Tour 2021: Niki Terpstra ontbreekt in selectie TotalEnergies

maandag 21 juni 2021 om 17:24
Tour 2021: Niki Terpstra ontbreekt in selectie TotalEnergies

Pierre Latour - foto: Cor Vos

Niki Terpstra zal voor het tweede jaar op rij de Tour de France niet betwisten. De Nederlander komt niet voor in de selectie die zijn ploeg, Team TotalEnergies, heeft ingediend. Ook de Belg Dries Van Gestel zal de wedstrijd niet betwisten.

Binnen de equipe zien we drie renners die aankomende zaterdag in Brest zullen debuteren. Jérémy Cabot, Fabien Doubey en Cristián Rodriguez maken voor het eerst hun opwachting in de grootste wielerkoers ter wereld. Dat doen ze overigens in nieuwe tenues, die onlangs werden voorgesteld.

Pierre Latour, die afgelopen winter overkwam van AG2R, is zoals verwacht de kopman van de formatie. De winnaar van de witte trui in 2018 mikt in eerste instantie op het klassement. Hij zal in het hooggebergte worden ondersteun door Victor De La Parte en Rodriguez.

Ook Edvald Boasson Hagen heeft de selectie gehaald, ondanks dat hij lang een twijfelgeval was. De Noor is de enige renner binnen de formatie die weet hoe het is om een etappe te winnen in La Grande Boucle. In het verleden won EBH immers al drie Touretappes.

Selectie flag-fr TotalEnergies voor Tour de France 2021 (26 juni-18 juli)
flag-fr Pierre Latour
flag-fr Anthony Turgis
flag-es Victor De La Parte
flag-es Cristián Rodriquez
flag-no Edvald Boasson Hagen
flag-fr Julien Simon
flag-fr Fabien Doubey
flag-fr Jérémy Cabot

Dit artikel delen:

27 Reacties

Verweggistan 21 juni 2021 om 17:36

Cabot de verrassing, maar reed een sterk NK. En geen Bonifazio is ook een verrassing.

Shinzawai 22 juni 2021 om 08:51

Bonifazio heeft twee keer de Tour gereden met Total en daarin totaal geen indruk gemaakt. Begrijpelijk dus dat ze nu wat anders proberen, aan een niet-winnende sprinter plus entourage heb je niet veel.

Turtlehead 21 juni 2021 om 17:38

Dries Van Gestel is wel een gemis. Terpstra had ik wel verwacht, is niet echt op niveau teruggekomen, helaas.
Volgend jaar voor trui, broek en een portie vernederingen terug naar DQS?

notriple 21 juni 2021 om 17:59

Net als Cavendish.

Murcia 21 juni 2021 om 17:50

Latour is een Frans pareltje en de de La Parte is een goede ondersteuner bergop maar de rest van deze selectie is een gevalletje vlees noch vis. EBH rijdt achteruit op het ogenblik en de Franse jongens zijn werkbijen verder. Maar ik laat mij graag verrassen door Rodriguez.

Thombeg 21 juni 2021 om 17:56

Turgis is geen koekenbakker

Japiejo 21 juni 2021 om 17:59

Turgis zou ik idd niet als vlees noch vis labelen.

ChefSpijker 21 juni 2021 om 18:06

Vind Turgis meer een pareltje dan Latour. Latour is meer de nieuwe Rolland. Leuke aanvaller voor de bergen, maar veel meer zit er ook niet in. Leek jaren geleden de opvolger van Bardet te worden als echte klassementsman voor de Tour, maar dat zit er duidelijk niet in. Turgis gaat nog wel dicht bij een monument komen de komende jaren.

Murcia 21 juni 2021 om 18:07

Correct dat mijn omschrijving vlees noch vis niet spoort met de renner Turgis, maar juist de klassieker jongens zoals hem hebben het al jaren verschrikkelijk moeilijk in de Tour waar ze nooit etappes vinden die op hun maat gesneden zijn. Ik verwacht dat dit voor hem dit jaar niet anders zal zijn.

r525 21 juni 2021 om 18:17

Voor een Pro Continentaal team vind ik het eigenlijk best een prima selectie ondanks dat deze ploeg is in het verleden veel sterker geweest.
Ben ook erg benieuwd naar Rodriquez. Rijdt dit seizoen sterk en vind ik tot nu toe toch wel de verrassing van de ploeg.

notriple 21 juni 2021 om 18:00

Daar hoef je geen kenner voor te zijn wat Terpstra betreft.

Scott Sunderland 21 juni 2021 om 18:17

Zou dit het laatste jaar van Terpstra zijn ? De kans dat hij contractverlenging krijgt lijkt me nihil. De andere grotere ploegen zullen niet meer in de rij staan. En of Terpstra nog bereid is om tegen een laag salaris in een klein ploegje te rijden ?

Westhoek Express 21 juni 2021 om 19:11

Geen verassing. Is me dat een kapitaalvernietiging geweest met dat vette contract. Niki kocht een Ferrari, pochte ermee op social media en presteerde daarna nooit meer iets.

Dikke vrouw 21 juni 2021 om 19:54

Heb t dat echt gedaan? Zo…

notriple 21 juni 2021 om 21:05

Depay deed dat ook, maar Terpstra ook??

platteprijs 22 juni 2021 om 08:49

Wat een overtrokken reactie weer … Als je het wielrennen een beetje volgde zou je wel beter weten. Terpstra is in zijn Franse periode tweemaal heel zwaar gevallen en hij slaagt er sindsdien niet in om zijn oude niveau terug te krijgen.

Dintergold 21 juni 2021 om 20:14

Zijn veel mensen die hier even vergeten hoe Niki er vorig jaar bij lag na een crash op de dijk van Enkhuizen naar Lelystad. Ik denk dat hij zomaar een heel mooi najaar kan gaan rijden met oa Parijs Roubaix

Wheely 21 juni 2021 om 20:23

Wou net zeggen, Niki was keihard aan het trainen toen om weer prijzen te gaan pakken alleen een paar ganzen hadden andere plannen.

Derierre de la course 21 juni 2021 om 20:26

En het jaar ervoor lelijk gevallen in de RVV toen hij nota bene startnummer 1 had.

notriple 21 juni 2021 om 21:06

Ja met zijn Ferrari.

Scott Sunderland 22 juni 2021 om 01:43

Mee eens hoor, maar het feit blijft staan dat Terpstra al twee jaar geen resultaten boekt terwijl hij als kopman is aangetrokken. De reden is met name de opgelopen blessures. Ik verwacht niet dat hij in het najaar wél ineens in PR meedoet voor de prijzen. Hij is veel te ver verwijderd van dat niveau. En ik vrees permanent

Aart van Woud 21 juni 2021 om 21:10

Geen verrassing, Terpstra is eigenlijk al twee jaar niet op niveau. Jammer.

ervano 21 juni 2021 om 22:16

Hij is in het verleden ook nooit zo enthousiast geweest over het rijden van de tour. Hij kan zich beter richten op een goed najaar na alle misère in de afgelopen jaren.

GroteSmurf 21 juni 2021 om 22:21

Precies, dat wilde ik ook zeggen.

GroteSmurf 21 juni 2021 om 22:19

Ik begreep dat Niki niet zo’n fan is van rijden in de TdF.
Dat is zijn goed recht, laat hem zich maar in alle rust voorbereiden op het najaar.
Geen idee waar alle haat hierboven vandaan komt, maar Niki is jarenlang “Neerlands hoop in bange dagen” geweest. Blijkbaar is iedereen dat vergeten? Toegegeven, hij is een beetje een “mannetje”, maar toch ook altijd een interessante coureur in de wedstrijden die hem liggen.

Edwin Jansen 22 juni 2021 om 00:29

Ik dacht dat Niki altijd een hekel aan de tour had?

de adelaar 22 juni 2021 om 07:59

Schrijf Nikki nooit af

Headlines

Materiaalzone

Populair