Tour 2021: Gevallen Nicholas Dlamini komt bijna uur na tijdslimiet over de streep

zondag 4 juli 2021 om 19:11
Tour 2021: Gevallen Nicholas Dlamini komt bijna uur na tijdslimiet over de streep

foto: Cor Vos

Met applaus kwam hij over de streep in Tignes. Nicholas Dlamini kwam eerder in de negende etappe van de Tour de France ten val, maar opgeven wilde de Zuid-Afrikaan van Qhubeka NextHash niet. Om 19.01 uur, bijna een uur na het verstrijken van de tijdslimiet, passeerde hij alsnog de finish.

De tijdslimiet was neergezet op 37.20 minuten nadat ritwinnaar Ben O’Connor de eindstreep had gepasseerd. Dat was om klokslag 18.15 uur. Enkele renners kwamen slechts een paar minuten tekort: Arnaud Démare kwam bijvoorbeeld vier minuten na het verstrijken van de limiet over de finish.

Het was echter wachten op Nic Dlamini. De coureur van Qhubeka NextHash was eerder in de loodzware bergetappe, verreden in regenachtige en koude omstandigheden, ten val gekomen. Maar in de bezemwagen stappen? Nee, dat deed hij niet. Even na 19.00 uur rolde hij over de streep.

Voor Dlamini waren het zijn laatste meters in de Tour de France. Hij is officieel buiten tijd geëindigd en zal dus uit het klassement geschrapt worden.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Jowinho 4 juli 2021 om 19:14

Respect voor Dlamini

koos1 4 juli 2021 om 19:21

Respect om de rit uit te rijden, zelfs al wist hij dat hij nooit meer op tijd zou komen. De meeste renners zouden zijn afgestapt als ze in kansloze positie reden.

Peet Gute 4 juli 2021 om 19:43

Wat een doorzetter, respect maar dacht dat Demare wel meer dan enkele secondes te laat was, zat in ieder geval zo’n 15 km voor de laatste top al verschillende minuten achter het groepje van Cav. Een groepje van 4 met o.m. Campenaerts en Van Avermaet was wel net 5 tellen binnen de limiet.

Jowinho 4 juli 2021 om 19:47

Demare was 4’18 te laat. Iedereen die te laat was heeft de tijdslimiet ruim gemist.

Coquard +2’51
De Bod + 3’57
Demare + 4’18
Vliegen + 4’22
Guarniere & Delaplace + 15’16
Dlamini +46’41

Turtlehead 4 juli 2021 om 19:58

Die Dlamini mogen ze van mij opvissen!, wat een held!

FritsvanHoefelen 4 juli 2021 om 21:19

Grote klasse

Killco 4 juli 2021 om 21:26

Wow dan ben je echt een held

leonbr11 4 juli 2021 om 23:11

Een held? Een amateur!

the student 4 juli 2021 om 23:53

Ik zal er toch zeker van zijn dat meneer een UCI A licentie heeft en daarmee dus prof :P

Het zat hem denk ik ook zeker niet mee vandaag. Het enige wat hem restte was de etappe uitrijden. Iets wat anderen dan weer nagelaten hebben.

Killco 5 juli 2021 om 08:11

We hebben hier iig wel met een professionele internetheld te maken

leonbr11 5 juli 2021 om 12:03

Ik zal niet ontkennen dat het een prof is, maar denk dat genoeg ‘amateurs’ deze etappe met een gemiddelde snelheid van 25 à 26 km/uur zouden finishen.

ssj 5 juli 2021 om 14:58

Ook na een valpartij?

Edwin Jansen 5 juli 2021 om 10:26

Als je toch al weet dat je eruit ligt en nog voelt dat je hem uit kan rijden, zou ik dat zeker ook doen, vooral als het je eerste tour is. Op dat moment doe je het toch vooral voor jezelf.

Romāns Vainšteins 5 juli 2021 om 12:22

Zowel zijn doorploeteren als genadeloos naar huis toe sturen zijn begrijpelijk.

Headlines

Materiaalzone

Populair