Tour 2016: Opgave Edward Theuns na val in tijdrit

zaterdag 16 juli 2016 om 11:50
Tour 2016: Opgave Edward Theuns na val in tijdrit

foto: Sirotti

Edward Theuns heeft de Tour de France vroegtijdig moeten verlaten. De Belg van Trek-Segafredo kwam vandaag in de tijdrit ten val.

Theuns was bezig aan zijn eerste Tour de France en sprintte naar meerdere top-10 plaatsen. Ook droeg hij enkele dagen de witte trui voor beste jongere.

Update 11.50: Theuns breekt ruggenwervel
Bij zijn val heeft de jonge Belg een ruggenwervel gebroken, meldt Trek-Segafredo in een persbericht. In het ziekenhuis werd een gecompliceerde en instabiele breuk vastgesteld, waardoor er neurologische complicaties kunnen optreden. Daardoor moet Theuns spoedig onder het mes. “Ik ben erg teleurgesteld, omdat ik me goed voelde. Het ging ook erg goed deze Tour en dat komt nu plots ten einde. De pijn is op dit moment niet al te erg, maar ik mag me niet bewegen en dat is erg oncomfortabel. Ik ben ook wat zenuwachtig voor de operatie.” Net als Theuns werd ook Julian Alaphilippe gegrepen door een windvlaag. HetisKoers legde zijn spectaculaire val vast op beeld, maar de Fransman van Etixx-Quick-Step hield wonderwel niets over aan zijn val.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Poeksel 15 juli 2016 om 13:19

Zwaar ten val zelfs, volgens teletekst, en overgebracht naar het ziekenhuis. Hopelijk valt het mee.

0
Bonifazio 15 juli 2016 om 13:20

Lekker handig altijd die knechten/sprinters die volle bak gaan in (de afdaling van) een tijdrit waar echt helemaal niks te winnen valt voor ze. Geen id of dat de oorzaak was bij Theuns maar ik blijf me er wel over verbazen. Wel logischer wat Sky doet naar mijn mening.

0
tdv21 15 juli 2016 om 13:22

Oh zo spijtig dat hij niet de kans krijgt te sprinten in Parijs. Wat een geweldige Tour was toch voor hem. Hopelijk valt het mee en kan hij sprinten naar een overwinning in de Vuelta.

0
hongerklopje 15 juli 2016 om 13:27

@bonifazio, wat heeft volle bak hiermee te maken? Bovendien heeft hij een kopman die er ook baat bij heeft om te weten hoe hard hij door bepaalde bochten kan

0
christidoc 15 juli 2016 om 13:33

Had hij mogelijk een dicht wiel dat het met wind te maken had?

0
krypton 15 juli 2016 om 13:47

@hongerklopje
Laat Cancellara dat lekker voor Mollema uitzoeken…

0
Bonifazio 15 juli 2016 om 13:48

@hongerklopje
Ik zeg toch duidelijk dat ik geen idee heb of dit de oorzaak is van deze val. Het risico is alleen wel groter als je volle bak rijdt en daarnaast vergooi je krachten. Gewoon je tijdrijders en klassementsmannen volle bak, de rest sparen en op tijd binnen komen. 1 Mannetje om te verkennen kan idd handig zijn.

0
Voorgeborchte 15 juli 2016 om 14:05

Een val tegen 40 kan soms erger zijn dan tegen 60km/u. Bovendien val je soms sneller als je niet voluit gaat omdat je dan niet “in the zone” zit.
Dus laat die domme beschuldigingen gewoon achterwegen en laat ons hopen dat het wel mee valt.

0
Rondo 15 juli 2016 om 14:11

Wat voorgeborchte echoot !

0
Guushovd 15 juli 2016 om 14:37

Ach de jury zal wel beslissen dat hij morgen toch mag starten

0
Polleke 15 juli 2016 om 15:48

Guudhovd. Lol…je kan er uiteindelijk maar beter om lachen….

0
pirazzi 15 juli 2016 om 16:56
Quote:
Ook droeg hij enkele dagen de witte trui voor beste jongere.

1 dag maar, in de tweede etappe. Na de finish van de tweede etappe was Alaphilippe de beste jongere, daarna Adam Yates.

0
wesley1983 15 juli 2016 om 21:54

Echt jammer dit, was bezig aan een hele goede tour de France, had al 2 keer naar een 5e plaats gesprint en was hier net als Groenewegen om te leren. Hopelijk zien we hem volgend jaar terug in de Tour!

0
CS5 15 juli 2016 om 22:55

Gebroken ruggenwervel :(

0
Turtlehead 15 juli 2016 om 23:51

Het is Vlaminkje lacht, Vlaminkje huilt deze Tour.

0
moa 16 juli 2016 om 08:14

Hij mag opnieuw starten vandaag! Hij krijgt de tijd van Froome.

0
Kingstown 16 juli 2016 om 12:38
Quote:
moa – 16 juli 2016 om 08:14

Hij mag opnieuw starten vandaag! Hij krijgt de tijd van Froome.

Dat mopje is pas 1000 keer gemaakt. Erg grappig.
Ik vermoed dat Theuns met zijn gebroken ruggenwervel wel andere zaken aan zijn hoofd heeft.

0
Covadonga 16 juli 2016 om 12:41

Spectaculaire foto van Alaphilippe!

0
Pizzi 16 juli 2016 om 15:18

Wát een foto van Alaphilippe!

Oef. Klote voor Theuns. Hopelijk gaat de operatie voorspoedig.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone