Tour 2021: Ritwinnaar Tim Merlier moet opgeven op weg naar Tignes

zondag 4 juli 2021 om 15:22
Tour 2021: Ritwinnaar Tim Merlier moet opgeven op weg naar Tignes

foto: Cor Vos

Tim Merlier zal zijn eerste Tour de France niet uitrijden. De sprintkopman van Alpecin-Fenix, die op de derde dag de etappe naar Pontivy won, heeft de bergetappe naar Tignes namelijk niet uitgereden. Merlier stapte halverwege de rit af.

Na Mathieu van der Poel is Merlier de tweede uitvaller van Alpecin-Fenix in deze Tour. Beide kopmannen hebben een etappe weten te winnen. Merlier kwam vroeg in de bergrit naar Tignes al in de problemen, waarna hij besloot om af te stappen.

Alpecin-Fenix houdt met Jasper Philipsen nog een sprintkopman over. Hij wist al naar een derde en een tweede plaats te sprinten in de openingsweek; beide keren was Mark Cavendish te snel.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Rickerdiaz 4 juli 2021 om 15:27

Hij zal wel denken “ik mag toch niet meer sprinten.”

KnightBiker 4 juli 2021 om 16:10

Naar het schijnt verkast hij al dus wellicht wil de ploeg liever dat Philipsen wint.
Wel benieuwd waar hij naar toe gaat… daar moet hij toch ook in grote rondes op komen draven.

Thombeg 4 juli 2021 om 15:38

edit wf: niet doen

Pole Pole 4 juli 2021 om 15:48

Reed 2 jaar geleden in een zwarte trui, vind je 't vreemd dat die niet kan klimmen met dit peloton?

Massimo Bataille 4 juli 2021 om 16:55

Vindt het idd ook wel beetje jammer.
In de Giro 10 etappes gereden, nu 8 etappes…
Deze tour nog maar 1 volledige bergetappe, in de Giro heeft hij er 2 gereden…
Zal toch nog ietswat moeten verbeteren ( of harder worden?) om toch wat grote rondes te overleven. Zeker in deze Tour zijn er nog genoeg sprintkansen over

zietemgaan 4 juli 2021 om 17:01

Komaan, dit is de zwaarste rit qua omstandigheden, net Valverde zien harken? Rustdag komt niets te vroeg.

hartstikkebedankt 4 juli 2021 om 15:43

‘Moet opgeven’ of ‘geeft op’?

djerkson 4 juli 2021 om 15:48

Mja, hij zal toch eens een grote ronde moeten uitrijden om een betere renner te worden.

ProfrondeZevenbergen 4 juli 2021 om 16:22

Gelukkig hebben ze Philipsen nog. Tientallen, zo niet honderden reacties leverde de keuze van Alpecin hier op.

Oblomov 4 juli 2021 om 16:33

Daar gaat het record van Eddy Merckx…

de adelaar 4 juli 2021 om 16:41

Merlier heeft geen ruggengraat lijkt

Gangmaker 4 juli 2021 om 16:58

Zijn lief Cameron Vandenbroucke zal niet langer meer kunnen wachten zekers.

lo squalo dello Stretto 4 juli 2021 om 18:20

Zou jij op haar kunnen wachten? Ik gaf al op dag één op om zo snel mogelijk bij haar te kunnen zijn

Beer 4 juli 2021 om 17:25

Philipsen krijgt het rijk alleen.

Benieuwd op Merlier naar DCQS trekt. Zou super zijn.

Deel Koeper 4 juli 2021 om 18:55

DQS gaat volgend jaar sprinten met Sagan, Merlier, Jakobsen, Ballerini en Cavendish op een rijtje?

lampje 4 juli 2021 om 20:49

Sagan sowieso niet

Aerosolo 4 juli 2021 om 17:59

Philipsen alleen nog Rickaert voor de sprinttrein.
En Merlier op naar de Vuelta? De Roodhoofts krijgen zo in elke grote ronde een waardig team met een goede kopman aan de start. Misschien hadden ze dat in het voorjaar al uitgetekend.

lampje 4 juli 2021 om 20:50

Philipsen Vuelta lijkt me. Merlier nog Eneco Tour of Polen.

Zack 4 juli 2021 om 18:05

Laat me raden en volgend week staat hij ergens aan de start voor daar weer te gaan winnen.. Moet toch serieus nog oefenen en niet alleen rijden als hij iets kan halen.

Deel Koeper 4 juli 2021 om 18:58

Zou verder wel een stuntje zijn om mee op het lijstje te komen van de renners die een rit wonnen in alle grote rondes, dat in 1 jaar tijd en telkens bij de eerste keer dat je in die ronde start.

Zelfs als je telkens snel opgeeft, is dat redelijk uniek.

Op naar een week Vuelta!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair