Tour 2016: Direct Energie vertrouwt op Coquard, Voeckler en Chavanel

Door , maandag 27 juni 2016 om 10:31
Tour 2016: Direct Energie vertrouwt op Coquard, Voeckler en Chavanel

Voeckler feliciteert Coquard met zege in het voorseizoen - foto: Sirotti

Direct Energie heeft haar negental rond voor de Tour de France. Bryan Coquard is de sprinter van dienst in de ploeg van Jean-René Bernaudeau. Ook oudgedienden Thomas Voeckler en Sylvain Chavanel zijn van de partij.

De formatie is vooral ingericht om Coquard naar de finish te leiden. Met Antoine Duchesne is er één Canadees vertegenwoordigd. Het laatste jaar dat de ploeg van Bernaudeau succes had in de Ronde van Frankrijk was in 2012, toen ze drie etappes wonnen. Twee daarvan waren van Voeckler, één zege kwam op naam van Pierre Rolland. Destijds heette de ploeg nog Europcar.

De Tour de France begint aanstaande zaterdag aan de westkust, bij Mont-Saint-Michel.

Selectie Direct Energie voor de Tour de France 2016
flag-fr Bryan Coquard
flag-fr Sylvain Chavanel
flag-ca Antoine Duchesne
flag-fr Yohann Gène
flag-fr Fabrice Jeandesboz
flag-fr Adrien Petit
flag-fr Romain Sicard
flag-fr Angelo Tulik
flag-fr Thomas Voeckler

Dit artikel delen:

9 Reacties

janus89 27 juni 2016 om 10:34

Coquard vs Bouhanni vs Cav, FIGHT

Hakkie2 27 juni 2016 om 10:41

Voeckler en Chavanel in de aanval, altijd leuk. Coquard is een prima sprinter, al is de concurrentie wel erg sterk. Ik ben ook benieuwd of Petit weer iets van zijn klasse kan laten zien, al is het maar één etappe.

Ik ben in elk geval al fan van dit team sinds Brioches La Boulangere in de Tour.

Pizzi 27 juni 2016 om 10:46

Hup Coquard!

Tuttipazzi 27 juni 2016 om 11:53

Toch wel een vrij sterk team om voor etappezeges mee te strijden. Ik hoop ze veel in aanvallen te zien.

Mathieu Moller 27 juni 2016 om 11:54

Coquard heeft meer overwinningen dan wie dan ook. Ik ben benieuwd of hij die lijn door kan trekken in de Tour.

Jorro97 27 juni 2016 om 12:06

denken jullie dat coquard beter gaat presteren dan kristoff? Ik weet namelijk niet wat ik dit jaar van kristoff moet gaan verwachten

Cyclingbruh 27 juni 2016 om 12:10

Verwacht iemand hier nog wat van Sicard?

Tuttipazzi 27 juni 2016 om 12:29

@Cyclingbruh

Ik denk dat hij als hij een paar keer tijd kan pakken door een aanval en een beetje geluk top 15 kan rijden. Vorig jaar was hij vrij goed in de Vuelta en hij heeft nu alle vrijheid.

sjoerdtjen 27 juni 2016 om 23:28

Ik ben inderdaad ook fan van dit team (obv de 1ste seizoenshelft).
Mijn darkhorse voor etappe 2.. Coquard ;-)

Headlines

Materiaalzone

Populair