Tour 2021: Opgave Jack Haig, Caleb Ewan naar het ziekenhuis

maandag 28 juni 2021 om 17:51
Tour 2021: Opgave Jack Haig, Caleb Ewan naar het ziekenhuis

foto: Cor Vos

De finale van de derde etappe van de Tour de France heeft de nodige slachtoffers opgeleverd. Caleb Ewan kwam hard ten val in de laatste rechte lijn en is afgevoerd naar het ziekenhuis. Ook was er slecht nieuws voor Bahrain Victorious, dat kopman Jack Haig zag opgeven.

Haig was betrokken bij een valpartij in de laatste tien kilometer van de finish. De klimmer lag lang op de grond en had snel medische assistentie nodig. Uiteindelijk zou hij de finish in Pontivy niet halen.

Caleb Ewan werd na een valpartij op 200 meter van de finish, waarbij hij ook in aanraking kwam met Peter Sagan en de Slowaak meenam in de val, afgevoerd naar het ziekenhuis. De Australiër haalde de finish niet, maar zal wel worden opgenomen in het klassement.


Update 18.52 uur

Caleb Ewan heeft de Tour de France met een sleutelbeenbreuk moeten verlaten.

Dit artikel delen:

20 Reacties

vevie 28 juni 2021 om 18:00

Zonde van Haig. Was goed bezig en zou hier mee gaan doen voor een top 10 plek. Jammer, jammer en nog eens jammer. Na Landa in de Giro de tweede Bahrein kopman die al heel vroeg uitvalt in een GT deze ronde.

Pole Pole 28 juni 2021 om 18:07

Haig was geweldig bezig. Al een tijdje.

Ivan 28 juni 2021 om 18:04

Ewan zal morgen toch niet meer starten neem ik aan maar stel dat hij dat wel zou willen of kunnen, hij heeft de finish niet gehaald maar staat toch in de uitslag. Dat is nogal vreemd.

Bergje over 28 juni 2021 om 18:06

Je eens. Ik snap de 3km regel maar de finish halen is toch wel een minste vereiste om de volgende dag weer te starten?

Thoin 28 juni 2021 om 18:08

De drie kilometerregel zegt dat je tijd wegvalt als je valt… Dus al kwam Ewan om 23:57 stapvoets over de finish kan hij niet buiten tijd gerekend worden. Ik vermoed dat ze hem daarom sowieso opnemen in de uitslag. Niet dat het uitmaakt want die schouder/sleutelbeen/arm/elleboog is toch frut van een…

Dikke vrouw 28 juni 2021 om 18:09

Zie je dag in de officiële uitslag of gewoon op PCS?

Thijs E 28 juni 2021 om 18:04

Ewan niet over de finish maar wel in het klassement? Dat lijkt me een unicum

[email protected] 28 juni 2021 om 18:07

Wel goede ontwikkeling. Als blijkt dat hij verder kan/wilt dan kan hij altijd starten

Renaissance 28 juni 2021 om 18:05

Ze moeten airbags in wielrenfietsen verplichten.

Jacobtenhave 28 juni 2021 om 18:07

Of een halo ring

Noordbiker 28 juni 2021 om 18:25

Of een sumopak, maar tja….. dan komen ze helemaal niet meer met zijn allen door een bocht heen haha

Onie 28 juni 2021 om 18:08

Eens met de reacties hierboven. Snap dat Ewan zelfde tijd krijgt door val in laatste 3 km, maar het passeren van de finishlijn op/met fiets lijkt me toch wel een vereiste.

thorsen 28 juni 2021 om 18:15

Zeg dat maar tegen Abduzhaparov.

Thoin 28 juni 2021 om 18:18

Zo maken ze ze zelfs in de USSR niet meer als Abdu :)

koos1 28 juni 2021 om 18:13

Zoals Ewen daar viel en bleef liggen is het haast zeker een opgave, zag er niet goed uit zoals hij daar bleef liggen. Zelf mochten de blessures meevallen zie ik hem wel afstappen. Na zo’n zware val lijkt meedoen voor winst in massaprints toch haast onmogelijk. Voor Lotto zal het hopen worden op een De Gendt dag of een sterke Van Moer, anders zal het een Tour worden om snel te vergeten.
Voor Bahrein balen dat Haig is uitgevallen, die reed heel sterk. Voordeel is wel dat ze nu volop in de aanval zullen gaan in de bergetappes en overgangsritten.

dit is mijn achterwiel 28 juni 2021 om 18:23

Het is nu al een tour om snel te vergeten…

Noordbiker 28 juni 2021 om 18:26

Op naar de Vuelta dan maar

MichielH 28 juni 2021 om 18:30

Zo jammer, was wel benieuwd hoeveel etappes Ewan ging winnen (ik gok 3, die van vandaag had hij denk ik ook gepakt).
Daarnaast leek Haig mij te gaan verassen, dat zal ik nu nooit weten.

Erg jammer, de tour is onthoofd wat mij betreft (aannemende dat bv ook Roglic niet meer opstapt).

katerkop 28 juni 2021 om 18:34

Wat heeft Haig jou aangedaan Michiel dat hij je gaat verassen?

getteman 28 juni 2021 om 18:33

Sleutelbeenbreuk Ewan staat te lezen op twitteracount lotto soudal!

Headlines

Materiaalzone

Populair