Tom Pidcock: “Ik heb veel twijfels gehad”

maandag 26 juli 2021 om 10:00
Tom Pidcock: “Ik heb veel twijfels gehad”

foto: Cor Vos

Tom Pidcock was zeer emotioneel na het behalen van olympisch goud op de mountainbike. De 21-jarige Brit kende namelijk niet de beste voorbereiding, aangezien hij nog geen zes weken geleden zijn sleutelbeen brak. “Ik kan dit nog niet echt geloven.”

“Het is al heel gek dat ik hier mag staan, dat ik mezelf Olympiër mag noemen”, gaat hij verder in het interview na afloop. Daarmee doelt hij niet alleen op zijn sleutelbeenbreuk, maar ook op zijn olympische kwalificatie, waarin hij afhankelijk was van de uitslag van de Roemeen Vlad Dascalu in Nové Město.

“Ik heb veel twijfels gehad in de afgelopen maanden. Door mijn sleutelbeenbreuk heb ik al even niet meer gepresteerd, al wist ik wel dat ik over een goede conditie beschikte. Het zorgde wel voor nog meer twijfels. Maar toen de wedstrijd begon, reed ik meteen op de juiste plaats en voelde ik me, ondanks de hitte, goed.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

Anton van Valouwe 26 juli 2021 om 10:07

Goed ventje, van harte gegund!

Har77 26 juli 2021 om 12:20

Terechte winnaar. Als je de sterkste man van het seizoen in een man tegen man gevecht klopt ben je gewoon de beste. Die Spanjaard ook indrukwekkend: kwam vanuit de achterhoede. Je zou bijna zeggen: wat als die beter was gestart….
Mooie race op geweldig rondje nieuwe stijl XCO.

De mtb-xco pro’s mogen hopen dat Pidcock dit ‘erbij’ blijft doen, anders zijn we voor jaren vertrokken. Technisch behoort ie tot de top 3 (met Flueckiger en Koretzky) en heeft bij een zeer laag BW ook nog een relatief zeer hoog W/kg.

Vwb al dat geanalyseer over VDP: verkeerde inschatting obv foutieve info. Hoort ook bij sport. Hoop dat ie het kromme stuur de volgende keer gewoon voor het seizoen in de schuur laat.

Wheely 26 juli 2021 om 12:27

Benieuwd of hij volgende editie op de weg start en of hij het aandurft beide disciplines te combineren op de spelen. Het komende WK zal hem ook wel liggen vermoed ik, prachtige allrounder.

Pole Pole 26 juli 2021 om 13:28

Twijfels zijn beter dan arrogantie. Dan denk je aan details.

Lalsacien 26 juli 2021 om 14:03

Heel goed! Betrek dat op je idolen!

Davide Lappartiente 26 juli 2021 om 15:18

Pidcock is geen mountainbiker en was normaal gezien niet geselecteerd. Waarom komt hij hier meedoen??? Alleen Matje verdiende het om hier te winnen