Tour 2021: Edvald Boasson Hagen buiten tijd in Andorra la Vella

zondag 11 juli 2021 om 19:01
Tour 2021: Edvald Boasson Hagen buiten tijd in Andorra la Vella

foto: Cor Vos

TotalEnergies zal het in de laatste Tourweek moeten stellen zonder Edvald Boasson Hagen. De ervaren Noor bereikte nog wel de finish in Andorra la Vella, maar haalde de tijdslimiet niet. Boasson Hagen is de 37ste uitvaller in de Ronde van Frankrijk.

De 34-jarige Boasson Hagen wist aanvankelijk lang mee te gaan in het peloton, maar moest op een gegeven moment zwalkend de grote groep laten gaan. De Noor reed nog wel verder richting de streep in Andorra la Vella, maar bereikte de finish na het overschrijven van de tijdslimiet en moet dus naar huis.

Boasson Hagen was bezig aan een geruisloze Tour, al zagen we de sterke sprinter wel een keer in de aanval, overigens zonder succes. Zijn beste uitslag is een twaalfde plaats in de twaalfde etappe naar Nîmes. De renner van TotalEnergies maakte die dag deel uit van de vroege vlucht.

Boasson Hagen, in het verleden nog winnaar van Touretappes, is de eerste renner van TotalEnergies die het strijdtoneel vroegtijdig moet verlaten. Eerder vandaag besloot ook Nacer Bouhanni van Arkéa-Samsic uit de wedstrijd te stappen.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Murcia 11 juli 2021 om 19:07

Treurig einde van een carrière zo, of gaat hij nog lager afbouwen?

Scott Sunderland 11 juli 2021 om 19:08

Boasson Hagen was behoorlijk anoniem aan het rijden de laatste jaren maar dit jaar gewoon onzichtbaar. Vreemd toch.

Wheely 11 juli 2021 om 19:10

Mijn wiskundige model toonde dit al aan (helaas) . Morgen op de rustdag verlaten nog eens 2,3 renners de Tour.

Geert Kroezen 11 juli 2021 om 19:21

Wiskundig model? Hoe bedoel je? Alleen Nibali is al bevestigt (waarschijnlijk)

Wheely 11 juli 2021 om 19:24

Jij hebt geen ervaring met modellen denk ik zo?

Mijn model voorspelt dit, dont blame me, blame her.

Jazzy2M 11 juli 2021 om 20:47

Kan je je model delen? Ben oprecht benieuwd.

Verweggistan 11 juli 2021 om 20:57

Volgens mij houdt Wheely z’n model liever voor zichzelf. Hoewel..er was iets met Cosnefroy.

Tom Dirkx 12 juli 2021 om 02:31

Groot gelijk Wiel; als ik een wiskundig model zou hebben dan zou ik dat ook niet (zonder pecunia) delen.

Aanklampen 11 juli 2021 om 19:16

Leek op een zonnesteek of zoiets.. hij ging helemaal zwalken

Romerike 11 juli 2021 om 20:33

In het Noorse nieuws gaf hij inderdaad aan het heel erg lastig met de hitte te hebben gehad.

Turtlehead 12 juli 2021 om 00:17

Ja, inderdaad. Oververhit, vochttenort, zoiets. 1’09’ uur na Kuss over de finish. 35 min na Cavendish….,
Die is echt niet fris geweest. Waarom niet gewoon door het dal naar de finish ipv nog dat steile kreng over?

de winnaars 11 juli 2021 om 19:28

Deed ie mee ?

JopieZ 11 juli 2021 om 20:16

Misschien is hij een optie voor DQS?

Titaantje 11 juli 2021 om 20:39

om aan de kant te staan met een bidonnetje als verzorgen bedoel je?

mark peeters 11 juli 2021 om 21:16

Lijkt me meer iemand voor Team DSM …

Handige Harry 11 juli 2021 om 21:58

Dan wint hij volgend jaar vier ritten.

DunJay 12 juli 2021 om 11:03

Misschien nog te jong voor Israël..?

Wheely 12 juli 2021 om 11:12

Te oud voor DSM, te jong voor Israel.

Dikke vrouw 11 juli 2021 om 20:20

Jammer voor eddy

Veloburto 11 juli 2021 om 20:35

Het zag er wel een beetje genant uit: een dikke man in een te klein broekje

WoutMathieu 11 juli 2021 om 20:43

Hoeveel stappen er nog op voor de derde week ivm de OS in Tokyo?

Titaantje 11 juli 2021 om 20:52

Heel veel renners gaan natuurlijk helmaal niet naar de OS; vooral veel sprinters niet.
Sommige klimmers zijn nog in de strijd voor geel en blijven in de tour.

Nibali stapt af.

Andere gegadigden zouden dan bv een Valverde en Mollema zijn, maar die lijken nog door te gaan; terwijl Ineos (Kwiat, Porte, Hart, Thomas?) en UAE (Hirschi, Costa, Majka?) jongens ongetwijfeld ook niet afstappen.

Mss stapt een Buchmann nog af?

Titaantje 11 juli 2021 om 20:52

al bij al wil ik dus zeggen: het lijkt me beperkt qua afstappers specifiek voor de OS.

Turtlehead 12 juli 2021 om 00:18

Mollema vliegt zondagavond vanaf Parijs zei hij zelf.

Madone E 11 juli 2021 om 21:27

Toen hij moest lossen zag hij er echt slecht uit. Zwalkte over de weg. Ploegleiderswagens moesten opletten om hem niet te raken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair