Tour 2017: Barguil troeft De Gendt af en krijgt Superstrijdlust

Tour 2017: Barguil troeft De Gendt af en krijgt Superstrijdlust

foto: Sirotti (archief)

zaterdag 22 juli 2017 om 16:31

Warren Barguil heeft de Prijs van de Superstrijdlust ontvangen. De Fransman van Sunweb wist deze Tour de France de bollentrui én twee etappes te winnen. Hij ontving vier van de zeven stemmen.

Thomas De Gendt eindigde op de tweede plaats met twee stemmen. De Belg van Lotto Soudal was meer dan duizend kilometer in de aanval, maar wist geen ritsucces te behalen. Groenetruidrager Michael Matthews ontving één stem van de jury.

De jury van de Superstrijdlust bestaat uit vijf Fransen. Greg Lemond is de enige buitenlander die mag stemmen. De overige juryleden zijn ex-prof Laurent Jalabert, tv-commentatrice Marion Rousse, koersdirecteur Thierry Gouvenou en de journalisten Jean Montois (AFP) en Alexandre Roos (L’Equipe). Het publiek mocht beslissen over de laatste stem. Die stem ging via social media naar De Gendt.

Barguil ontvangt als winnaar van de Prijs van de Superstrijdlust een bedrag van 20.000 euro.

https://twitter.com/PrixAntargaz/status/888766838716420098

Dit artikel delen:

94 Reacties

thomasbx. 22 juli 2017 om 16:34

En terecht.

Rubendejong 22 juli 2017 om 16:34

De jury bestaat uit 5 Fransen. Stop maar.

Sephiroth 22 juli 2017 om 16:34

Tsja, wat een verassing. Niet geheel onterecht, maar toch heeft de keuze een vieze bijsmaak door de bijna voltallige franse jury.

Javier 22 juli 2017 om 16:34

Gefeliciteerd, mooi geld bedrag! En 100% terecht. De Gendt zal boos zijn

Pietertje2 22 juli 2017 om 16:35

Nu is de vraag wie op wie heeft gestemd.

Overigens een terechte winnaar.

dark-knight 22 juli 2017 om 16:35

In mijn ogen terecht. De gendt viel aan voor het aanvallen, Barguil en Matthews deden dat met een doel en met succes. Met name Barguil heeft het écht verdiend, heeft mede de tour gekleurd. Ook Contador had het wel verdiend, kleurde de bergetappes en het was ook absoluut met een doel.

TeamNL 22 juli 2017 om 16:36

20.000 superstrijdlust
25.000 groene trui
25.000 bollentrui

Dat tikt lekker aan!

Arema Pro Cycling Team 22 juli 2017 om 16:36

En nog maar eens 20.000 erbij,bij de toch al gevulde pot van Sunweb. Wel terecht overigens!

Magikdatzeggen 22 juli 2017 om 16:36

Terecht! Het gaat om effectief aanvallen en niet om zo lang mogelijk voorop rijden.

Wildebert 22 juli 2017 om 16:37

Niet terecht!

klootje kriekeljon 22 juli 2017 om 16:39

De Gendt, dat is toch die renner die 3e in de Giro werd en winnaar op de Stelvio/Ventoux?

Koel 22 juli 2017 om 16:39

Zeer terecht natuurlijk en dat gejammer over de jury…

bostie 22 juli 2017 om 16:43

Onterecht! De jury kan nooit objectief stemmen met zoveel Fransen in de jury. Barguil had al een trui en 2 ritzeges. Toch maar aan iemand anders geven die superstrijdlust!

ronddraaien 22 juli 2017 om 16:44

Zoals het nu staat:
1777 stemmen op Barguil (1773 op twitter + 4 van de jury)
10251 stemmen op De Gendt (10250 op twitter + 1 van de jury)
De stemming op twitter maakte dus niets uit, maar toont wel dat niet iedereen er het zelfde over dacht.

ronddraaien 22 juli 2017 om 16:47

Zoals het nu staat:
1777 stemmen op Barguil (1773 op twitter + 4 van de jury)
10251 stemmen op De Gendt (10250 op twitter + 1 van de jury)
De stemming op twitter maakte dus niets uit, maar is wel een duidelijk signaal over hoe het grote publiek het zag.

TykkeThor 22 juli 2017 om 16:47

@kk
Nee hoor. De Gendt valt alleen maar aan om in de kopgroep te zitten. Volslagen kansloos! Aldus de gemiddelde wielerflitser.

Laatste man 22 juli 2017 om 16:47

Mij om het even. DeGendt heeft ook veel werk voor de ploeg gedaan.

Blijft apart met een subjectieve jury. Als Barguil een andere nationaliteit had gehad, hadden de Franse journalisten hem door de mangel gehaald voor z'n prestaties.

En dat gedweep met Virenque. Hypocriet en chauvinistisch. Blegh!

styvar 22 juli 2017 om 16:47

Publiek stemde op De Gendt dat zegt voldoende

Gerhard 22 juli 2017 om 16:47

Bostie Dus als iemand al een trui en 2 ritzeges heeft mag hij geen superstrijdlust winnen? Vreemd. Lijkt me juist een teken van strijdlust als je dat op die manier hebt verdiend.

marilise 22 juli 2017 om 16:48

Volkomen terecht.

josemanuelfuente 22 juli 2017 om 16:49

Hij verdient het maar van die foto krijg ik steeds meer een vieze smaak in de mond.

debarreman 22 juli 2017 om 16:50

Meer focus bij De Gendt op enkele etappes om alles te geven, en tot het eind vooruit blijven, al dan niet met een groep. Ziedaar, volged jaar wint hij deze prijs wel.

christidoc 22 juli 2017 om 16:50

@ronddraaien

Hebben er echt maar 12.000 mensen gestemd? Bij de poll hier op wielerflits waar ook een flink aantal Belgen zitten was er maar net 50% voor de Gendt. Waarschijnlijk zijn er een hoop Belgen bij die 12.000 stemmers.

oscarito1908 22 juli 2017 om 16:50

Volledig terecht.

Pietertje2 22 juli 2017 om 16:51

@ronddraaien

De Twitter stemming is dan ook onzinnig.

@bostie

Het is niet dat Barguil omdat hij al prijzen heeft dat hij deze niet moet krijgen, hij verdient hem gewoon.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair