Tour de France deelt wildcards uit

Door , woensdag 2 maart 2016 om 11:08
Tour de France deelt wildcards uit

Is Thomas Voeckler er komende zomer weer bij in de Tour? - foto: Sirotti

De ASO heeft de vier ploegen die op basis van een wildcard meedoen aan de komende Tour de France bekendgemaakt. Met Bora-Argon 18, Cofidis, Direct Energie en Fortuneo-Vital Concept zijn er praktisch geen verrassingen.


In totaal 22 teams
Naast het Duitse team en de drie Franse ploegen, strijken vanzelfsprekend ook de achttien WorldTour-formaties neer voor het Grand Départ. Volgend seizoen kan dat anders zijn, omdat de ASO heeft besloten om uit de WorldTour te stappen na een conflict met de UCI. Of de Franse organisator voet bij stuk houdt, moet het komende jaar uitwijzen.

Deelnemende ploegen Tour de France 2016 (2 t/m 24 juli):
flag-fr AG2R La Mondiale
flag-kz Astana
flag-us BMC
flag-us Cannondale
flag-za Dimension Data
flag-be Etixx-Quick-Step
flag-fr FDJ
flag-de Giant-Alpecin
flag-ch IAM Cycling
flag-ru Katusha
flag-it Lampre-Merida
flag-be Lotto Soudal
flag-nl LottoNL-Jumbo
flag-es Movistar
flag-au Orica-GreenEDGE
flag-gb Sky
flag-ru Tinkoff
flag-us Trek-Segafredo

Wildcards
flag-de Bora-Argon 18
flag-fr Cofidis, Solutions Crédits
flag-fr Direct Energie
flag-fr Fortuneo-Vital Concept

Dit artikel delen:

21 Reacties

aoyen 2 maart 2016 om 11:17

Logisch en terecht

Jeff®ey 2 maart 2016 om 11:19

Geen Delko. Dat valt me nog 100% mee

nielsboy 2 maart 2016 om 11:22

Terecht. De enige andere optie die ik zag was Delko ipv van Bora, maar Bora heeft zn startrecht meer dan verdiend!

Fiets 4All 2 maart 2016 om 11:26

Dit zijn toch 5 ploegen?

Romāns Vainšteins 2 maart 2016 om 11:26

vier ploegen bekend en vervolgens 5 namen ?

nielsboy 2 maart 2016 om 11:27

Ik tel dr 4

YNhuis 2 maart 2016 om 11:28

Het is Cofidis met als co-sponser Solutions Credits, dus vandaar de verwarring. Heb het zelf ook nog even opgezocht.
Maar wel de verwachte namen in ieder geval.

Laatste man 2 maart 2016 om 11:29

Logisch. Al had ik Wanty of CCC ook best willen zien.

řezník 2 maart 2016 om 11:45

Sowieso weinig soeps de pct teams qua klimmers, maar nu hebben ze tenminste nog wel een paar toppers in de sprint erbij.

TomVD 2 maart 2016 om 11:53

Logische keuzes. Caja Rural of Southeast hadden ook wel leuke ploegjes kunnen opstellen maar zullen wellicht niet eens een aanvraag hebben ingediend. Caja Rural zal wel de voorkeur geven aan de vuelta en Southeast aan de giro. Hun selectie is ook kwalitatief niet breed genoeg om 2 grote rondes (op niveau) te rijden.

lnnrt 2 maart 2016 om 11:53

Ik zou die komma weghalen na Cofidis, ik moest het ook drie keer lezen voor ik het door had.

Haarlemmer 2 maart 2016 om 12:07

De Franse ploegen logisch.
Tour volgend jaar naar Duitsland, dus Bora daarin logisch. Al hadden sommige andere qualitatief betere teams kunnen brengen..

nielsboy 2 maart 2016 om 12:25

@Haarlemmer: Welke teams dan?

Bassieb 2 maart 2016 om 12:46

Logische en terechte keuze. Geen verrassing zoals bij de Giro door het weglaten van Androni.

Nu aan Fortuneo de taak Sepulveda goed bij te staan in de bergen;)

Robs234 2 maart 2016 om 13:07

En aan Sepulveda de taak niet in een auto te stappen, tijdens de etappe ;)

martini151 2 maart 2016 om 13:27

Wie zal de sprinter van Direct Energie worden? Petit of Coquard?

koos1 2 maart 2016 om 13:42

Logische en verwachte wildcards. Gelukkig geen 5 Franse wildcards, Marseille zal zich nog wel eerst moeten bewijzen in de andere (ASO) koersen.

DeLuiaardVanLimburg 2 maart 2016 om 14:22

Logisch; ja. Echter zijn er toch een stuk leukere keuzes dan deze te maken die in de breedte spannende etappes en verrassingen op zouden kunnen leveren. De giro is wat dat betreft denk ik een leuke weg ingeslagen! Go Giro :)

Hakkie2 2 maart 2016 om 14:45

@martini: dat hangt af van het seizoen, waarschijnlijk. Maar normaal is Coquard op het moment sneller, net als Boudat trouwens (maar Boudat lijkt me nog niet klaar voor de Tour).

Prima wildcards, het zou wat mij betreft teleurstellend zijn als er andere ploegen waren uitgenodigd. Al had Delko ipv Bora van mij ook gemogen.

Covadonga 2 maart 2016 om 20:02

Begrijpelijk besluit.

sven241 2 maart 2016 om 23:22

Logisch en terechte wildcards. Geen Gazprommetje.