Nieuwe naam en nieuw tenue voor ploeg Niki Terpstra

woensdag 16 juni 2021 om 12:37
Nieuwe naam en nieuw tenue voor ploeg Niki Terpstra

Niki Terpstra en Dries Van Gestel in hun nieuwe tenue - foto: Team TotalEnergies

Team Total Direct Energie heeft een naamswijziging ondergaan. De ploeg waar onder meer Niki Terpstra en Dries Van Gestel voor rijden gaat verder als Team TotalEnergies. Daar horen ook nieuwe truitjes bij. Tijdens de Tour de France zullen de renners van de Franse formatie er voor het eerst mee koersen.

De nieuwe naam van de formatie heeft alles te maken met de identiteitswijziging die Total onlangs doorvoerde. Op het tenue is het nieuwe logo van het bedrijf zowel op de voor- als achterkant prominent aanwezig.

We kunnen wel stellen dat er sprake is van een flinke stijlbreuk. Het vorige tenue was overwegend blauw en rood, nu voert wit de boventoon op het shirt. De broek is bijna volledig rood. Volgens Jean-René Bernaudau, manager van het door de oliegigant gesponsorde team, vertegenwoordigt het tenue de wereld van morgen.

Dit artikel delen:

38 Reacties

Dikke vrouw 16 juni 2021 om 12:49

Dat is zo 1 van die sponsoren die helemaal niet sponsort om meer te verkopen maar voor het imago… net zoals Israel, UAE, Ineos en ga zo maar door

Turtlehead 16 juni 2021 om 12:56

Net zoals alle sponsoren. Dat is niet verboden.
Jumbo sponsort vanwege de (sport)hobby van de eigenaar/directeur. Doet daar verder helemaal niks mee. Prima toch?

dit is mijn achterwiel 16 juni 2021 om 13:08

Datis toch het hele idee van sponsoren..?

Krul12 16 juni 2021 om 13:28

@Turtlehead Ik geloof dat Jumbo vooral ook sponsort om voet aan de grond te krijgen in België.

Boasson en Hagen 16 juni 2021 om 12:49

Niet echt mooi, maar vooral een stuk minder herkenbaar in het peloton, waar in de WT alleen al 9 overwegend witte teams rondrijden.

Turtlehead 16 juni 2021 om 13:07

Die rode broek gaat wel helpen denk ik toch?
Jammer dat het geen aardolie-zwarte broek is…

Verweggistan 16 juni 2021 om 12:57

Ziet er van de voorkant prima uit, maar vanaf de fiets zullen ze niet opvallen. Lijkt dan een beetje op het oude Katusha shirt.

josemanuelfuente 16 juni 2021 om 13:03

Het tenue vertegenwoordigt de wereld van morgen. Aldus de grote Franse filosoof Bernaudau :) :)

Lance4eva 16 juni 2021 om 13:06

Leuk zo’n regenboogtrui.

Romāns Vainšteins 16 juni 2021 om 13:08

Mooi zomers shirt!

peervaneynthoven 16 juni 2021 om 15:58

Niki kijkt wat bozig, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij zich realiseert dat hij geen deuk meer in een pakje boter fietst. Ook niet met dit "stoepkrijt"shirt. Carrière voorbij Niki, helaaas.

Scott Sunderland 16 juni 2021 om 13:11

Is het trouwens al bekend of Terpstra meegaat naar de Tour ? Ik vrees een beetje van niet.

joost 16 juni 2021 om 14:37

zou dat überhaupt nog een goed idee zijn dan?

Scott Sunderland 16 juni 2021 om 15:01

@ Joost

Geen idee eigenlijk. Ik weet ook niet of Terpstra nog door wil gaan met fietsen volgend jaar. Zo ja, dan zal hij zich wel wat meer in de kijker moeten rijden. Letterlijk misschien. Nou heeft hij nooit heel veel gedaan in de Tour, maar meedoen voor een etappezege in een vroege vlucht zou zeer welkom zijn.

VerstandOpNul 16 juni 2021 om 13:25

Fleurig wel..

Ed De B 16 juni 2021 om 17:49

Grappig dat je dat zegt. Ik moest (ook?) denken aan het clowntje van Fleuril

nasibal 16 juni 2021 om 13:27

Dit is me toch katslelijk he..

klootje kriekeljon 16 juni 2021 om 13:40

TotalEnergiek waren ze de dag van de foto niet.

S'mon 16 juni 2021 om 14:03

Gaat volgens mij verwarren met Cofidis in het peloton, zo met die rode broek.

roeleur 16 juni 2021 om 14:07

Als het aan deze olieboer ligt is het in de wereld van morgen 50 graden en hebben we allemaal verbrande billen.

VespavanBern 16 juni 2021 om 14:15

Zo te zien vind Niki het zelf maar niks.. ;)

ParijsIsNogVer 16 juni 2021 om 14:19

Ik las “nieuwe naam en nieuwe ploeg voor Niki Terpstra” en ik was al benieuwd waarin hij zijn naam zou veranderen.

Madone E 16 juni 2021 om 14:31

Persoonlijk vind ik teamkleding nooit mooi uitzonderingen daar gelaten. Deze is iig niet mooi

SpeedyLegs 16 juni 2021 om 14:39

Wel slim die rode broek. Nu zie renners na een val met kapotte broek en bebloed been rondrijden.

broekie 16 juni 2021 om 14:55

Bijzonder lelijke kleurcombinatie, als je het mij vraagt

the_tank 16 juni 2021 om 15:00

PatLev had dit anders geplugd: eerst maanden zeggen dat het niet goed gaat en dan vlak voor de belangrijkste rit van het land zeer aankondigen dat er zeer belangrijk nieuws aankomt en dan vervolgens een naamswijziging van de sponsor presenteren…

thorsen 16 juni 2021 om 15:47

Alsof iemand een mond vol stoepkrijt over het shirt heeft uitgekotst.

Wheely 16 juni 2021 om 15:55

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij ziet dat er toch anders uit.

r525 16 juni 2021 om 15:52

Bouygues, Europcar & Direct Energie vond ik echt prachtige outfits, maar het wordt steeds minder..
Ik denk ook dat het in het peloton best op Cofidis kan lijken.

notriple 16 juni 2021 om 15:57

Ik heb liever dat Terpstra meer op gaat vallen door harder te rijden. Anders laatste seizoen voor hem..

de adelaar 16 juni 2021 om 15:59

Ja maar goed hem een beetje inschattend is hij pissed dat zijn tijd bij Total niet is waar hij op had gehoopt. En geloof mij hij is een winnaar pur sang… een goede ploeggenoot en ettertje voor wie tegen hem rijd. Een kneteman 2.0 . Dood of de gladiolen. Maar wel met verre bankrekening

de adelaar 16 juni 2021 om 16:00

Vette

DunJay 16 juni 2021 om 16:01

Deze doet toch wel een gooi naar lelijkste outfit van dit jaar hoor

pirazzi 16 juni 2021 om 16:21

Wat kijken zij ernstig.

Binda 16 juni 2021 om 17:45

Er valt weinig te lachen toch in zo’n smakeloos pakje?

Headlines

Materiaalzone

Populair