10 oktober 2018 om 19:34

Prachtig die deelnames aan NK wattmeister.
Doet die meister uit American Pie ook mee? ;-)

Wordt het NK nog uitgezonden op internet?