Tour de France 2020: Het complete parcours

dinsdag 15 oktober 2019 om 19:30
Tour de France 2020: Het complete parcours

Het parcours van de Tour de France van 2020 is vandaag officieel onthuld. Na het Grand Départ in Nice worden alle vijf bergketens in Frankrijk opgezocht, waardoor de ronde een kolfje naar de hand van een echte klimmer zal zijn. De Pyreneeën worden eerst aangedaan alvorens in de slotweek de hoge Alpen opdoemen. Op de laatste zaterdag van de ronde vormt een klimtijdrit naar La Planche des Belles Filles de apotheose. Het noorden van Frankrijk wordt overgeslagen in de 3470 kilometer lange Tour.


Al in de eerste etappes moeten de klassementsrenners aan de bak. Op dag twee staan reeds twee beklimmingen van boven de vijftien honderd meter op het programma. In totaal krijgen de renners 29 bergen van tweede, eerste en buitencategorie voor de kiezen. In de vierde etappe vindt in het skioord Orcières-Merlette de eerste aankomst bergop plaats. Op de zesde dag van de ronde brengt de Tourkaravaan een eerbetoon aan Tim Krabbé: de Mont Aigoual vormt namelijk het decor van de finish van de zesde etappe.

Ook daarna blijven de zware beklimmingen zich opstapelen. Na de Pyreneeën zijn er de beklimmingen van de Puy Mary en de Grand Colombier die als aankomsthelling dienen. Dat deden ze in het rijke verleden van de Tour de France nog nooit. De hoogste berg die moet worden bedwongen is de 2304 meter hoge Col de la Loze, deze beklimming zit in de grote Alpenrit naar Méribel. Een dag later krijgen de renners op weg naar La Roche-sur-Foron, net als in 2018, met het Plateau des Glières een onverharde weg voorgeschoteld.

La Planche des Belles Filles, in korte tijd uitgegroeid tot een echte Tourklassieker, is de laatste klim van de Tour. Een klimtijdrit op weg naar de top – de enige chronoproef in de Tour – vormt het absolute klapstuk van de ronde. Het onverharde gedeelte op de top, dat vorig jaar voor het eerst werd toegevoegd aan de klim in de Vogezen, wordt dit keer vermeden.

De pure sprinters zullen niet in hun handen wrijven bij het bestuderen van het parcours. Met wat fantasie zijn er acht etappes te bedenken die kunnen eindigen in een groepsspurt, maar vijf massasprints lijkt een redelijker aantal. Naast de slotetappe op de Champs-Élysées zouden ook de aankomsten in Nice (etappe 1), Sisteron (3), Privas (5), Lavaur (7), Île de Ré (10), Poitiers (11) en Lyon (14) ervoor in aanmerking kunnen komen.

Etappeschema Tour de France 2020
Zat. 27 juni – Etappe 1: Nice – Nice (170 km)
Zon. 28 juni – Etappe 2: Nice – Nice (190 km)
Ma. 29 juni – Etappe 3: Nice – Sisteron (198 km)
Di. 30 juni – Etappe 4: Sisteron – Orcières-Merlette (157 km)
Woe. 1 juli – Etappe 5: Gap – Privas (183 km)
Do. 2 juli – Etappe 6: Le Teil – Mont Aigoual (191 km)
Vr. 3 juli – Etappe 7: Millau – Lavaur (168 km)
Zat. 4 juli – Etappe 8: Cazères-sur-Garonne – Loudenvielle (140 km)
Zon. 5 juli – Etappe 9: Pau – Laruns (154 km)
Ma. 6 juli – Rustdag
Di. 7 juli – Etappe 10: Île D’Oléron – Île de Ré (170 km)
Woe. 8 juli – Etappe 11: Châtelaillon-Plage – Poitiers (167 km)
Do. 9 juli – Etappe 12: Chauvigny – Sarran (218 km)
Vr. 10 juli – Etappe 13: Châtel-Guyon – Puy Mary (191 km)
Zat. 11 juli – Etappe 14: Clermont Ferrand – Lyon (197 km)
Zon. 12 juli – Etappe 15: Lyon – Grand Colombier (175 km)
Ma. 13 juli – Rustdag
Di. 14 juli – Etappe 16: La Tour-du-Pin – Villard-de-Lans (164 km)
Woe. 15 juli – Etappe 17: Grenoble – Méribel (168 km)
Do. 16 juli – Etappe 18: Méribel – La Roche-sur-Foron (168 km)
Vr. 17 juli – Etappe 19: Bourg-en-Bresse – Champagnole (160 km)
Zat. 18 juli – Etappe 20: Lure – La Planche des Belles Filles (klimtijdrit) (36 km)
Zon. 19 juli – Etappe 21: Mantes-la-Jolie – Parijs (122 km)

Zat. 27 juni – Etappe 1: Nice – Nice (170 km)

Zon. 28 juni – Etappe 2: Nice – Nice (190 km)

Ma. 29 juni – Etappe 3: Nice – Sisteron (198 km)
Di. 30 juni – Etappe 4: Sisteron – Orcières-Merlette (157 km)
Woe. 1 juli – Etappe 5: Gap – Privas (183 km)
Do. 2 juli – Etappe 6: Le Teil – Mont Aigoual (191 km)
Vr. 3 juli – Etappe 7: Millau – Lavaur (168 km)
Zat. 4 juli – Etappe 8: Cazères-sur-Garonne – Loudenvielle (140 km)


Zon. 5 juli – Etappe 9: Pau – Laruns (154 km)


Ma. 6 juli – Rustdag
Di. 7 juli – Etappe 10: Île D’Oléron – Île de Ré (170 km)
Woe. 8 juli – Etappe 11: Châtelaillon-Plage – Poitiers (167 km)
Do. 9 juli – Etappe 12: Chauvigny – Sarran (218 km)
Vr. 10 juli – Etappe 13: Châtel-Guyon – Puy Mary (191 km)


Zat. 11 juli – Etappe 14: Clermont Ferrand – Lyon (197 km)
Zon. 12 juli – Etappe 15: Lyon – Grand Colombier (175 km)
Ma. 13 juli – Rustdag

Di. 14 juli – Etappe 16: La Tour-du-Pin – Villard-de-Lans (164 km)

Woe. 15 juli – Etappe 17: Grenoble – Méribel (168 km)

Do. 16 juli – Etappe 18: Méribel – La Roche-sur-Foron (168 km)

Vr. 17 juli – Etappe 19: Bourg-en-Bresse – Champagnole (160 km)

Zat. 18 juli – Etappe 20: Lure – La Planche des Belles Filles (klimtijdrit) (36 km)

Zon. 19 juli – Etappe 21: Mantes-la-Jolie – Parijs (122 km)

Dit artikel delen:

119 Reacties

WernerFranke 15 oktober 2019 om 12:12

Misschien moet Wiggins nog eens een comeback maken als we een normaal parcours willen.

lathumnees 15 oktober 2019 om 19:46

Jammer voor roglic en dumoulin, mooi voor vooral alaphilippe: veel bergetappes die eindigen met een afdaling en weinig (of zelfs geen?) bergen boven de 2.000 meter hoogte.

jvh93 15 oktober 2019 om 12:16

op het oog veel meer een route voor Kruijswijk, dan voor Roglic en/of Dumoulin. Verwacht dus dat Kruijswijk sowieso voor de tour gaat komend seizoen

ChefSpijker 15 oktober 2019 om 12:23

Kruijswijk is een mindere klimmer (die ene Giro buiten beschouwing latend) dan Roglic en Dumoulin. Ook al aankomsten bergop en lastige ritten in week 1. Juist iets wat Kruijswijk niet ligt.

Thoin 15 oktober 2019 om 12:29

@chefspijker ben ik niet met je eens…
Roglic wint de Vuelta niet zonder de tijdrit, dus wil dit zeggen dat hij bergop niet de sterkste was en het oplawaai in de giro liet dat ook al zien…

Dit is een tour voor de lichtgewichten, Bernal kan zomaar een twee op een rij boeken.

ChefSpijker 15 oktober 2019 om 12:34

Hoe heb je die rekensom wat betreft Roglic en het winnen van de Vuelta gemaakt dan? Volgens mij eindigt hij 2,5 minuut voor de nummer 2 en eindigden de mannen achter hem allemaal dichter in de tijdrit dan hun uiteindelijke achterstand. Hij was over de hele linie bekeken gewoon de beste/meest constante klimmer afgelopen Vuelta. Had ook makkelijk nog een bergrit kunnen winnen als ie gewild had.

Afgelopen Giro was hij niet de sterkste bergop, maar had Kruijswijk het daar beter gedaan? Dat betwijfel ik heel erg. Die heeft dat absolute topniveau sinds die ene Giro ook nooit meer aangetikt.

Dat Bernal met dit parcours weer dikke winstkansen heeft staat daar los van natuurlijk. Die heeft sowieso elke grote ronde dikke winstkansen en uiteraard speelt dit parcours meer in zijn kaart dan van Roglic en Dumoulin. Maar dat betekent niet dat Kruijswijk meer kans heeft dan die twee.

Tijmuh 15 oktober 2019 om 12:36

Vind het parcous meest geschikt voor Roglic. Kruijswijk kan vol gaan in de Giro en knechten in de Tour. Dumoulin kan het proberen in de Tour. Ik denk dat Kruijswijk erg tevreden was met zijn podiumplaats en die wil hopelijk nog schitteren in de Giro.

Thoin 15 oktober 2019 om 12:45

Roglic neemt op de betere klimmers altijd 1:30 in de tijdrit, dat is veel om bergop goed te maken, Roglic is ook geen sukkelaar. Dat heb ik nooit gezegd, ik vind dat er betere klimmers zijn.
Ik zeg niet dat Kruijswijk beter is bergop, maar ik denk ook niet dat Roglic beter is.
Ze zijn aan elkaar gewaagd, ik ben ook benieuwd naar hoe Dumoulin terugkomt, zo een jaar zonder veel competitie voel je toch volgens mij.

Daarnaast vind ik deze tour ook het meest geschikt voor Roglic zeker met die klimtijdrit op het einde.

Mac-S 15 oktober 2019 om 12:53

Ik had toch gelezen dat de wattages van Kruijswijk tijdens de laatste twee Tours minstens zo hoog waren als in de Giro van 2016. Oftewel de tegenstand in die Giro was minder, Kruijswijk was zelf niet beter.

nasibal 15 oktober 2019 om 14:13
Quote:
Roglic neemt op de betere klimmers altijd 1:30 in de tijdrit, dat is veel om bergop goed te maken, Roglic is ook geen sukkelaar

Prachtige onderbuikredenatie. In elke tijdrit, van elke lengte, op elk parcours, op elke betere klimmer? Wie zijn de betere klimmers volgens jou uberhaupt?

Zoals door chefspijker al gezegd: Als het klopt dat Roglic de Vuelta zonder tijdrit niet gewonnen zou hebben dan zou er dus minimaal 1 iemand in het AK moeten staan met een achterstand kleiner dan de achterstand opgelopen in de tijdrit. Kan jij die vinden?

dikkechaap 15 oktober 2019 om 14:18

@thoin
“Roglic wint de Vuelta niet zonder de tijdrit, dus wil dit zeggen dat hij bergop niet de sterkste was ”
Voor het gemak maar even de val in de ploegentijdrit en op de gravelklim vergeten? Pas op dat je zelf niet ook valt, je gaat zo kort door de bocht…

Thoin 15 oktober 2019 om 14:40

Die val op de gravelroads was ik inderdaad even vergeten :D
UAE viel ook in de ploegentijdrit en Pogacar verliest daar dan ook 30 seconden op Roglic
Bon het was gewoon mijn mening en indruk dat Pogacar Roglic contstant pijn deed bergop.

Nu ja kortom: Roglic is de man met de beste kansen deze tour om podium te rijden voor Jumbo met Kruijswijk in steun?
Kruijswijk dan Vuelta en Roglic OS
Dumoulin alles op de giro met Groenewegen?
Of gaat Groenewegen voor de Vuelta?

Er zijn ook nog De Plus, Kuss en in mindere maten Bennett, Wat gaan zij doen?

Je zou kunnen zeggen: roglic-Kruijswijk-De Plus-Bennett-Tolhoek-Bouwman-WVA en mss een renner alla Martin of Van Emden voor de vlakke etappes?

Theo H 15 oktober 2019 om 22:47

@Mac-S: Inderdaad, die Giro 2016 als norm voor Kruijswijk nemen is scorebordjournalistiek. Fysieke prestatie van Kruijswijk in afgelopen Tour was duidelijk beter dan in die Giro. De ploeg was in 2016 nog helemaal niet zo professioneel in de ondersteuning (lees: oa. geen ketonengebruik).

ParijsTours2004 15 oktober 2019 om 12:18

Tjongejonge zeg, prima om een keertje zo’n nagenoeg tijdritloze Tour te doen, maar twee keer achter elkaar is toch wel erg gortig. Dat hoort toch gewoon bij het rondewerk?

LightPhoenix 15 oktober 2019 om 12:21

Precies, de fransen willen dat er een fransman wint en zij hebben niet echt goede tijdrijders. Maar in mijn ogen ben je pas een goede ronderenner als je elke discipline machtig bent in een grote ronde.

ditisdavid 15 oktober 2019 om 12:27

Des te opvallender omdat Alaphilippe de tijdrit dit jaar won.

Groningen 15 oktober 2019 om 12:39

Alaphilippe kan een tijdrit en meerdere etappes winnen, maar voor het eindklassement is hij te weinig klimmer. Een rondje met veel midden- en weinig hooggebergte zou op zijn maat zijn.

Romāns Vainšteins 15 oktober 2019 om 12:55

Nee, mag best eens een jaartje of 10 weg. In deze moderne tijd het meets verneukaratief daar de doekoeteams er relatief meer voordeel uit behalen.

limburgia 15 oktober 2019 om 14:38

Wie gaat de Columbiaanse alliantie slopen ?

LightPhoenix 15 oktober 2019 om 12:20

Maar 1 tijdrit?

HoofdIsVrij 15 oktober 2019 om 12:21

Opvallend. Ik had na de knalprestatie van Alaphilippe tijdens de ITT afgelopen Tour wel meer kilometers verwacht.

De Lopez’ en Quintana’s van deze wereld zullen blij zijn.

thorsen 15 oktober 2019 om 12:25

Belachuluk!

Thoin 15 oktober 2019 om 12:27

Misschien moeten ze nu nog transfers toestaan? Ik denk dat bepaalde ploegen graag nog een paar klimmers willen hahaha..
Wat is dit?

RobertMollema 15 oktober 2019 om 12:27

Dumoulin en Roglic moeten maar uitvechten wie Giro mag rijden en wie Tour. Kruijswijk lijkt me zeker voor de Tour.

dikkechaap 15 oktober 2019 om 14:20

Dit is helemaal niet zo’n goede tour voor Kruijswijk. Van de drie is hij het meest gebaat bij lange, hoge klimmen.

A.M.M. Jonkers 15 oktober 2019 om 12:28

Duidelijk dat ASO een Franse Tourwinnaar wil…….

HoofdIsVrij 15 oktober 2019 om 12:33

Je hebt waarschijnlijk niet helemaal scherp wie de tijdrit in de tour van dit jaar won.

Thoin 15 oktober 2019 om 12:50

Hoofdisvrij

Alaphillipe won die tijdrit op karakter en in de vorm van zijn leven, ik zie hem dat niet nog 2x doen…

NDI22 15 oktober 2019 om 13:19

Al gaan ze 20 berg etappes doen, Pinot en Bardet gaan het niet winnen tegen de grote blokken. Ineos heeft straks Bernal, Carapaz en Froome.

xistnc 15 oktober 2019 om 12:29

Een Tour met de opzet van een gemiddelde Vuelta. Bergetappes en heuveletappes all over the place. A-typisch. Oncontroleerbaar, dus ‘de beste ploeg’ hoeft niet per se de doorslag te geven. Onvoorspelbaar, maar uiteindelijk zal de renner die het beste in vorm is heus wel winnen.

ditisdavid 15 oktober 2019 om 12:31

Maar een etappe boven de 200 kilometer, het halve land dat wordt overgeslagen, één individuele tijdrit die ook nog eens echt lastig is, en heel veel bergaankomsten? Welkom in de Vuelta a Francia.

Covadonga 15 oktober 2019 om 12:31

Kom maar op met de profielplaatjes.

ditisdavid 15 oktober 2019 om 12:40

https://mobile.twitter.com/laflammerouge16/status/1184055916762750976/photo/1.
Van sommige bergetappes staat het gedetailleerde parcours op de Twitter van de Tour, zoals ieder jaar wordt de rest pas een maand van tevoren geplaatst…

Covadonga 15 oktober 2019 om 12:54

Dank.

Het is wel heel erg bergachtig op het eerste gezicht.
Edit
Op nos.nl staat al wat meer info. Gelukkig lijken er toch nog aardig wat sprintetappes te zijn.

Zjoske 15 oktober 2019 om 12:32

Na twee dagen nog 10 kanshebbers over. Dit zal toch niet echt bijdragen aan de magie van het veroveren van de gele trui (door sprinters, heuvelrenners etc.)

Lalsacien 15 oktober 2019 om 12:48

Ik denk dat de gele trui uit een vluchters groep zal komen.

04398 15 oktober 2019 om 12:35

Dumoulin kan zich beter volledig op het klimmen gaan toeleggen en tijdrijden gewoon zo laten als het is. Preudhomme blijft ieder jaar maar zeggen ik wil Tom aan de start en wat zou het mooi zijn als hij start bla bla bla, maar ieder jaar stopt hij er maar echt het minimale tt km’s in het parcours en dan ook nog eens een klim tijdtrit.
Zeker geen verkeerd parcours met veel klimen, zal vast leuk zijn om naar te kijken, maar een goede ronde winnaar moet ook gewoon een tijdrit kunnen rijden en dat kunnen laten zien.

tendam 15 oktober 2019 om 12:39

Wat boeit die Prudhomme de aanwezigheid van Dumoulin nou. De Nederlanders kijken toch wel.

dikkechaap 15 oktober 2019 om 14:15

@tendam
Op dit moment niet zoveel meer, gezien de ontwikkelingen afgelopen jaar. Maar na 2017 leek Dumoulin de enige die een goede kans maakte om het machtsblok van Sky te breken. Daar had Prudhomme wel oren naar, zeker omdat Dumoulin erg mediageniek is.

tendam 15 oktober 2019 om 14:36

@dikkechaap
En waarom zou dat na vorig jaar dan anders zijn geweest? Toen werd hij zelfs 2e. Als we jouw logica volgen zou er dan dit jaar een Tour voor de tijdrijders moeten zijn geweest.

Nederland is gewoon niet zo’n interessante markt. Behalve natuurlijk als we geld toeleggen om een Grand Départ te organiseren.

dikkechaap 15 oktober 2019 om 15:19

@tendam
Ik had het over de ontwikkelingen dit jaar, niet vorig jaar (opkomst veel nieuwe klimtalenten, Alaphilippe, kopman Ineos juist geen tijdrijder etc.).

Het was inderdaad voor veel mensen een verrassing dat de tour afgelopen jaar zo weinig tijdritkilometers had, al was de tijdrit die erin zat wel erg op het lijf van Dumoulin geschreven.
Maar persoonlijk denk ik niet dat ze het parcours op maat van Dumoulin zouden maken, ook al wilde Prudhomme hem er graag bij hebben. Na de jarenlange dominantie van Sky (een ploeg die in Frankrijk buitengewoon impopulair was/is, en als saai wordt beschouwd), was Prudhomme er veel aan gelegen om een andere winnaar te krijgen. Destijds leek het erop dat Dumoulin de beste kans maakte om de dominantie te doorbreken (en inderdaad na 2018 nog steeds).

Uiteraard zijn de prestaties van de Fransen (veel) belangrijker. Daarom kreeg Dumoulin geen parcours op maat. Dat betekent echter nog niet dat het Prudhomme niks boeit of hij er bij is/was.

berendries 15 oktober 2019 om 18:14

Die tijdrit is helemaal op maat voor Tom. Lange aanloop een steile klim. Zie wk tijdrit in Bergen. Dit soort inspanningen vind hij prima net als de klim naar Oropa, toen ook met lange aanloop.

VDB44 15 oktober 2019 om 12:36

Niet janken, vorig jaar was een prachtige Tour, meer van dat.
Laat die vele tijdritkilometers maar achterwege.
Jaren wordt er gereclameerd dat de eerste week van de Tour oersaai is en het algemeen klassement ook, door dit soort parcours komen ze tegemoed en dan is het weer niet goed voor sommigen.

tendam 15 oktober 2019 om 12:41

Door meer beklimmingen wordt het klassement niet per sé interessanter.

Covadonga 15 oktober 2019 om 12:48

Klopt. Bergetappes zijn vaak saai. Veelal komt het aan op de laatste klim en/of eindeloos gluren naar een groepje vluchters.

Een ploegentijdrit was wel leuk geweest voor de spanning. Nu wint Bernal met 5 minuten voorsprong …

Tijmuh 15 oktober 2019 om 12:48

Gissen naar wie het beste klimt moet wel leuk blijven. Als er na een weekje hierover al duidelijkheid wordt, kan het ook saai worden. Een extra sprintersetappe of liever een tijdrit had wel wat meer evenwicht gebracht.

VDB44 15 oktober 2019 om 12:56

Vroeger was het één uithaal in een bergetappe + tijdrit, Froome in het geel, alle andere klassieke bergettapes controle van de Sky-trein.
Dit parcours biedt net als dat van vorig jaar zoveel meer.
Het was niet per toeval dat Alaphilippe zo lang in dat geel is blijven rijden.
En dat alles spannend bleef tot in de laatste week.

Maenhout 15 oktober 2019 om 12:40

Een Grote Ronde zonder grote tijdrit is géén grote ronde. Een vlakke, deels technische lange tijdrit hoort er gewoon bij.

Lalsacien 15 oktober 2019 om 12:51

Er zijn zat Tours geweest waarin er geen tijdrit was. En er zijn ook veel Tours geweest met meer dan 100km aan tijdritten. Denk aan de Indurain jaren. Vreselijk saai.

Zjoske 15 oktober 2019 om 12:52

Je brengt het als een feit, maar feitelijk is dit gewoon jouw mening.

HoofdIsVrij 15 oktober 2019 om 12:43

Het parcours maakt de keuze om Groenewegen niet mee te nemen bij Jumbo-Visma wel een stuk makkelijker. Alles in dienst van het klassement.

ditisdavid 15 oktober 2019 om 12:45

Zowaar een best goed parcours.

Het enige wat echt mist, is een gewone tijdrit. Als je maar 1 tijdrit doet, zou dat geen klimtijdrit moeten zijn. Ben er ook geen fan van dat hij als etappe 20 komt.

Leg een heuvelachtige of bergachtige tijdrit van 40-50 kilometer tussen Chatelguyon en Clermont-Ferrand in plaats van de etappe naar Pas de Peyrol, maak een gewone Vogezenrit van etappe 20 en je zou een echt goed parcours hebben. Ook al zouden er nog genoeg andere verbeteringen mogelijk zijn. Bijvoorbeeld iets langere etappes, of een aankomst bergop in etappe 8.

Ondanks deze kritiek zijn er ook genoeg pluspunten. De Alpenetappes staan zowaar in een redelijke volgorde en zijn vrij goed ontworpen. Met name de rit naar La Roche-sur-Foron kijk ik echt naar uit. Verder zullen de renners echt drie weken goed moeten zijn. Je zal waarschijnlijk zien dat de beste man in etappe 2 en 4 niet meer de beste is naar het einde toe, dat biedt ruimte voor verrassingen. Een echte tijdrit had verder kunnen helpen bij renners dwingen tot aanvallen, maar soit.

Al met al een van de best ontworpen Tours van de laatste jaren (nee, heel veel zegt dat niet). Aan de renners om er gebruik van te maken straks.

skylimit 15 oktober 2019 om 12:46

Mooi parkoers denk ik als alle details bekend zijn. Ik denk niet dat tijdrit die toch minstens 35km lang per definitie geschikt is voor de pure klimmers. Denk dat Roglic/Dumoulin/Froome etc. daar ook wel hun voordeel mee kunnen doen.

Peter Lippens 15 oktober 2019 om 12:57

klopt, La Planche de Belle Fille is een vrij korte maar wel erg steille helling (7 km gemiddeld 8.7% met stukken 20 en zelfs 24%) zodat er een vrij lange aanloop van 28 km overblijft. Is dat een vrij vlakke of doen ze er nog een colletje bij ;…

ditisdavid 15 oktober 2019 om 13:00

Grotendeels vlakke aanloop met wat vals plat op de Col de la Chevastraye (profiel).

Lalsacien 15 oktober 2019 om 13:01

Er zit nog een klein colletje in. De col de la Chevestraye maar die stelt niet zoveel voor.

Romerike 15 oktober 2019 om 12:51

Heerlijke ronde voor de aanvallers/vluchters. Ik ben bang dat de klassementrenners veel naar elkaar gaan kijken in het begin en dat de verschillen minimaal blijven. Spannend voor het klassement maar niet in de ritten zelf.
Hoe je het wendt of keert, een tijdrit inhet begin van de 2e week zet wel een klassement op zijn kop en sommige renners zullen dan wel moeten aanvallen. Dat maakt het alleen maar leuker.

Thoin 15 oktober 2019 om 12:53

De Gendt is gelukkig ;)

JasperMollema 15 oktober 2019 om 12:53

Roglic Giro, Olympische Spelen, Vuelta.
Dumoulin/Kruijswijk Tour, van Aert eigen kans in de sprintjes. Aardig wat WvA kansen als je naar de profielen kijkt.

girardengo 15 oktober 2019 om 12:56

Mooi parcours door mijn vroegere favoriete fietsgebieden in Frankrijk. Die beroemde Mont Aigoual van Tim Krabbé is in mijn herinnering overigens niet zo zwaar. Minpuntje vind ik het gebrek aan tijdritkilometers.

Angedelamontagne 15 oktober 2019 om 23:34

Die Mont Aigoual is niet zo zwaar langs Meyrueis of Valleraugue, de kant die de renners zullen doen via de col de la Lusette vond ik wel echt zwaar.

Yeez 15 oktober 2019 om 12:57

Kruijswijk zal nooit de tour winnen, te beperkt. Voor roglic is dit een heel goed parcours, maar dumoulin moet dit ook kunnen. Kruijswijk zou ik naar de giro sturen. Het ontbreken van een ttt is voor de ploeg wel heel zonde met zulke toppers

hugenholz 15 oktober 2019 om 12:58

ASO doet z’n naam eer aan.

Een grote ronde zonder een vlakke tijdrit is geen grote ronde.

In Colombia gaat de vlag uit

Lalsacien 15 oktober 2019 om 13:02

Ik ben het niet met je eens.

Japsie 15 oktober 2019 om 13:00

Strijd om groen wordt ook leuk zo

ditisdavid 15 oktober 2019 om 13:06

Ideaal voor Sagan, als hij de moeite neemt om een paar vluchten in te gaan. Valverde heeft de sprintsnelheid niet meer en Alaphilippe zie ik niet genoeg punten pakken als hij voor het algemeen klassement gaat. De pure sprinters kunnen het wel vergeten natuurlijk, dus dan moet het al van een Matthews komen…

Covadonga 15 oktober 2019 om 13:06

Nu je het zegt. Dat is idd. wel interessant.

ZK 15 oktober 2019 om 13:39

Het lijkt me niet dat Flip voor een klassement gaat. Zeker niet met dit zware parcours. Dus in dat geval zou Groen en bollen wel een serieuze optie worden. Als zijn ploeg daarnaast ook niet een echte sprinter mee zou nemen, mag Flip wellicht ook in de “sprints” nog mee sprinten voor wat punten voor groene trui.

dikkechaap 15 oktober 2019 om 14:23

@ZK
Dit parcours is meer op de maat van Alaphillipe dan dat van afgelopen jaar.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.