Tour 2018: Groenewegen geen ambities voor groene trui: “Sagan is te sterk”

Door , zaterdag 14 juli 2018 om 18:01
Tour 2018: Groenewegen geen ambities voor groene trui: “Sagan is te sterk”

foto: Sirotti

Met twee ritzeges op zak doet Dylan Groenewegen goede zaken voor de groene trui. Maar ambities voor het puntenklassement heeft de sprinter van LottoNL-Jumbo niet. “Sagan is te sterk”, aldus Groenewegen.


De Nederlander staat momenteel op de derde plek in het puntenklassement met minder dan de helft van de punten (132 punten) van groenetruidrager Sagan, die er 277 punten heeft. Fernando Gaviria bezet de tweede plek met 214 punten.

“Ik heb nu geen ambities voor de groene trui. Wij zijn naar de Tour gekomen voor ritzeges”, vertelde Groenewegen na afloop van zijn ritzege in Amiens.

Dit artikel delen:

9 Reacties

rahimns 14 juli 2018 om 18:06

Prima … focus houden en niet iets najagen waar de kans op winnen bijna onmogelijk is. Geen energie verspillen tijdens de tussensprints.

Mathieu Moller 14 juli 2018 om 18:17

Ik vraag me ook af waarom bijvoorbeeld Kristoff meesprint bij die tussensprints. Er zijn geen WorldTour-punten aan dat klassement verbonden, toch? Of hoopt hij dat Sagan en Gaviria uitvallen en dat hij dan de trui kan winnen zoals Matthews vorig jaar?

Fort 14 juli 2018 om 18:20

Lijkt me idd Kristoff zijn intentie

Jowinho 14 juli 2018 om 18:20

Als 6de laatste in het klassement maak je ook geen kans op de groene trui, zelfs als je zou willen.

jacques 14 juli 2018 om 18:54

ik denk dat andere meedoen omdat 3de plaats in het puntenklassement omdat dat nog altijd geld oplevert. 10.000 euro. is toch beter dan niets

Gebruikersnaam 14 juli 2018 om 18:58

Zolang Sagan blijft meedoen en niet uitvalt, wint hij nog een keer of 7 op rij het groen, daar doet niemand ‘m wat

Mathieu Moller 14 juli 2018 om 19:03

@jacques
Dat moet het dan wel zijn inderdaad.

Mwielerfan 14 juli 2018 om 22:21

Die 10k maakt zo’n ploeg toch weinig uit?

the student 15 juli 2018 om 07:13

10k maakt op zich wel uit. Want juist dit prijzengeld wordt vaak onder de gehele ploeg verdeeld. En zo krijgen dus mechananiekers, massuers de kok en alle andere verzorgers een leuke bonus mee naar huis.