Tour 2019: Cees Bol uit voorzorg niet meer van start

dinsdag 23 juli 2019 om 21:09

Cees Bol gaat morgen niet meer van start in de zeventiende etappe van de Tour de France. De sprinter van Team Sunweb kwam vandaag ten val en met de bergritten door de Alpen op komst, is besloten hem rust te gunnen. Na Wilco Kelderman is Bol de tweede Team Sunweb-renner die de Tour vroegtijdig verlaat.



Aanvankelijk stond Bol niet op de planning voor de Tour, maar door het afhaken van de geblesseerde Tom Dumoulin, werd hij als vervanger opgeroepen. De ploegleiding heeft van dag tot dag bekeken of het verantwoord was om door te fietsen. Na zestien etappes is besloten dat het genoeg is voor de eerstejaars prof.

“Natuurlijk verlaat ik de wedstrijd met gemengde gevoelens”, zegt Bol in een persbericht van de ploeg. “Maar ik denk dat het de juiste beslissing is. Vooraf hebben we een plan gemaakt om het van dag tot dag te bekijken om zo te voorkomen dat ik niet over mijn limieten ga.”

“Tot de eerste rustdag ging het behoorlijk goed en hebben we voor enkele mooie resultaten gevochten. Ik heb de Pyreneeënritten overwonnen met de rustdag en de sprintkans van vandaag in het achterhoofd. Met een aantal zware ritten op komst hebben we na een goed gesprek besloten dat dit het juiste moment is om uit de wedstrijd te stappen.”

“De Tour was een fantastische ervaring voor mij en ik kan het niet vergelijken met iets anders in de wielerwereld. Ik hoop terug te keren voor meer.”


Tour 2019: De uitvallers

Dit artikel delen:

22 Reacties

Charlie33 23 juli 2019 om 21:19

Wat zat Herbert nou te kletsen dat Bol drie minuten achterstand had ingelopen.

katerkop 23 juli 2019 om 21:31

Onjuiste info geven over wielrennen is de specialiteit van Herbert. Van kastelen daarentegen weet hij alles

SprintMaster 23 juli 2019 om 21:33

Herbert gelooft in sprookjes. Gelukkig zag Herman van der Sand hem op minuten binnenkomen.

TeamNL 23 juli 2019 om 22:27

De informatie over kastelen staan dan ook in het boek die ze van de organisatie krijgen.

Merlinappa 24 juli 2019 om 07:55

Ze zeiden bij de Belg precies hetzelfde hoor. Maarja, alles om de NOS af te kraken ;)

Bulcke 24 juli 2019 om 09:17

@merlinappa: ik moet er altijd om gniffelen. Ze zeggen allemaal niet naar de NOS te kijken, maar weten wel altijd precies wat er verkeerd wordt gezegd

BenderBeach 24 juli 2019 om 10:11

@Charlie33 respect dat je sws naar Herbert en Ducrot kunt luisteren. Op Sporza geen woord hierover gehoord gelukkig

klimmer99 23 juli 2019 om 21:27

Op de app van de tour kon je zien dat hij naderde tot op ongeveer 30 sec en dat daarna de achterstand terug op liep.

ChefSpijker 23 juli 2019 om 22:43

Die tracker van Letour is ideaal, maar niet als iemand een fietswissel gedaan heeft. Het was de volgwagen van Sunweb die weer aangesloten was achter het peloton met de fiets van Cees. En daar trapten ze bij de NOS ook in.

cubie 23 juli 2019 om 21:34

Dijkstra kraamt alleen maar onzin uit. Hij heeft het nu, hartje zomer, over schaatsen

Tinus 23 juli 2019 om 22:28

Hater. Of je nu op de Belg, de Brit, Eurosport en waarschijnlijk (maar mij Italiaans is niet best) de RAI, 6 uur lang wielrennen kijkt. Er is altijd wel iets te vinden dat niet helemaal klopt. Deze mannen verslaan dagelijks vele uren sport, op basis van parate kennis en aangeleverde info. Dat zoiets af te toe fout gaat, lijkt me logisch. Enfin, ik ben benieuwd waar jij je beroep foutloos uitvoert.

Arry1337 24 juli 2019 om 07:51

@Tinus
Zo kun je iedere fout bedekken met een zwak excuus. Als het enkel dit was geweest had je gelijk, maar daar bij de NOS stapelen ze fout op fout…

Sonsbach Allstars 23 juli 2019 om 22:20

Wanneer Sunweb z’n talenten uit voorzorg uit koers begint te halen dan blijft er bijna niemand over

debbie1998 23 juli 2019 om 22:26

Daar is nog nooit 1 wijs woord uitgekomen.

xistnc 23 juli 2019 om 22:45

Toch jammer. Had in sommige etappes nog best wat kunnen knechten voor Kruijswijk.

Jean Dumas 24 juli 2019 om 00:18

Beetje vreemd om een valpartij als aanleiding te gebruiken om tijdig uit de Tour te stappen.

Omhoog73 24 juli 2019 om 00:59

Laat die jongen het zelf beslissen, het is toch geen klein kind meer? Cornellise gaf de juiste argumenten vanavond bij tour de jour. Beetje betuttelend die Sunweb leiding.

coenj 24 juli 2019 om 06:59

Hij kan toch ook halverwege de alpen afstappen. Voor een sportman lijkt me voortijdig stoppen zonder dat je dit zelf wil frustrerend. Sunweb pakt het niet goed aan dit jaar.

Arry1337 24 juli 2019 om 07:54

Ik weet niet wat het is met deze media player, maar wat een troep..
Dit was het eerste filmpje dat afspeelt op m’n mobiel, maar dan wel twee keer stopt met spelen na 10 seconde.

Ben Geerts 24 juli 2019 om 08:16

Goeie beslissing Cees, je hebt jezelf laten zien, en kunt dat nog jaren doen……